Pagina 16 van 21
Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25
Geplaatst: 02 jul 2012 10:40
door pinty
even wachten tot ik de nieuwe kentekenplaat binnen heb voor de s1. Ik moet toch iets hebben om op mijn werk te komen.....
Hij loopt gelukkig wel, iets beter. Vanmorgen een top gehaald van 37, dus dat is niet verkeerd.
Zodra de s1 weer mag rondrijden, ga ik de koppeling maar eens aanpakken. En zo ben ik nog wel wat meer kleine dingetjes tegen gekomen.
Het achterwiel loopt stroef. Kennelijk toch niet helemaal goed in elkaar gezet.
Het voorwiel zit ook niet goed, hij schuurt langs de zijkant van het spatbord....
Keerring lekt ook weer: Dus toch een imitatie tandwiel: Vervangen en een ringetje erbij plaatsen.
@ Brother: wat is er anders aan de spoelpoorten? En kan ik dat veranderen (beetje spelen met de dremel)
Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25
Geplaatst: 02 jul 2012 12:09
door WAXi
spelen met de dremel kan natuurlijk altijd
http://www.puchmaxi.nl/cilindertuningbeknopt.php
dat doen en dan ben je al een beetje uit de sores
Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25
Geplaatst: 02 jul 2012 22:25
door brother
nou dit is de spoelpoort van de s25
http://www.google.nl/imgres?q=spoelpoor ... ,s:0,i:126
en dit is de brom versie
http://www.google.nl/imgres?q=spoelpoor ... jDQ&zoom=1
als je goed kijkt naar de spoelers die van jou cater naar jou cilinder vloeien liggen die van de s25 open dus zonder een wand en bij de a3 is dit dicht waardoor de benzine anders bij de zuiger komt
zie ook de foto en als je het niet ziet laat het me weten heb nog ergens een foto op me computer staan met het verschil
Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25
Geplaatst: 03 jul 2012 16:53
door pinty
zo...veel te doen dus!
Ik zat nog even mijn foto's te bekijken, en de s1 heeft inderdaad een cilinder met de grote spoelkanalen.

Ik kon zo gauw geen foto vinden van de s25....ach, hij moet toch weer open.
Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25
Geplaatst: 03 jul 2012 18:56
door brother
ja die bedoel ik! deze heeft andere spoelers als de s25.
deze cilinder op jou foto scheelde bij mij al in snelheid en optrekken
dus ben benieuwd wat er dan op de s25 zit maar volgens mij eentje met andere spoelers bij mij was dat in iedergeval het geval daarna heb ik er zo eentje als op de s1 opgezet zonder inlaat begrenzer en dat scheelde echt veel
Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25
Geplaatst: 05 jul 2012 10:56
door pinty
tja...ik ook. Maar het moet maar eventjes wachten..........kreeg net een telefoontje van de bromfietszaak: Er was iets fout gegaan met het maken van de nieuwe kentekenplaat. Zaterdag kan ik hem pas ophalen.
Dus maar weer wat olie in het carter van de s25 gegooid, zo moet het maar even volhouden de komende dagen.
Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25
Geplaatst: 06 jul 2012 12:37
door Thrackan
Argh. En daarom ben ik gaan zoeken naar gecertificeerde zaken:
http://www.rdw.nl/SiteCollectionDocumen ... kanten.pdf
Daar kunnen ze zo'n plaatje maken terwijl je wacht (5-10 minuutjes). Véél fijner

Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25
Geplaatst: 31 aug 2012 12:43
door pinty
geduld hebben is een schone zaak.
2 weken later pas het plaatje mogen ontvangen.....maar kreeg er wel 2 kentekenplaat houders erbij. 1 voor de s1, en 1 voor de s25.
Vanwege tijdgebrek staat deze sinds die tijd alweer stil....
Ik wil de koppelingsveer nog inkorten, koppeling aanpassen en de cilinder aanpassen.
De s1 krijgt er steeds meer zin in. Gisteren tikte hij de 40 aan.

Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25
Geplaatst: 31 aug 2012 12:52
door Thrackan
Ik heb het gevoel dat het koude weer hier ook een positieve invloed op de prestaties heeft

Kom nu weer makkelijk op de 60 ipv 50-55...
Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25
Geplaatst: 31 aug 2012 13:26
door 15melvin15
verschilt ook weer per motor, heb bij mijn brommer dat hij met het warme weer als een tierelier gaat. Maar idd met andere brommers dat hij met koud weer beter gaat.
Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25
Geplaatst: 07 sep 2012 16:41
door pinty
ach..who cares! Als hij maar loopt!
alleen nu wil hij niet meer uit

waarschijnlijk weer een kabelbreukje......

Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25
Geplaatst: 07 sep 2012 19:30
door 15melvin15
moet je kijken naar je zwarte draad in geval van een kabelbreuk
Wat vaker voorkomt is dat de schakelaar niet goed is.
Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25
Geplaatst: 27 sep 2012 09:27
door pinty
Het probleem zit hem dus in de schakelaar....de koplamp doet het ook niet meer
Dinsdag eindelijk weer wat tijd gehad voor de s25.
Eerst de olie lekkage maar eens opgezocht....carterdeksel zat niet goed vast

Dus gelukkig niet een lekke keerring.
Daarna koppelingsveertje 2cm ingekort (wat een ramp om die veer er weer op te krijgen), koppeling iets aangepast zodat hij nu wat verder op de as schuift (asgat groter gemaakt). Er zit nu veel minder speling op het koppelingshuis, maar nog steeds teveel.
Gisteren ermee gereden. De herrie is nu veel minder, maar het optrekken blijft gewoon pet.
Met een koude motor trekt hij wat beterder, maar zodra het blokje warm wordt, grijpt de koppeling weer vroeger aan, dus hetzelfde probleem.
Binnenkort maar weer iets verder inkorten.
Ik ben nu op zoek naar een ander ei-cilinder, zodat ik wat kan oefenen met frezen van de spoelkanalen......(en druk op het forum aan het zoeken naar nog meer opties)
Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25
Geplaatst: 27 sep 2012 20:08
door brother
gelukkig weet je in iedergeval waar de elektroische fout zit!
ik had er bij de veren van een 2-speed opgezet maar daarmee hoorde je de koppeling ronddraaien en dan ineenkeer aangrijpen hahha.
ik heb nog wel een ei-cilinder liggen! moet alleen een andere zuiger in want deze heeft gelekt langs de zuigerveren, ook zit er een bus in als begrenzer.
kan wel wat fotos sturen als je intresse hebt!
je zou juist zeggen dat hij met een warmere beter trekt
Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25
Geplaatst: 28 sep 2012 12:58
door pinty
is goed, laat maar zien!
Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25
Geplaatst: 30 sep 2012 19:48
door brother
zal morgen een foto sturen via pb dan ben ik weer thuis namelijk
Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25
Geplaatst: 14 okt 2012 23:27
door pinty
Vandaag even weer wat tijd kunnen steken in de s25. Moest ook wel, want afgelopen vrijdag onderweg naar huis, kapte hij er bijna mee.....
Hij reed van volgas (+/- 36) ineens maar 29....om dan verder terug te zakken naar 24 km/u.
Erg vreemd.... Mijn eerste gedachte was dan ook vuil in de carb, maar die was brandschoon. De bougie was wel heel erg aangekoekt in een week tijd, dus...
Toch vandaag de cilinder maar even losgetrokken. Hij was een beetje aangekoekt, maar niet echt veel.
Ach, en als ik toch bezig ben....
De uitlaatpoort is dus kleiner dan het gat van de uitlaat. Dus even lekker met de dremel de zooi wat opgeruimd. Ook de inlaat kant wat mooier en groter gemaakt......misschien had ik dat allemaal beter niet kunnen doen.
Nu loopt hij voor geen meter meer
ok...dan maar een hd-kop erop maken...kost een paar uurtjes, maar het ziet er wel mooi uit
Niet dat ik er veel van merk met het rijden.......
Maar dat heeft waarschijnlijk ook te maken met de cilinder.
Gelukkig heb ik een brom-cilinder in bestelling staan.
Morgen maar eens kijken of hij nog wat beter gaat lopen, maar ik denk het niet.
Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25
Geplaatst: 15 okt 2012 12:10
door pinty
en niet dus...
Vanmorgen de supertop gehaald van maar liefst 15km/u..
Snelle test uitgevoerd: met de choke erop gaat het nog langzamer, kraantje dicht en hij wil weer.....
vanavond maar ff een andere sproeier erin. (nou ja...ff....)
Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25
Geplaatst: 15 okt 2012 18:56
door jeffjamm94
jammer,
blijven proberen he

Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25
Geplaatst: 17 okt 2012 12:58
door pinty
trappen, trappen, trappen....totdat je voet er blauw van ziet....
voorlopig maar even op de s1. Even mijn voet rust gunnen (is niet fijn, blauwe plek onder je voet)