- Welke model tomos heb je? FunTastic
Uit welk jaar komt de tomos ? 2007
Is het een snor of een brommer? SNOR
Wanneer ontstond het probleem? Voor 1 of 2 weken
Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos? Nieuwe keerringen op krukas
Wat is het probleem?
Hij blijft echter steeds sneller en sneller lopen.
Wie dit leest zal denken, hoe is dat dan mogelijk, het is toch altijd zo, hoe sneller hoe beter.
Ik heb echter bewust gekozenvoor een snorfiets zonder helmplicht. Ik wist van te voren dat de
Max.snelheid dan bij 29-30 km.stopt. Zonder de originele Tomos-onderdelen te vervangen heb ik natuurlijk
van een lamme-slak een goed trekkend Tomosje gemaakt. Hij liep tot 30 km. en dat was goed.
Enkele weken geleden moest ik beide keerringen op de krukas vervangen. Het motortje liep daarnaa heel
mooi en gelijkmatig. Bij 30 km. slaat het echter op hol, en loopt steeds sneller en sneller. Bij 45 km. is mn tomos net een natte dweil op de weg om van de remmen maar niet te spreken.
Aanvang 2008 heb ik de volgende veranderingen aangebracht om iets meer pauwer te verkrijgen.
De originele Tomos-uitlaat is recht gemaakt en de catalisator werd uitgeschakeld door een bypas.
De originele koppakking is 1,3 mm lager gemaakt.
De elektronische ontsteking is veranderd van 0,2 mm voorontsteking naar 1,5 mm voorontsteking.
De juiste sproeier welke mooi helbruin werd is gemonteerd. (0,53)
Met sproeier 0,50 wordt de trekkracht massief minder, het hoge toerental blijft echter.
Wie weet waardoor nu eigenlijk het hogere toerental veroorzaakt wordt.??
In vooruit bedankt voor een bruikbaar antwoord. Huub123