• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Dikku sprintur

Je kent ze wel...
Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
148 berichten
  • Pagina 1 van 8
    • Ga naar pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …
  • 8
  • Volgende
Gebruikersavatar
Renault
Diehard
Berichten: 1723
Lid geworden op: 18 sep 2007 16:07

Berichtdoor Renault » 08 nov 2007 15:04

Ik heb mijn brommer nou bijna 3 jaar;

hij ging van zo
Afbeelding

naar zo
Afbeelding

En nu gaat hij nog meer verbouwd worden.
Laatst gewijzigd door Renault op 21 mar 2010 18:54, 18 keer totaal gewijzigd.
Omhoog


HenkieMetZeTomos
Vaste forummer
Berichten: 229
Lid geworden op: 01 nov 2007 21:06
Contacteer:
Contacteer HenkieMetZeTomos
Website

Berichtdoor HenkieMetZeTomos » 08 nov 2007 16:49

komt aardig op gang het project, en word dat frame dus dat flexer frame? een vriend van mij had hetzelvde probleem met de voorvork, die was ook vastgeroest dus als je je voor rem inkneep deed je zo'n harde stoppie dat je voorover klapte :P :lol: verder erg vet project en ga het volgen!

ps. over die ontsteking, je zou het kunnen doen met die bout, hij zou het nog gewoon moeten doen, maar ik zou gewoon die andere bout die je als het goed is nog hebt van de ontsteking en die dubbel vragen bij de doeland ofzo.
Setup:

50cc
Bromkop Afgevlakt
Koppelingsveren Ingekort
Polini Membraam
Krukas Opgevult
14.9:-( (als iemand een 15/15 heeft, pm me dan a.u.b.)
Standard Brom Uitlaat
ATW 22

Top: 55
Omhoog

Gebruikersavatar
flopper
Tomos Supporter
Berichten: 443
Lid geworden op: 27 feb 2007 13:55
Locatie: Leiden

Berichtdoor flopper » 08 nov 2007 17:38

klinkt goed
schroefje gewoon lekker zo laten zitten, niks mis mee.
Quote,

Geplaatst: Zo Sep 23, 2007 6:01 pm

''pas na een keer kicken gaat ie aan
en hoor je een raar geluid zo'n flopper geluid flopflop''
Omhoog

HenkieMetZeTomos
Vaste forummer
Berichten: 229
Lid geworden op: 01 nov 2007 21:06
Contacteer:
Contacteer HenkieMetZeTomos
Website

Berichtdoor HenkieMetZeTomos » 08 nov 2007 18:03

klinkt goed
schroefje gewoon lekker zo laten zitten, niks mis mee.
ziet er allen niet uit, maar er woont daar tog niemand in de ontsteking die het kan zien! :lol:
Setup:

50cc
Bromkop Afgevlakt
Koppelingsveren Ingekort
Polini Membraam
Krukas Opgevult
14.9:-( (als iemand een 15/15 heeft, pm me dan a.u.b.)
Standard Brom Uitlaat
ATW 22

Top: 55
Omhoog

Gebruikersavatar
tomos4ever
Tomos Supporter
Berichten: 845
Lid geworden op: 25 mar 2007 19:46
Locatie: Blokker(Noord-Holland)
Contacteer:
Contacteer tomos4ever
Website

Berichtdoor tomos4ever » 08 nov 2007 18:23

DAMN wat een geile groene kleur en dat met mat zwart

laat je deze knippers er ook op zitten of neem je een type kleiner en sportiever

ben benieuwd op het eind resultaat
http://www.micrafanclub.com
Driving a Nissan March Super S

Snor raggertje boekt hem met 70 voorbij
van mij had deze tomos de verkiezing mogen winnen op originaliteit,
Omhoog

HenkieMetZeTomos
Vaste forummer
Berichten: 229
Lid geworden op: 01 nov 2007 21:06
Contacteer:
Contacteer HenkieMetZeTomos
Website

Berichtdoor HenkieMetZeTomos » 08 nov 2007 18:29

als je kleinere neemt, neem dan van die scherp hoekige :)
Setup:

50cc
Bromkop Afgevlakt
Koppelingsveren Ingekort
Polini Membraam
Krukas Opgevult
14.9:-( (als iemand een 15/15 heeft, pm me dan a.u.b.)
Standard Brom Uitlaat
ATW 22

Top: 55
Omhoog

Gebruikersavatar
Renault
Diehard
Berichten: 1723
Lid geworden op: 18 sep 2007 16:07

Berichtdoor Renault » 08 nov 2007 19:09

oke, dan laat ik het schroefje zitten. 8)

een knipper licht was krom toen ik hem kocht. maar hij deed het wel zeg maar. alleen was er toen een vriend van me op gaan zitten en is die helemaal afgebroken en heb toen alleen voor achter twee nieuwe knipperlichten gehaald.
alleen ben ik laatst ook onderuit gegaan (putdeksel en had net geregegend) en toen is er weer eentje kapot gegaan. dus nu moet ik er nog 3 bij halen.

Afbeelding
dit worden de knipperlichten, gekauft beim motoshop ins Deutschland :)
maar ik doe even kijken of dat ze nog andere hebben misschien zijn er wel kleinere en mooiere!
Omhoog

HenkieMetZeTomos
Vaste forummer
Berichten: 229
Lid geworden op: 01 nov 2007 21:06
Contacteer:
Contacteer HenkieMetZeTomos
Website

Berichtdoor HenkieMetZeTomos » 08 nov 2007 19:54

ja, idd. sorry maar, deze zien er niet uit!
Setup:

50cc
Bromkop Afgevlakt
Koppelingsveren Ingekort
Polini Membraam
Krukas Opgevult
14.9:-( (als iemand een 15/15 heeft, pm me dan a.u.b.)
Standard Brom Uitlaat
ATW 22

Top: 55
Omhoog

Gebruikersavatar
Renault
Diehard
Berichten: 1723
Lid geworden op: 18 sep 2007 16:07

Berichtdoor Renault » 08 nov 2007 20:01

ja nou, hoe die eerst was zag het er wel mooi uit, maar ja als ik dan straks een racestuure etc. erop weet ik ook niet of dat het wel zo mooi is... ga namelijk ook een ronde koplamp erop doen :)
Omhoog

Gebruikersavatar
Renault
Diehard
Berichten: 1723
Lid geworden op: 18 sep 2007 16:07

Berichtdoor Renault » 13 nov 2007 17:23

zeer klein update/ vragenlijstje :P
Een huisarts weet van veel dingen een beetje. Een specialist weet van een beetje, heel veel. Ik ben een super- genie: ik weet van niks, alles.
Omhoog

HenkieMetZeTomos
Vaste forummer
Berichten: 229
Lid geworden op: 01 nov 2007 21:06
Contacteer:
Contacteer HenkieMetZeTomos
Website

Berichtdoor HenkieMetZeTomos » 14 nov 2007 15:43

ik zou gewoon lekker hittegraad 6 houden. voor 70cc zou ik hittegraad 8 nemen. en over die powerbox zijn er ook honderden topics over geopend, naja ik vertel het maar even. de powerbox heeft niet veel nut op standard setups maar wel iets meer nut op de getunede. hiervoor moet je een klein gaatje in je spruitstuk maken, en een slangetje van je powerfbox naar je spruit maken. (zit er bij als je hem koopt) tijdens het rijden vult het reservoirtje met overtollige benziene en rijd je dus iets zuiniger. en hij geeft je een kleine boost als het waren bij het wegrijden door die extra benziene.

mijn mening, ik vind het grote onzin en geld verspilling! hoop trouwens weer snel op een update (met foto's)

mvg Henk
Setup:

50cc
Bromkop Afgevlakt
Koppelingsveren Ingekort
Polini Membraam
Krukas Opgevult
14.9:-( (als iemand een 15/15 heeft, pm me dan a.u.b.)
Standard Brom Uitlaat
ATW 22

Top: 55
Omhoog

Gebruikersavatar
Renault
Diehard
Berichten: 1723
Lid geworden op: 18 sep 2007 16:07

Berichtdoor Renault » 14 nov 2007 17:32

oke, dan doe ik wel gewoon zo houden, :)

maar ik wou vandaag de nieuwe cilinder erop zetten (50cc dmp) alleen zaten er geen gaten in de zuiger. terwijl bij mijn oude zuiger dat wel zo was :shock: .... er zitten wel gewoon sleuven voor zuigerveren en 2 gaten voor de pen in.
hoort dat gewoon zo? of hebben ze er per ongeluk geen gaten in gemaakt?
Een huisarts weet van veel dingen een beetje. Een specialist weet van een beetje, heel veel. Ik ben een super- genie: ik weet van niks, alles.
Omhoog

HenkieMetZeTomos
Vaste forummer
Berichten: 229
Lid geworden op: 01 nov 2007 21:06
Contacteer:
Contacteer HenkieMetZeTomos
Website

Berichtdoor HenkieMetZeTomos » 14 nov 2007 18:03

dat hoort gewoon, de reden weet ik niet precies maar mischien voor meer compressie ofzo? mischien wete iemand anders het wel!
Setup:

50cc
Bromkop Afgevlakt
Koppelingsveren Ingekort
Polini Membraam
Krukas Opgevult
14.9:-( (als iemand een 15/15 heeft, pm me dan a.u.b.)
Standard Brom Uitlaat
ATW 22

Top: 55
Omhoog

Gebruikersavatar
Volty
Oldschool
Oldschool
Berichten: 1404
Lid geworden op: 07 aug 2005 21:03

Berichtdoor Volty » 15 nov 2007 10:40

Die gaten in de zuiger zorgen voor meer vermogen.. de inlaat kan zo langer openstaan, zodat 't ding meer mengsel aan kan zuigen. Dat werkt alleen met een menbraaninlaat, omdat anders de gassen weer terug in de carburateur geblazen worden.

't Kan geen kwaad om die gaten (of 1 gat zo je wilt) in de zuiger te dremelen, zolang het maar net zo breed is als de inlaatpoort, breder levert namelijk geen winst op.
Afbeelding
Tomos a35 'Homos' Kreidler Florett TRS BMW 318i Baur TC BMW 1502 project
Omhoog

HenkieMetZeTomos
Vaste forummer
Berichten: 229
Lid geworden op: 01 nov 2007 21:06
Contacteer:
Contacteer HenkieMetZeTomos
Website

Berichtdoor HenkieMetZeTomos » 15 nov 2007 13:42

Dat werkt alleen met een menbraaninlaat, omdat anders de gassen weer terug in de carburateur geblazen worden.
sorry, ff oftopic, maar mijn tomos rookt uit de carberateur. alsof er een dikke peuk in zit. het is witte rook. maar mijn sleuven zitten gewoon aan de bovenkant. wat zou het kunnen zijn?
Setup:

50cc
Bromkop Afgevlakt
Koppelingsveren Ingekort
Polini Membraam
Krukas Opgevult
14.9:-( (als iemand een 15/15 heeft, pm me dan a.u.b.)
Standard Brom Uitlaat
ATW 22

Top: 55
Omhoog

Gebruikersavatar
Renault
Diehard
Berichten: 1723
Lid geworden op: 18 sep 2007 16:07

Berichtdoor Renault » 15 nov 2007 15:54

update achtig iets
Een huisarts weet van veel dingen een beetje. Een specialist weet van een beetje, heel veel. Ik ben een super- genie: ik weet van niks, alles.
Omhoog

MainBoard
Tomosforummer
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 sep 2006 18:21

Berichtdoor MainBoard » 15 nov 2007 16:07

Goed bezig.. wel een opmerking over de boutjes waar je je onsteking mee vastzet, zet er een borg-ringetje onder (met van die kartels) ipv een vlak ringetje, anders trilt je onsteking makkelijk los.. :P
Omhoog

HenkieMetZeTomos
Vaste forummer
Berichten: 229
Lid geworden op: 01 nov 2007 21:06
Contacteer:
Contacteer HenkieMetZeTomos
Website

Berichtdoor HenkieMetZeTomos » 15 nov 2007 19:26

als je bedoelt dat ie door het spruitstuk kan maar die laatste niet aan je cilinder vast krijgt snap ik het probleem wel. je moet ze eerst allemaal een beetje aandraaien dat ze in ieder geval in het schroefdraar zitten. had een keer stuk voor stuk hard aangedraaid maar toen wou die laatste er niet in. probeer dit maar is
Setup:

50cc
Bromkop Afgevlakt
Koppelingsveren Ingekort
Polini Membraam
Krukas Opgevult
14.9:-( (als iemand een 15/15 heeft, pm me dan a.u.b.)
Standard Brom Uitlaat
ATW 22

Top: 55
Omhoog

Gebruikersavatar
Renault
Diehard
Berichten: 1723
Lid geworden op: 18 sep 2007 16:07

Berichtdoor Renault » 15 nov 2007 21:11

als je bedoelt dat ie door het spruitstuk kan maar die laatste niet aan je cilinder vast krijgt snap ik het probleem wel. je moet ze eerst allemaal een beetje aandraaien dat ze in ieder geval in het schroefdraar zitten. had een keer stuk voor stuk hard aangedraaid maar toen wou die laatste er niet in. probeer dit maar is

ik krijg mijn inbus sleutel er geeneens bij omdat er geen plaats door is omdat de carburateur in de weg zit....

zit nou trouwens sproeier 64 in, zal dat genoeg zijn?

edit;
ik heb het spruitstuk en de carb er al op... wat aanpassingen aan de inbussleutel gedaan :oops: ....
Een huisarts weet van veel dingen een beetje. Een specialist weet van een beetje, heel veel. Ik ben een super- genie: ik weet van niks, alles.
Omhoog

Gebruikersavatar
Renault
Diehard
Berichten: 1723
Lid geworden op: 18 sep 2007 16:07

Berichtdoor Renault » 30 nov 2007 23:36

bijgewerkt.
Een huisarts weet van veel dingen een beetje. Een specialist weet van een beetje, heel veel. Ik ben een super- genie: ik weet van niks, alles.
Omhoog


Gesloten
  • Afdrukweergave
148 berichten
  • Pagina 1 van 8
    • Ga naar pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …
  • 8
  • Volgende

Terug naar “Specials”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.