Pagina 10 van 21

Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25

Geplaatst: 19 dec 2011 20:58
door pinty
we blijven er nog steeds op hopen....
Ik heb er weer een paar dagen mee kunnen rijden, vanmiddag liet hij me weer in de steek.
Andere bougie erin, en hij deed het weer.....





.....heel even:(
3 bougies verknald in een half uur.
Het waren dan wel geen nieuwe, maar toch


IK BAAL

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25

Geplaatst: 19 dec 2011 21:52
door brother
mss is je spanningregelaar kapot.
en ik snap dat je baalt heb zelf ook zon tijd gehad met me s25

Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25

Geplaatst: 20 dec 2011 12:16
door pinty
Voor zover ik weet en kan zien, zit er geen spanningsregelaar op (?)

Net weer even een poging gedaan om te starten....in 1 keer lopen :?
en dan weer afslaan........
Andere bougie op de dop gedrukt en tegen de cilinder aangehouden: Gewoon vonken. Dop weer op de bougie gedrukt die in de cilinder zit: Lopen :x :?

Ik word langzaam gek.......vanavond maar weer kijken.

Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25

Geplaatst: 20 dec 2011 21:20
door brother
heb je geen vierkant kastje aan je frame hangen? mm raar

zit er mss een breuk in je bougiekabel?
ik snap dat je hier gek van word ;)

Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25

Geplaatst: 22 dec 2011 12:38
door pinty
nee, geen vierkant kastje... De storing zit toch ergens bij die draad, of in de koplamp. Het schakelaartje er meer even tussenuit gehaald en de contactpunten schoongemaakt.
Maar het loopt weer ............................eventjes 2 dagen lang. Toen mocht ik weer lopen: lekke band, 4 km gelopen naar mijn werk......lekkere dure chinese prutband

Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25

Geplaatst: 22 dec 2011 20:54
door Aks
Tuurlijk, als het ene probleem weg is komt er wel weer een nieuwe!
Dat is het mooie van tomosjes :P

Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25

Geplaatst: 22 dec 2011 22:06
door brother
hahah this maar wat je mooi vind :P
maar wel klote zeg! ik heb dat ook keer met een nieuwe band gehad zat toen een stuk kram in :(
maar bekijk het positief een band is makkelijker als een electrisch probleem ;)

Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25

Geplaatst: 30 dec 2011 22:59
door Dr.Tomos
heeft dat niets met de kou of vocht en regen te maken?
kan water in je bedrading/kastje zitten maar ook in de bougiedop zelf en bij de aansluiting van de bobine.
als dat vochtig word krijg je oxidatie en slecht contact of juist sluiting.
ik heb heel vaak tomosjes gerepareerd die slecht starten/uitvallen/stotteren daardoor en dan doe ik altijd het volgende:

kastje op het stuur openmaken en droog maken met een haarfohn.
dan zijkapje eraf en bedrading droog fohnen.
dan draai ik met een platte schroevendraaier het messing dopje uit de bougiedop zodat de bougiekabel eruit komt en dan knip ik daar een cm af en dan zet ik het terug in elkaar.
meestal zie je daar meteen dat er vocht zit dan is het groen geoxideerd.
dan draai ik de bougiekabel uit de bobine linksom en dan knip ik er een cm af en draai ik die er weer op rechtsom.
dan is het slecht starten/stotteren/afslaan meestal meteen verleden tijd en loopt hij als een zonnetje.

en meestal doe ik een zakje om het stuurkastje heen met plakband als het nog veel regent.

als je neit wil lopen adviseer ik je om Heidenau banden te nemen ik heb zeer veel banden getest en die zijn het aller beste uit de test gekomen nog nooit lek gereden.
ze zeggen alle banden kunnen kapot maar dat heb ik met die banden nog nooit meegemaakt en ik heb er al heel wat versleten. :)

Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25

Geplaatst: 03 jan 2012 16:47
door pinty
@ brother: Ben ik niet mee eens.......als ik een band (met name achter) wil plakken, moet het hele achterwiel en de uitlaat eraf, voordat ik de band kan plakken.
Dat is nou net weer het nadeel van een minisnor...

@ dr.Tomos: Vocht was het probleem niet, maar vettigheid op de contactpunten en een gebroken kabel.

Het grote probleem van deze snor is dat de banden niet meer gemaakt worden. (12 x 2.25). Alleen 1 bedrijfje, maar die bandjes zijn meer bedoeld voor oldtimers (weinig ermee rijden) en dan zijn ze eigenlijk gemaakt voor een solex. Dus de maat klopt ook niet helemaal lekker, maar het past net.


Trouwens, om de soap weer gaande te houden: Ik mocht gisteren weer lopen met de s1 <O~ .........eigen schuld, moet ik er maar benzine in gooien :lol:

Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25

Geplaatst: 03 jan 2012 19:43
door brother
oke dan neem ik me woorden terug van het makkelijk want dat is idd een flink gedoe zeg.
en tja dat van die benzine heb ook al een aantal keer gehad maar dan had ik ook nog me reserve leeg gereden xD. heb je trouwens op een S1 een reserve?

Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25

Geplaatst: 04 jan 2012 10:57
door pinty
ik had er pas een nieuw kraantje op gezet. Bij de nieuwe is het reserve-gedeelte dus iets lager (dus minder reserve). Bij het oude kraantje kon ik met gemak nog op reserve naar huis rijden.

maar goed......vanmorgen weer lekker gewandeld.........klapband gehad, en weer het achterwiel............

1,5 uur moeten lopen.
Ik denk, dat ik voor nu die chinese band zet en achter de vredensteyn (die nu voor zit)
De achterband is nu echt kapot, net als de binnenband en het velglint......

Ik zit nu echt te twijfelen of ik de beide snorrtjes nog ga houden, of dat ik alles verkoop en een goede tweedehandsje ervoor in de plaats ga kopen.

Of ik kan ook de achterbrug van de s25 op de s1 zetten...........heb ik in ieder geval een normale bandenmaat

Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25

Geplaatst: 04 jan 2012 13:59
door Ping
Is dit niks voor je ?

grof profiel 8)

Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25

Geplaatst: 04 jan 2012 19:21
door brother
kun je niet het blok van de s1 onder de s25 zetten?, dan heb je gekloot met de banden en je wielen zijn groter en je hebt een makkelijkere achterbrug

Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25

Geplaatst: 06 jan 2012 16:39
door pinty
tja...alles is mogelijk.
Maar dan moet ik weer nieuwe tandwielen en ketting hebben....en remblokken....

nee, aan de s25 zit nog veel meer werk aan.
ach, ik heb weer een aantal mailtjes verstuurd naar diverse fietsenmakers, eens kijken wat dat oplevert.
Ik ben er inmiddels al wel achter, dat er veel meer brommers zijn geweest met deze bandenmaat, maakt de kans weer iets groter op vervangend materiaal.
Volgende week heb ik een afspraak staan met iemand, die nog een paar wielen heeft staan van een pack-r. Eens kijken of dat gaat passen. Dan even de velg overzetten op een s1 as en opnieuw laten spaken.

Vind het wel een beetje zonde van het uiterlijk, maar ach......wil ik blijven rijden, dan is dat de enigste optie. (want het rijdt wel erg lekker)


en dan komen die grof-profiel banden eventueel ook in aanmerking :lol:

Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25

Geplaatst: 06 jan 2012 22:01
door brother
nouja ketting moet eigelijk wel maar je kan het ook gwn niet doen na een tijdje is het toch in elkaar gesleten:P (this natuurlijk niet de juiste manier). maarja idd remblokken word al een ander verhaal idd.
ben je aan het rondvragen voor reparatie of om hem te verkopen?

het gaat er idd nu even om dat je blijftt rijden, this een vervoers middel vooer dagelijks gebruik he! die moet je kunnen vertrouwen.
zijn alleen de wielen van een packer niet breder?

Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25

Geplaatst: 08 jan 2012 17:42
door pinty
een beetje shoppen op intermet: 6 bandjes, 4 binnenbandjes en 2 velgen met banden van een packer gekocht. Morgen de eerste vracht maar even ophalen !

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25

Geplaatst: 08 jan 2012 20:16
door brother
succes! hoop dat er snel fotos komen want ben wel benieuwd :D

Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25

Geplaatst: 09 jan 2012 16:55
door Brommerman
Wat heb jij pech zeg met je tomosjes!

Succes verder

Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25

Geplaatst: 13 jan 2012 12:36
door pinty
eeehhh....waar wilde je foto's van zien?? de lekke band? :lol:

ach, ik heb inmiddels weer 4 dagen kunnen rijden.....vanmorgen weer lek, maar ik hoefde gelukkig er niet mee te lopen, hij stond nog in de schuur :mrgreen:

Ik had gisteravond de binnenband vervangen voor een ander exemplaar (die ik maandag had opgehaals), maar deze was dus kennelijk in een nog slechtere staat dan wat er in zat. Die liep tenminste langzaam leeg en daar was nog wel mee te rijden.

Ik begin er nu steeds sterker aan te denken om beide toch te gaan verkopen, en dan een leuke pack-r ervoor terug te kopen (is toch min of meer de opvolger van de s1).

ik weet niet, ik heb wat met die kleine tomosjes

Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25

Geplaatst: 13 jan 2012 23:28
door brother
is wel intressant een lekker band:D

ajo das juist mooi als het straks allemaal goed werkt, maar je het mss idd ook verkopen en gwn voor iets betrouwbaarders gaan, want het zijn toch oudjes die je nu hebt