Pagina 3 van 4
Re: mijn nieuwe trots en ik
Geplaatst: 04 aug 2011 19:47
door drestar
welke uitlaat je er ook op doet,met die grote TNT tassen die bijna op de grond komen gaan ze je echt niet aanhouden,
en pas maar op dat je uitlaat niet tegen de tassen komt en deze in de fik steekt,
(zou echt wel voor een t cc gaan)
Re: mijn nieuwe trots en ik
Geplaatst: 04 aug 2011 19:55
door 2pac
mijne ook oude techniek is gewoon 100x beter dan die nieuwe troep
en een tomos is niet zomaar kapot te krijgen
Oostblokmachines

Re: mijn nieuwe trots en ik
Geplaatst: 04 aug 2011 21:47
door Snormos
en pas maar op dat je uitlaat niet tegen de tassen komt en deze in de fik steekt,
(zou echt wel voor een t cc gaan)
Ha ha ha! zal je de mensen zien kijken...
komt er 'n postbode voorbij met de vlammen uit z'n tas.
Maar de uitlaat die ik nu heb komt net niet tegen de tassen maar veel scheelt het niet.
Dus ik moet ook weer niet 'n al te hoog oplopende uitlaat hebben
Want die zet de tassen wel in de fik... dan worden 't brandbrieven

Re: mijn nieuwe trots en ik
Geplaatst: 04 aug 2011 22:08
door drestar
haha stel je voor, dan krijg je straks nog de bandweer achter je aan ipv de politie,

Re: mijn nieuwe trots en ik
Geplaatst: 04 aug 2011 22:39
door Snormos
Haha Toch maar liever de politie dan.
Dus ik denk toch dat het 'n std-snel word want die loopt ook recht net als wat ik nu heb.
En ik heb vandaag gemerkt dat er wat speling op m'n achterbrug zit
maar dat kan best wel 'n pokke klus zijn, geloof ik!
Dat de bussen vast zitten gerot, enzo...
Maar 't is gelukkig maar 'n beetje speling.
Re: mijn nieuwe trots en ik
Geplaatst: 04 aug 2011 22:50
door drestar
als je het kan laten zitten kun je er wel een tijdje mee doorrijden, of anders zo'n chromen achterbrugje erin zetten, heb ik ook,staat cool

Re: mijn nieuwe trots en ik
Geplaatst: 04 aug 2011 23:43
door Snormos
Ik denk wel dat ik deze achterbrug hou, want die is nog goed zat
alleen ff 'n keer de as en bussen vervangen denk
Maar dat kan idd wel ff blijven zitten zo.
Verder rijd m'n tosje echt werelds, privé maar ook met m'n werk
De zwaarste belasting aanslagen sleept hij moeiteloos mee, haha
Re: mijn nieuwe trots en ik
Geplaatst: 04 aug 2011 23:59
door drestar
mooi om te horen

,maar heb je geen last van trillingen?
Re: mijn nieuwe trots en ik
Geplaatst: 05 aug 2011 15:12
door Snormos
Ja, trillen doet hij wel.
Hoe komt dat? is dat vanwege die speling?
En ik heb vanmorgen tomos nl even 'n mailtje gestuurd om te vragen van welk bj mijn tosje is.
Ik kreeg 'n mailtje terug van ze, en mijn tosje komt dus uit 2002.

Dus dat weet ik ook weer.
Re: mijn nieuwe trots en ik
Geplaatst: 05 aug 2011 18:44
door Cosmokramer
Leuk, een collega. Ik gebruik m'n Tomos ook voor de bestelling, dus wellicht heb ik nog wat bruikbare suggesties. Trekkracht is voor een postbrommer belangrijker dan snelheid, dus als je dan toch de behoefte voelt om je vertanding aan te passen of een snelle uitlaat er onder te zetten, verzet dan meteen je ontsteking en koop een bromkop. Ik heb een tijd met een snelle uitlaat rondgereden (maar zonder verdere aanpassingen), en met wind mee en op rechte wegen vloog ik vooruit, maar met kerst (loodzware tassen) kwam ik nauwelijks tegen steile bruggen op.
Ik zie op de foto dat 'ie op de middenbok staat, maar koop er ook een zijstandaard bij. Met hele volle tassen is het lastig om 'm van de middenbok af te halen (erop gaat nog wel), en voor dat ding zelf is het ook niet goed. Met volle tassen zet ik 'm meestal of op de zijstandaard (gaat goed, mits hij een beetje evenwichtig beladen is), of gewoon met de rechtertas tegen een muurtje.
Als je schokbrekers hebt van 28 mm is het verstandig om ze te vervangen door 30 mm. Anders moet je met zware tassen steeds stapvoets over drempels heenrijden om te voorkomen dat je spatbord de band raakt of je bok langs de drempel schampt.
Op de foto lijkt het alsof je de tassen zonder noemenswaardige aanpassingen op je rekje hebt gehangen. Waarschijnlijk alleen aan de voorzijde twee gaatjes in het gaas gezaagd voor de tashaken. Wat er dan kan gebeuren is dat je tassen dan na een tijdje naar binnen gaan buigen en dan kan die metalen strip aan de achterkant van je tas je spatbord raken, of, vervelender, je band. De goedkoopste oplossing is om bij je postbode-plus of teamcoach om zo'n oranje rekje te vragen, die eigenlijk voor achterop de fiets zijn. Die zijn met een kleine aanpassing ook prima op de brommer te plaatsen, en zo voorkom je dat je tas tegen je band komt of na verloop van tijd zover doorzakt dat 'ie op de achterrem hangt.
Hopelijk kun je hier wat mee. Succes!!
Re: mijn nieuwe trots en ik
Geplaatst: 05 aug 2011 21:48
door Snormos
Hallo collega, wat je zegt heb je misschien gelijk in.
Trekkracht is wel belangrijk als je zo zwaar beladen bent maar ik rij er privé ook mee en dan
is 'n beetje snelheid ook wel leuk.
Maar 't moet ook weer niet 'n hele verbouwing worden.
Ik heb 'n nieuwe uitlaat nodig dus ik weet niet of ik dan beter std of std-snel zou kopen.
De snelheid nu is niet echt traag ik haal menig std tomos in onderweg maar hij mag nog net iets harder.
Misschien is alleen 'n nieuwe uitlaat al voldoende?
Als je goed de foto's bekijkt zie je trouwens dat ik al 'n zijstandaard heb
Ik heb geen gaten in 't gaas van m'n rekje gezaagd, ik heb geen gaas op m'n rekje.
Maar net als bij 'n fiets, 'n rekje met dwars balkjes, en die zitten net tussen de tashaken. Past precies

Dat is volgens mij 'n oud rekje of juist 'n nieuw type, ik zou 't eigenlijk niet weten.
Re: mijn nieuwe trots en ik
Geplaatst: 08 aug 2011 15:34
door Snormos
Van 't weekend even alles mat zwart gespoten zoals wielen en zelfs de uitlaat.
Op de verlichting en slot na is alles nu zwart.
En even de uitlaat lek dicht gemaakt met kneedbaar staal (voor zolang 't houd, Er moet toch 'n nieuwe komen)
Ik vind 't mooi zo, lekker duister....
Re: mijn nieuwe trots en ik
Geplaatst: 08 aug 2011 17:11
door Alex..
vind hem redelijk gaar hoor, beetje smerige kleur zwart met roestige cyl en gare uitlaat
je heb nog wel wat te doen.
Re: mijn nieuwe trots en ik
Geplaatst: 08 aug 2011 20:15
door drestar
beter dat zwart ,dat wel

Re: mijn nieuwe trots en ik
Geplaatst: 08 aug 2011 22:42
door Snormos
vind hem redelijk gaar hoor, beetje smerige kleur zwart met roestige cyl en gare uitlaat
je heb nog wel wat te doen.
Het is juist de bedoeling om hem er gaar uit te laten zien, dat vind ik

.
En de dieven laten hem ook liever staan omdat ze denken, dat ding is toch gaar!
Terwijl hij op de banden en uitlaat na 100% is. (maar dat komt ook snel goed)
En gelukkig is er nog iemand die deze kleur zwart wel mooi vind

Re: mijn nieuwe trots en ik
Geplaatst: 08 aug 2011 22:55
door drestar
nu je cilinder ook nog even spuiten en je bent klaar,

Re: mijn nieuwe trots en ik
Geplaatst: 08 aug 2011 23:12
door Snormos
Dat moet ik idd nog ff doen ja...
Met atw 24, trek je dan erg veel langzamer dan met atw 33??
Re: mijn nieuwe trots en ik
Geplaatst: 08 aug 2011 23:16
door Alex..
Dat moet ik idd nog ff doen ja...
Met atw 24, trek je dan erg veel langzamer dan met atw 33??
dat merk je zeker ja, maar dit is eenvoudig te compenseren (hd-kop, carb etc)
Re: mijn nieuwe trots en ik
Geplaatst: 08 aug 2011 23:22
door drestar
als je de tomos harder wilt laten lopen moet je dat atw 33 er sowieso afhalen,
Re: mijn nieuwe trots en ik
Geplaatst: 09 aug 2011 00:20
door Snormos
Zoals ik al eerder heb laten weten wil ik er niet te veel aan verbouwen.
Ik ben van plan er nog eens 'n tomos bij te kopen en die wel mooi en snel te maken
Maar deze moet niet teveel aan gebeuren.
Ik heb me eerder al laten vertellen dat 'n std-snel en atw 24 'n snelheid geeft van 40 á 45 km.
dat vind ik voor deze snor meer dan genoeg.
Maar als hij dan voor geen meter meer trekt, schiet ik er niet zo veel mee op.
Dan kan je dat wel weer compenseren met van alles maar dan word 't toch nog 'n hele verbouwing.
En ik kan ook weer niet de post rond brengen op 'n soort van snormotorfiets.
Dan zegt m'n baas, dat is nou niet bepaald 'n goede reclame voor de zaak, die brommer van jou.
Dus 'n beetje bescheiden moet het wel blijven.