Klopt, altijd even je kop een tweede keer vastdraaien nadat je gereden hebt, het zet allemaal uit enzo.Valse lucht testen heb ik gedaan, kwam niks uit maar toch heb ik het de kop zat niet vast, die wordt zo vastgezet.
Maaar het rare is dat we hem goed vastgezet hadden, toen gingen we er mee rijden (km of 12) en toen een paar uurtjes niet mee gereden en gaan afstellen en toen hoorde je gesis bij het rijden.
Even een vraagje hierover: op mijn 65cc Airsal doosje staat ook een stikker van de bromboer geplakt met: "60cc Eurokit alu. 44.00/12mm". Voor zover ik weet zijn er geen 60cc Airsal cilinders, dus dat lijkt me sterk, ook staat er op me cilinder zelf aan de linkerkant(als je op de brommer zit) een rondje met 60 daarin. Heb ik dan toch een 60cc cilinder, heb hem gewoon gekocht als 65cc?Het is 65cc, maar wordt door de meeste webshops en dealers verkocht als 70cc. Waarom zou ik zelf ook niet weten. Ben ook al eens een 60cc 44mm voor tomos tegengekomen. standaard cilinder is ongeveer 48,74cc. (19×19×3.14×43) airsal & DMP zijn ongeveer 65,35cc. (22×22×3,14×43)
Ik heb een brommer dus hij staat op bromKlopt, altijd even je kop een tweede keer vastdraaien nadat je gereden hebt, het zet allemaal uit enzo.Valse lucht testen heb ik gedaan, kwam niks uit maar toch heb ik het de kop zat niet vast, die wordt zo vastgezet.
Maaar het rare is dat we hem goed vastgezet hadden, toen gingen we er mee rijden (km of 12) en toen een paar uurtjes niet mee gereden en gaan afstellen en toen hoorde je gesis bij het rijden.
Rijd je nog steeds rond met dat 12mm spruitstuk, nu je een 16mm carburateur hebt? Staat je ontsteking op brom?
Denk toch dat je valse lucht hebt, lijkt mij 't meest logisch. Je sproeier is trouwens niet zo gek klein, gewoon je bougie in de gaten houden en stoppen met rijden indien hij tekenen van een te kleine sproeier gaat vertonen, zo snel loopt zo'n aluminium cilinder niet vast (Ik rijd met exact dezelfde setup maar met een 15mm carburateur ~75km/h met sproeier 68). Is je cilinder trouwens al ingereden? Zo niet even wat extra olie erbij doen, zo voorkom je problemen tijdens het afstellen. Maar dus eerst even alles nalopen op valse lucht.
Voor zover ik weet komt de zuiger op z'n BDP niet boven de cilinder uit, dus zo snel zal hij niet tegen de koppakking tikken, dit zou je bovendien ook wel merken (verbeter me als ik het fout heb). Zonder koppakking rijden kan ook best, zolang je je squish in de gaten houdt en je je kop op de goede manier aandraait. Op deze manier haal je zelfs al snel betere prestaties dan met koppakking. Anders gewoon een 65cc puch koppakking erop zetten, deze is ook dunner dan die van een tomos, met dus hogere compressie.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast