Pagina 7 van 8

Re: Dikku sprintur

Geplaatst: 26 apr 2010 20:34
door Mc. Sim
Ik zeg niet dat het niet mag... ik zou het alleen niet doen, je weet het nooit.
Inderdaad, dadelijk komt de kenteken politie en die ziet dat je je bagagedrager er af hebt geslepen en dan moet je de gevangenis in. En dat wil je niet want daar lopen allemaal dikke negers rond die van nieuw vlees houden, als je begrijpt wat ik bedoel.

Re: Dikku sprintur

Geplaatst: 26 apr 2010 21:59
door PB76
Wat een slappe praat, als je nou niet zeker weet of het nu wel of niet mag dan vraag je de RDW toch om raad. En qua lassen aan een frame? Ik zie geen probleem ik doe niet anders en maak ook zelf mijn achterbrug en voorvorkjes. Zolang jij weet dat het goed is en je aanpassingen doet nadat je ze goed hebt overwogen en werkt met je verstand zie ik geen probleem. Punt is wel natuurlijk dat ik geen idee heb van je laskunsten.
Zo heb ik laatst mijn motor omgebouwd naar hardtail:
Afbeelding
Ik weet dat het nu even geen brommer is, maar het geeft je wel een idee waar ik het over heb.
Stock Sucks, waarom origineel behouden als aanpassen zoveel leuker is?

Re: Dikku sprintur

Geplaatst: 26 apr 2010 22:27
door Timo
Tuurlijk mag je bagageding eraf slijpen niet. Maar denk je nou echt dat je daarvoor een boete ofzo krijgt? :') :')

Re: Dikku sprintur

Geplaatst: 26 apr 2010 22:47
door Renault
Mwaaa, ik denk wel dat je een boete zou kunnen krijgen omdat je rijwielgedeelte in de breedste zin aanpast. Maar ik vroeg me gewoon af waarom Gurt dat niet zou doen.
Wat een slappe praat, als je nou niet zeker weet of het nu wel of niet mag dan vraag je de RDW toch om raad. En qua lassen aan een frame? Ik zie geen probleem ik doe niet anders en maak ook zelf mijn achterbrug en voorvorkjes. Zolang jij weet dat het goed is en je aanpassingen doet nadat je ze goed hebt overwogen en werkt met je verstand zie ik geen probleem. Punt is wel natuurlijk dat ik geen idee heb van je laskunsten.
Zo heb ik laatst mijn motor omgebouwd naar hardtail:
Afbeelding
Ik weet dat het nu even geen brommer is, maar het geeft je wel een idee waar ik het over heb.
Stock Sucks, waarom origineel behouden als aanpassen zoveel leuker is?
Die motor is zeker wel vet. Heb je ergens een projectpage? Ik heb trouwens best wel veel laservaring. Zo een 30 cm :') (dat framepje voor het zitje) . Maar ik snap ook wel dat je lassen leert door het te doen. Daarom ga ik gewoon eerst nog meer lassen voordat ik echt iets aan mijn frame las.

Trouwens, het enigste wat aan mijn frame gelast moet worden is een frame voor het zitje en een ophanging voor de monoshock.

Afbeelding :koning:

Re: Dikku sprintur

Geplaatst: 26 apr 2010 22:51
door marccoef
Doe die sticky er is vanaf joh...

Re: Dikku sprintur

Geplaatst: 26 apr 2010 22:53
door Renault
Ik ben geen mod/admin :mrgreen:

Re: Dikku sprintur

Geplaatst: 26 apr 2010 23:13
door poekelen
ik wel

Re: Dikku sprintur

Geplaatst: 27 apr 2010 07:56
door PB76
Hier mijn project:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... ect-1.html

Die Pro-Link ziet er goed uit. Ik heb onder 1 van mijn 4L's ooit een schokdemper onder het blok gemonteerd zodat je een zodat je een heel open achterkant krijgt door het gemis aan schokdempers. Als je de Pro-Link omdraait en een soort slee onder je blok maakt waarin de schokdemper hangt. Maakt dat van jou sprintu zeker een Dikku.
Waar had je de demper vast willen zetten trouwens. Gebruik je de enkele demper van je nieuwe achterbrug of de oude dempertjes en bev. punten? Want bij optie 1 kun je natuurlijk de hele bagagedrager in de clico gooien natuurlijk doordat deze overbodig wordt. De demper kun je monteren net achter je framebuis richting zadel. Door een as dwars door de schetsplaten te steken die je rekje in model houden. Zelf zou ik deze ten hoogte van de driehoek afslijpen en afwerken met wat lasbochten. Je fender kun je dan mooi strak over de achterband leggen door deze vast te zetten op je achterbrug.
Ik ga dit in ieder geval nog even in de gaten houden!

Re: Dikku sprintur

Geplaatst: 27 apr 2010 10:04
door Mr. Horsepower
Ik zeg niet dat het niet mag... ik zou het alleen niet doen, je weet het nooit.
Inderdaad, dadelijk komt de kenteken politie en die ziet dat je je bagagedrager er af hebt geslepen en dan moet je de gevangenis in. En dat wil je niet want daar lopen allemaal dikke negers rond die van nieuw vlees houden, als je begrijpt wat ik bedoel.
Sukkeltje... :')

Re: Dikku sprintur

Geplaatst: 27 apr 2010 10:08
door michabooij
PB76,
ik zie bij je link (http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... ect-1.html) een plaatje van een mat zwarte motor,
zou wel vet zijn!
mijn tomos is ook mat zwart!
kijk maar in mijn onderschrift!

Re: Dikku sprintur

Geplaatst: 27 apr 2010 10:21
door PimW
Ziet er goed uit rene!

Re: Dikku sprintur

Geplaatst: 27 apr 2010 16:14
door Renault
Hier mijn project:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... ect-1.html

Die Pro-Link ziet er goed uit. Ik heb onder 1 van mijn 4L's ooit een schokdemper onder het blok gemonteerd zodat je een zodat je een heel open achterkant krijgt door het gemis aan schokdempers. Als je de Pro-Link omdraait en een soort slee onder je blok maakt waarin de schokdemper hangt. Maakt dat van jou sprintu zeker een Dikku.
Waar had je de demper vast willen zetten trouwens. Gebruik je de enkele demper van je nieuwe achterbrug of de oude dempertjes en bev. punten? Want bij optie 1 kun je natuurlijk de hele bagagedrager in de clico gooien natuurlijk doordat deze overbodig wordt. De demper kun je monteren net achter je framebuis richting zadel. Door een as dwars door de schetsplaten te steken die je rekje in model houden. Zelf zou ik deze ten hoogte van de driehoek afslijpen en afwerken met wat lasbochten. Je fender kun je dan mooi strak over de achterband leggen door deze vast te zetten op je achterbrug.
Ik ga dit in ieder geval nog even in de gaten houden!
Dat klinkt interessant van de 4L, toevallig nog een oude foto ervan?

Ik ga het hele bagagedrager rekje eraf slijpen. Net onder het zadel komt een uitsteeksel waar weer de schokdermper op gemonteerd wordt. De verlichting komt onder het zadel en de kentekenplaat ga ik, denk ik, met een gebogen strip achter mijn wiel plaatsen. Naast mijn wiel vind ik geen porum. Zoiets dus:
Afbeelding

Re: Dikku sprintur

Geplaatst: 30 apr 2010 21:30
door PB76
Wel ik denk een 4L frame gevonden te hebben waarop een kenteken zit. En als we het eens kunnen worden over de prijs zal ik deze gaan aanpassen naar wens en smaak!
Zal zodra ik hier meer over heb een topic starten zodat het te volgen is. De schetsen liggen al klaar, het materiaal had ik al liggen voor een verjaart project en zijn daardoor uitermate geschikt voor deze! :mrgreen:
Het plan is als volgt:
Er komt een verlengde upside down vork in van een scooter (je bent nooit te vroeg met recycleren) en een home made buis achterbrugje met onderliggende schokdemper alla Buell. Een druppel vormige oude Sparta tank voor het trappelsap en een verbreed Monza voorspatbord als achterspatbord. Als uitlaat komt er een expansie van een MTX met 2 dempertjes bovenlangs te liggen. Samen met een 65cc rijwind gekoelde cilinder en een 17mm valstroom carburateur van Dell Ortho met open kelk lijkt het mij verstandig het frame te versterken. Als voornaaf heb ik een 190mm kreitler anker in combinatie met een smalle 17" band voor en een brede 16"x3,5 of 4 achter. 8)
Kortom dikke pret :P
Maar laat eerst mijn motor klaar maken. Hou anders zo weinig plek over in mijn schuurtje :wink:

Re: Dikku sprintur

Geplaatst: 01 mei 2010 18:47
door Renault
Denk ik origineel te zijn..... Maar nee, ik zeg doen :mrgreen: . Ik heb ook zitten denken aan dubbele bovenliggende dempers maar dat wordt voor mij denk ik wel wat lastiger. Maar ik wil gewoon eerst het frame goed maken en dan nog een keer een ander mooier blok erop te leggen.
Bij mij komt er voor ook een schijfrem voor op en achter gewoon een normale, maar ook een dikke band in dezelfde zin als een 16x 3.5/ 4. Wel beide natuurlijk met spaakvelgjes.

Re: Dikku sprintur

Geplaatst: 28 jun 2010 09:56
door derbitomos
hoe kom je aan die stickers waar omos op staat op het groene frame??

Re: Dikku sprintur

Geplaatst: 16 jul 2010 11:25
door Renault
Gevonden via marktplaats.

Rustig aan ga ik verder. Het zitje zit er inmiddels op, en heb ik van binnenafgepurd. Toen heb ik er polyestermatten overheen gedaan maar het wil maar niet drogen. Het is meer dan 24 uur geleden dat ik die troep erop gesmeerd heb. Lijkt wel lucht onder te zitten en de purschuim lijkt wel een rotte troep geworden te zijn. Iemand een idee waarom het niet wil drogen?

Re: Dikku sprintur

Geplaatst: 16 jul 2010 17:53
door PimW
Omdat je goedkope mix van de bouwmarkt gebruikt hebt, verkeerd gemengd en niet je bijbel gelezen hebt.

Re: Dikku sprintur

Geplaatst: 17 jul 2010 00:36
door michabooij
kortom gebruik motip!
dat is het beste.

Re: Dikku sprintur

Geplaatst: 18 jul 2010 11:17
door Ingmar.
kortom gebruik motip!
dat is het beste.
echt onzin....

bouwmarkt spul van het merk allebastine (ofzo) is gewoon erg goed matriaal.
alleen als jij niet de juiste verhouding gebruikt dan word het nooit goed welk merk je ook hebt.

bouwmarkt spul zal het voor een brommer net zo goed doen als zogenaamd profesioneel spul

Re: Dikku sprintur

Geplaatst: 18 jul 2010 11:42
door PimW
Ik had van die albastine, dan krijg je een klein tubetje harder bij en moet je dat 3% vermengen met de hars. Dat lutk je dus nooit (gewicht of volume??).
Ik heb voor mijn kuip zogenaamd profi spul gekocht. De kosten vallen reuze mee, zal me neits verbazen als het goedkoper is dan dat bouwmarkt spul. Dit spul moest je op gewicht vermengen met een verhouding van 1:2. Daarnaast was de temperatuur schaal waarin je het kon gebruiken veel groter en stonk het niet.

Ik heb ook eerst met die bouwmaat troep gewerkt maar ik had het ook niet goed gekregen, goed spul gehaald en perfect resultaat.