Hoe het begon..........
Ik werk op een kunst en antiek veiling en daar hadden we een tijdje geleden een speciale brommer veiling.

Leuk om eens mee te maken, maar de veiling zelf viel tegen wat de prijzen betrof.
Zo laag, dat ik zelf maar ook een paar biedingen had gedaan, halverwege de veiling.
Ik was al een tijdje aan het kijken naar een goedkoop snorbrommertje, dus dit was mijn kans.
Helaas mag ik als medewerker van de veiling niet zelf bieden in de zaal, dus heb ik maar snel een paar biedingen in de computer gezet, op hoop van zegen....
En zo was ik opeens de trotse eigenaar van 2 snorfietsen en een brommer

een s1

een s25

en een (wat later bleek) een batavus gogo

Ik wist er verder niets over, laat staan of ze wel liepen.....
Eerst maar eens in de tank ruiken of de benzine wel goed was.
De s25 stonk naar terpentine, de s1 rook goed en de batavus heb ik niet eens naar gekeken.
Dan maar proberen om te starten. De s1 maakte de meeste kans. Vonk was goed en de benzine stroomde ook, dus.....starten die hap.
Mooi niet dus. Na een half uur flink trappen (achteruit met de trappers, drijft de motor aan), kwam mijn collega op het idee, om met z'n tweeën elk aan een kant de trappers rond te draaien, net zo lang tot er leven in zou komen.
En eindelijk begon er iets te ronken....en te roken (we stonden dus nog binnen in de zaal), maar hij deed het een beetje.
Ik kwam er al snel achter, dat het rubber naar de luchtfilter gescheurd was.
Dit even snel gemaakt met een stukje rubber van een binnenband en wat tyripjes, en nu deed het motortje het goed!!
Totaal 1 uurtje sleutelen!
De volgende dag de snor overgeschreven op mijn naam en een verzekering afgesloten voor 2,50 pm, en ik kon rijden!
Een paar kleine dingetjes heb ik wel veranderd, zoals een ander zadel (ipv een puch zadel met beugel) een simpel achterlichtje en een kabelslot. (totaal 15 euro bij de action) Verder heb ik de uitlaat van de s25 eronder gezet, want hij maakte wel erg veel herrie met de proma-gp

Verder zat er nog een flinke slag in de voorband van het lange stilstaan bij de vorige eigenaar, de gaskabel moest eigenlijk vervangen worden (maar werkte nog) en de achterrem deed maar heel weinig. Ook zat er flinke wat speling op de achteras, maar dat mocht allemaal de pret niet drukken: Hij reed !!
Zo heb ik een week of drie rond gereden, zonder dat ik er veel aan heb gedaan.

De bedoeling was, dat ik hiermee zou doorrijden en in de tussentijd de s25 rijdend maken en de gogo verkopen zodat ik weer wat geld had om in de s1 te kunnen steken.
Helaas.........afgelopen donderdag begaf opeens het achterlager het.......

Nu moet ik dus toch de s1 onder handen gaan nemen, en de s25...........die loopt ook nog niet...

En als we toch gaan sleutelen, ook maar nieuwe banden alvast besteld bij de fietsenzaak op de hoek.
"Sorry meneer, die bandenmaat wordt niet meer gemaakt"
Tja....wat nu ?
Andere velgen erop zien te maken, met behoudt van de originele wielassen ?? of de wielen van een pack'r gebruiken (als het past) ??
En tot overmaat van ramp, kreeg ik gisteren twee leuke brieven van de RDW: Volgens hun gegevens had ik een paar motorrijwielen in het bezit, waar nog geen verzekering voor was afgesloten...........met de dreiging van hoge boetes als ik hier niet snel gehoor aan zou geven..........
Volgende week maar even langs het postkantoor........