mvg

Standaardmaat is om en nabij 50, zowel voor 14/9 als 14/12. Maar kijk eerst eens wat de kleur nu is van je bougie, dan heb je een leidraad of je hoger of lager moet. Je kan proberen of de 49 van de 14/9 in de 14/12 ook goed is. Verder lijkt het mij zinvol om eens de handleidingen of FAQ's na te lopen over sproeiers.hoi, ik zit met een probleem... ik heb een *standaard tomos s25 met een techno cc uitlaat eronder (alles is verder *standaard). ik had een grotere carburateur (14/12 van het merk dell'orto) onder me brommer zitten maar toen ik hem starte kwam hij niet goed op snelheid... er zat een 62 sproeier in en als ik zo rondkijk op dit forum is dat veelste groot voor een s25... maar wat is dan wel de goede maat? in mijn vorige carburateur (14/9 van het merk dell'orto) zat een 49 sproeier maar dat was ook niet al te goed. en om nou 10 van die sproeiers te kopen om te kijken of de bougie een goede kleur heeft is ook niet alles. Dus welke maat atviseren jullie mij???
mvg
Er zijn 2 soorten cilinders, de "oude" ei-cilinders en de moderne(re) membraancilinders, ook wel vierkante cilinder genoemd. Deze zijn naar mijn weten gewoon p&p over de tapeinden te zetten en de zuigermaat is ook hetzelfde (38mm).oke bedankt. dus bij de vierkante versie van de s25 is de cilinder dus vierkantdus dan moet ik een heel ander blok kopen om het goed te kunnen opvoeren... oke...
en heb je dat probleem niet met een 50cc blok???
oke bedankt. ik denk dat ik een 1-speed heb want het is een vrij oud brommertje. dus ik moet een membraam cilinder kopen plus een 10 pen zuiger. oke (dat is nog te overzienEr zijn 2 soorten cilinders, de "oude" ei-cilinders en de moderne(re) membraancilinders, ook wel vierkante cilinder genoemd. Deze zijn naar mijn weten gewoon p&p over de tapeinden te zetten en de zuigermaat is ook hetzelfde (38mm).oke bedankt. dus bij de vierkante versie van de s25 is de cilinder dus vierkantdus dan moet ik een heel ander blok kopen om het goed te kunnen opvoeren... oke...
en heb je dat probleem niet met een 50cc blok???
Ik neem aan dat jij de oude ei-cilinder S25 hebt, dus zonder membraan. Het onderblok kan je gewoon blijven gebruiken, want die worden ook gebruikt voor de modernere vierkante cilinders. De nieuwere S25-2 heeft deze al en heeft een 2-speed versnelling, t.o. van jouw 1-speed?
Of je nu een snor of bromfiets hebt, is altijd 50cc.en heb je dat probleem niet met een 50cc blok???
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 7 gasten