Pagina 2 van 2
Geplaatst: 25 mei 2005 17:25
door quadro
Kijk maar ff wat je doet slimme! volgens mij snap jij het niet helemaal! ga jij maar lekker een puchkoppeling dr in zetten! whahhahahah
Ik snap ook niet waarom je uber mod. ben want je snapt er zelf nix van!
hehe een beetje rustig tegen die moderator!!!!!!!!
die moderator is geen moderator meer toch??
Geplaatst: 25 mei 2005 17:27
door NikeyTomos
als je t wilt zien: kom maar ff naar zoeterwoude. Ik ben zn broer. Ik rij nu met 50 cc getuned: 30 in zn 1. Me tomos heeft het nu wel moeilijker om in zn 2 te komen met 50cc maar t lukt wel. Met 70 cc reed ik dus 40 in zn 1!
Omdat me getunede cil pas zn max. vermogen afgeeft bij hogere toeren moet je zorgen dat je ook zo veel toeren maakt in zn 1! Als je vervolgens dan schakelt maak je gelijk weer meer toeren en trek je dus ook weer harder door in zn 2! Dus die dip die je (normaal) hebt is dan weg/minder.
Ik moet wel lachen om zoveel onzin hier op dit "tuning" forum. Van tuning kunnen we hier niet echt spreken, stelletje noobs!!
Geplaatst: 25 mei 2005 18:21
door poekelen
mja door je koppeling aan te passen ga je nog steeds niet harder. je kan hem wel sneller/ harder laten trekken maar je top wordt echt niet hoger.
en nee ik ben geen mod meer. wou ik zelf niet meer... dus ik weet ook niet waarom hij dat zegt

Geplaatst: 25 mei 2005 18:38
door NikeyTomos
wat denk jij voor resultaat te behalen met een racekoppeling dan? dat je harder rijdt op topsnelheid? Je wil toch harder optrekken of niet? Je kan ook je koppelingshuis uitboren! Minder roterende massa dus sneller optrekken. Racekoppeling is zowiezo altijd lichter.
Geplaatst: 25 mei 2005 19:08
door poekelen
ik bedoelde de koppelingsveer. maar ik ben het wel met je eens over een race koppeling. is altijd lichter.. maar te licht kan ook nog waardoor hij nog voor geen ene meter rijdt..
Geplaatst: 01 jun 2005 16:23
door Vuile Beunkoe
NikeyTomos
Wat doe je aggresief?
je doet alsof iedereen hier alles maar moet weten.
en dit is geen "Tuning-forum" maar een tomos-forum.
we weten dan niet alles precies maar we proberen elkaar hier op dit forum te helpen.
als je hier niks van snapt dan ga je toch lekker 30 in z'n 1 rijden?!
Geplaatst: 01 jun 2005 16:47
door NikeyTomos
ja dat heb ik ook wel gelezen dat jullie (bepaalde mensen) er niet zoveel van snappen! Kijk en als ik dan iets vertel wat niet voor ''waar" wordt aangenomen is dat toch niet mijn probleem? Ik probeer hier ook alleen maar me eigen ervaring met jullie te delen zodat je er wijzer van kan worden.

en volgens mij zijn we nu toch bezig in een "tuning" forum.
Dus nog maar ff: ik vertel hier alleen maar over mijn eigen ervaringen. Als je dit niet voor mogelijk houdt is dit jou probleem niet mijnes. Ik zit onderhand al 4 jaar aan me 3 tomossen te knoeien. Ik weet dus nu wel aardig wat vanaf dacht ik zo! Maar het is je eigen keuze of je me gelooft of niet! haha
Geplaatst: 01 jun 2005 16:59
door Vuile Beunkoe
dit is een tuning-
topic.
maar als niet iedereen je wil/kan geloven dan moet je niet iedereen uitschelden voor n00bs.
En je moet ook niet knoeien met je brommers, want dan worden ze vies

Geplaatst: 01 jun 2005 17:49
door PeteR--
als je t wilt zien: kom maar ff naar zoeterwoude. Ik ben zn broer. Ik rij nu met 50 cc getuned: 30 in zn 1. Me tomos heeft het nu wel moeilijker om in zn 2 te komen met 50cc maar t lukt wel. Met 70 cc reed ik dus 40 in zn 1!
Omdat me getunede cil pas zn max. vermogen afgeeft bij hogere toeren moet je zorgen dat je ook zo veel toeren maakt in zn 1! Als je vervolgens dan schakelt maak je gelijk weer meer toeren en trek je dus ook weer harder door in zn 2! Dus die dip die je (normaal) hebt is dan weg/minder.
Ik moet wel lachen om zoveel onzin hier op dit "tuning" forum. Van tuning kunnen we hier niet echt spreken, stelletje noobs!!
Nee van volwassenheid kunnen we ook niet spreken, he 12 jarige
anders ga je toch lekker ergens anders naar een forum, waar je je verhaaltjes kunt vertellen, trouwens als jij een getunde 70cc hebt, kun je egt niet een proma erop hebben, die kan zoveel toeren echt niet aan.
Geplaatst: 01 jun 2005 19:25
door NikeyTomos
jonge!! wat ga je tegen mij beginnen? Wat is jou probleem dan?
Lezen is trouwens ook een kunst! Er staat dat ik een getunede 50cc heb! hierop heb ik een proma. Me 70cc is ongetuned, hierop heb ik een technigas terugloop. snelheid is iets over de 80. Kijk maar ff wat jullie doen met mijn antwoorden. Als je denkt dat je niks aan mijn antwoorden hebt zou ik er vooral niks mee doen als ik jullie was. Er zijn hier op het forum tenminste nog wel mensen die nog wat hebben aan mijn antwoorden.
Geplaatst: 01 jun 2005 19:47
door Tetsuo
*oftopic* gaat lkkr hier he :S
Geplaatst: 01 jun 2005 19:50
door poekelen
een proma gp kan zeker weten wel een 70 cc aan. wat denk je van al die puchjes? de meeste hebben 70 cc. en jaa daar gaat ook wel eens een 70cc onder..
Geplaatst: 01 jun 2005 19:52
door Tetsuo
een proma gp kan zeker weten wel een 70 cc aan. wat denk je van al die puchjes? de meeste hebben 70 cc. en jaa daar gaat ook wel eens een 70cc onder..
onder 70cc voor puch gaat makelijk een proma gp heb het zelf ook onder mn puch
Geplaatst: 05 jun 2005 21:28
door tomosS1
tuurlijk kan dat ding t aan alleen ga je harder met ene die gemaakt is voor meer toeren omdat die cilinder ook meer toeren maakt.
zo'n gp is voor het midden gebied, en als je harder wil moet je een hoogtoerige nemen en wil je meer trekken entje voor t midden gebied of een laag toerige.
Geplaatst: 08 jun 2005 18:39
door NikeyTomos
een proma gp is wel een hoogtoerige uitlaat! Niks middengebied! Op 70cc past ie alleen niet zo goed omdat de diameter van het mondstuk te klein is vergeleken met de diameter van je uitlaatpoort.
Op me (getunede) 50cc is dit echter de beste uitlaat! Proma gp is op 50cc naar mijn mening de beste uitlaat. Verschillende uitlaten getest : Technigas terugloop, techno terugloop, bullet. Proma had hoogste top. Optrekken gaat met teruglopers wel sneller. maar het gaat bij me 50cc toch om de topsnelheid