• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Ongeduldig met originele spullen

Gaat de snorfiets of bromfiets te zacht? Lees hier of stel een vraag over tuning!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
229 berichten
  • Pagina 2 van 12
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …
  • 12
  • Volgende
ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 17 jan 2016 16:53

Black edition? :mrgreen:
spruit-g6.jpg
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 20 jan 2016 12:03

Titel van het topic begint zijn betekenis ietwat te verliezen maar ah well....

Ook eigenlijk de bedoeling niet, het wordt nog is een cool ding, lol. Pijp maakt wel erg veel herrie, dat is minder, ondanks nieuwe demperwol. Alles is oplosbaar maar dat vereist natuurlijk weer laswerk.
tomos.jpg
Nu is zien of dit het rijk staan onderin een beetje kan verbeteren...
schuif.jpg
schuif.jpg (19.07 KiB) 5692 keer bekeken
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...

kinderbrueno
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 20 jan 2016 13:31

Ik gaf een beetje binnensmonds over toen ik je zadel zag
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 20 jan 2016 13:42

Meen je dat nou, die vind ik nou juist tof, haha, echt puch, maar dat kan er ook af natuurlijk :)

(niet dat het me wat intresseerd)

O no, red pilled...

kinderbrueno
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 20 jan 2016 16:23

Haha ja, verschrikkelijk. Ieder z'n smaak natuurlijk. Ziet er overigens wel ontzettend comfortabel uit.

Wat je met de gasschuif hebt gedaan vind ik trouwens wel interessant. Wat probeer je hier precies mee te bereiken? Dat hij wat steadier stationair loopt? Of zou dit helpen bij de gasreactie vanuit stilstand? Ik heb namelijk zelf dat vanuit de stilstand de gasreactie nog wel eens vertraagd is. Met een soort bwaap geluid voor hij gaat rijden.

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 20 jan 2016 17:31

Ik las ergens dat bij de SHA zo het gebied tot, wat is het, een kwart gas of zo geregeld wordt. Vooral bij meer lucht en dus grotere sproeiers word dat gebied snel te rijk. In 'normale' carburateurs werkt het precies andersom met die schuif, daar wordt nl. de achterkant afgeschuint zodat er meer lucht doorheen kan, bij de SHA remmen ze de lucht juist zodat er minder vacuum ontstaat. Hoe dan ook, deze was een jammerlijke mislukking, had de achterkant al iets afgerond vanuit flowtechnisch oogpunt maar helaas, nu wilde die niet laag genoeg stationair meer....

Had er ook weer even een ander (aangepast origineel) luchtfilter op gezet met een iets grotere inlaat en meteen weer helemaal mis, niet mee te rijden. Das nu de 2de keer dat ik schijnbaar meer lucht toevoer dan ie aankan of iets, snap er weinig van maar lijkt te gaan 'dubbeldippen' ofzo. Hoe die lui met powerfilters dat doen is me een raadsel.

Wbt bwooop, dat duidt op te arm, nu kan je dat sws hebben als je heel snel je gas er op gooit want de benzine reactie reageerd dan langzamer als je luchttoevoer, gas rustiger openen dan dus. Of hij staat gewoon te arm. Ik vind het vooralsnog best lastige carbs om overal goed te krijgen. (vol gas, deels gas, lage toeren en hoge toeren) maar ben er ook nog maar net mee aan de gang, al doende en zo...)

Edit: al eerder aangehaald maar wat je is kan proberen is dat afzuigkapfilterspul, bij de action, kost nix, rest van je leven voldoende. Daar knip je filtertjes van en zo kan je 1, 2of 3 matjes in je luchtfilter stoppen, kan je de boel een beetje fijntunen als je het idee hebt dat de sproeier in principe de meest juiste is.

O no, red pilled...

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 21 jan 2016 12:17

Man, man, loop hier van alles te roepen de hele tijd.... (beroepsdeformatie zonder beroep denk, haha) Was ik voorheen altijd super para om de boel te slopen en zat ik op de e..o.a. manier altijd te rijk, met de tomos heb ik het tegenovergestelde, wijzer inmiddels op de 1ste O dus gaat de goede kant op, ben nog steeds wel erg nieuwschierig wat het met de originele kop en standaard snel had kunnen doen, misschien later weer ff bekijken.

Gaat geen 1 op 66 meer halen, zoveel is duidelijk :mrgreen:

O no, red pilled...

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 21 jan 2016 22:39

Nog even terugkomend op de schuif, in jouw geval zou je denken dat (als de hoofdsproeier goed is) een afronding aan de inlaatzijde hem wat rijker moet zetten benedenin, als je een extra schuifje hebt mogelijk een experimentje waard, niet te veel in 1 x.

O no, red pilled...

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 26 jan 2016 21:27

Binnenkort tijd voor deel 2, iets minder ongeduldig met originele spullen. Al zeg ik het zelf mooi spruitstukje gemaakt, membraan er netter op aan laten sluiten, nettere aangepaste 14/12 en een cilinder waar iets meer tijd in is gaan zitten. Daar heb ik wel iets mee gedaan wat wellicht minder handig is, nl. zien of ik de spoelers iets breder kon krijgen zonder juist gereedschap, het antwoord is eigenlijk nee, zal er vast wel om lopen maar ideaal is het niet. Top zal niet zo veel hoger komen te liggen want nog steeds super tamme timingen (zelfde als nu) maar hoop op een beetje meer koppel, vooral onderin. We gaan het weer zien tzt... mocht dat nu goed uitpakken kan ik is kijken of er nog iets meer top uit te halen valt al vind ik het eigenlijk al hard zat gaan zo, top is vooral leuk om te zien of je een beetje vorderingen maakt en met het spul wat ik nu heb is de rek er wel een beetje uit geloof ik. Als dit nu een beetje goed uitpakt gaan we maar is serieus(er) aan de gang :)

Edit: Dit moet het gaan doen.
setje-kl.jpg
setje-kl.jpg (38.35 KiB) 5568 keer bekeken

O no, red pilled...

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 29 jan 2016 13:05

Geneuzel ook met die originele spullen...

dit maar pas maken denk.
big.jpg

O no, red pilled...

kinderbrueno
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 29 jan 2016 15:11

En wat zien we precies op de foto? :)

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 29 jan 2016 16:49

Een 8-kleps membraan, spruitstuk en 35mm carburateur. En de tomos tegenhangers... was grapje hoor ;)

O no, red pilled...

kinderbrueno
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 29 jan 2016 17:27

Als ik jou was zal ik de 35mm opboren

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 29 jan 2016 18:56

Met tomos zuiger als gasschuif :P

O no, red pilled...

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 03 feb 2016 14:38

Zal niet de hele tijd Brueno zijn topic vol gooien dus...

Ander uitlaatje, wel windje mee, 77 km/pu op de teller, nieuw record en was op een stukkie van nog geen km dus wie weet of ie naar de 80 wil. Tegen die zelfde wind in een nette 65, om en nabij hetzelfde als de proma GP denk, eerste versnelling veel beter trekken maar overnemen in z'n 2 gek genoeg iets slechter... lijkt het (wind, lastig beoordelen).

Toch maar is koppeling aanpassen.

O no, red pilled...

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 06 feb 2016 16:19

Nog even wat gepielt, eigenlijk wil ik de andere carb en spruitstuk plaatsen maar geen zin om het blok er onder vandaan te halen... dus eerst maar even m'n 'proof of concept' luchtfilter getest... Nou ja, getest, ik weet nog net nix, sproeier moest duidelijk omhoog in vergelijking met de aangepaste originele, dus of er gaat meer lucht doorheen of hij levert de lucht turbulenter aan of een combi van beide. Hoe dan ook, ik ging er geen streep sneller door, met de proma cp iig. Daardoor neig ik te denken naar toch slechter werken ondanks groter volume en inlaat maar uiteindelijk geen idee, later maar is weer kijken als ik ook daadwerkelijk meer lucht nodig heb.... of zo. Hij was iig stil, pluspunt!
lufi.jpg
En, op veler verzoek... mijn wachtende blokloze pack'r. (valt bar weinig aan te zien volgens mij ;))
packr.jpg

O no, red pilled...

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 06 feb 2016 23:50

Nog een beetje door prakkiserend over dat luchtfilter. Uiteindelijk kan het blokje 'as is' maar zoveel lucht verwerken, je kan hem niet meer geven (of je moet er een turbo op zetten). Waarom moet die sproeier dan zoveel omhoog? Volgens mij kan dat hem er bij nader inzien (en dat veranderd nog al eens :)) alleen maar liggen aan het feit dat ie nu echt geen belemmering heeft. Op het moment dat die er wel is moet dat wel betekenen dat de druk lager word in het luchtfilter en DUS ook boven de aanzuigbuis waardoor er (weer, kwam al eerder ter sprake) meer benzine omhoog gehaald word bij, in verhouding, minder lucht.

Hamvraag blijft wat nu beter is, zowel prestatie technisch alswel verbruiktechnisch, dan neig ik gevoelsmatig, net als Brueno, toch ook te denken richting die kleinere sproeier maar of dat daarmee ook waar is, vast niet. De enige reden die ik daarvoor zou kunnen bedenken is dat de verneveling van de benzine beter wordt en ik denk zeker dat dat tot op zekere hoogte een rol zou kunnen spelen alleen of dat hier ook het geval is, geen idee. Meten is weten maar da's weer zo'n gedoe, blijft ongeduldig met originele (en alles wat je in de kringloop en/ of vriendin haar wasmiddelen voorraad vindt) spullen topic natuurlijk.

Edit: en dan komt er nog bij welke invloed dat alles heeft op het mengsel op het hele toerengebied en gasstand, pffff.

(ja, ik doe moeilijk, I know :D)

O no, red pilled...

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 08 feb 2016 19:32

Vandaag me maar over mijn weerzin heen gezet en het blok er onder vandaan gehaald. Dit alles om 4 boutjes los te kunnen draaien zodat er een ander spruitstuk op kon. Kan me voorstellen dat er mensen zijn die denken, wat een onzin, dat hoeft heel niet maar ik wil kunnen zien en voelen wat ik doe en het gaf me ook de gelegenheid om te kijken hoe e.e.a. er nu uit zag. Klei in cilinder houdt zich prima maar zag bijvoorbeeld wel dat m'n membraan plaatjes verschoven waren, dichten ook minder mooi af. Dit setje maar even zorgvuldiger vastgezet dus en drupje loctite gegeven.

En waar beter sleutelen dan in de keuken:
kich2.jpg
Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de ketting 'uit te koken', komt daar een rotzooi van af zeg, Gaat tzt wel een nieuwe om maar kleine moeite... (kleine tip, mocht je dit ook willen doen en woon je nog thuis, neem niet je ma haar beste pan)
ketting.jpg
Paar keer een doekje er overheen en als nieuw (nou ja)

Zo toch weer ruim 6 uur bezig geweest voor alles er weer netjes onder zat, helaas boutweer dus testen was er niet bij, had op voorhand er maar even sproeier 57 ingezet ipv 55 (die sws al wat krap leek) en de snelle uitlaat, start zonder choke, klonk goed. Heel klein koud rondje gereden van een paar honderd meter en het leek iig niet minder, had het idee dat de 2de versnellings koppeling nog wat meer slip gaf (dat deed ie met deze uitlaat ook al met vorige setup in vergelijking met proma cp of standaard snel) en hij leek beter op te pakken als die koppeling aangreep. Vanuit stilstand leek wat minder maar om werkelijk wat te kunnen zeggen moet ik echt ff langer rijden.

Toch maar besloten om eerst alleen het nieuwe spruitstuk en carb te testen ipv. meteen ook de nieuwe cilinder er op te zetten zodat ik wat beter kan zien wat het individuele effect is, dat hoop ik tenminste. Donderdag techno bos ophalen, die is van dichtbij bekijken, heb vinamold binnen om een afdrukje van de poortjes te maken...

wordt wel wat allemaal :)

O no, red pilled...

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 09 feb 2016 20:40

Geinig.... heb het proces nog niet helemaal onder controle maar dees gingen best.

(uitlaatpoort ori en laatst getunde)
mold.jpg
mold.jpg (54.93 KiB) 5206 keer bekeken
Zag ook mooi iets wat ik zonder niet heb gezien (voel het ook niet), toch nog ff wat aan doen dus :)

O no, red pilled...

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 10 feb 2016 18:08

Bos uitlaatje net even opgehaald, is exact hetzelfde als de snelle die ik nu heb met enkelt een iets kortere bocht. Heb ik dus niet zo bar veel aan maar mijn honger naar de maten is gestilt.

Lijkt me best hoogtoerig voor Brueno trouwens...

O no, red pilled...

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
229 berichten
  • Pagina 2 van 12
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5