Ik zal mij even voorstellen, ik ben hans en woon in Rijswijk, dat is 'n steenworp afstand van Den Haag.
Ik ben nu zo'n 3 weken in het bezit van 'n tomos en wil er het één en ander over weten.
Daarom heb ik zo nu en dan op het forum rond zitten neuzen om te zien en te weten te komen hoe
zo'n tomos werkt.
Ik gebruik de tomos privé en voor m'n werk.
Want ik ben postbode bij TNTpost en was dat fietsen wel 'n beetje zat.

Dus ik zocht 'n brommertje liefst 'n snor.
Toen 'n collega van mij vertelde dat hij nog 'n snor tomos had staan.
Ik kijken natuurlijk!

Het was 'n tomos standaard, lavendel blauw van kleur. (niet echt mijn kleur)
Hij heeft wat gladde banden en is nogal roestig maar alles doet het zoals,motor zonder bijgeluiden, verlichting voor en achter ook het rem licht, remmen, toeter, ect, ect, en 'n compleet snor kenteken.
Voor 100,- euro mocht ik hem meenemen (omdat ik het was)
Ik rij er nu zo'n 3 weken probleem loos mee rond.
Ik heb er wel nieuwe olie en bougie in gegooid, benzine dop met slot en zijstandaard op gekocht.
En ik heb m'n tosje echt helemaal mat zwart gespoten (dat is wel mijn kleur, ook mijn auto is die kleur) en de wielen zijn wit
maar welke kleur ik de wielen ga maken weet ik nog niet, ik denk aan, wit laten, oranje, geel of net als het frame, mat zwart.
Zoals ik al zei, ik doe mijn werk ook met m'n tomos en wil hem zelf kunnen maken als dat nodig is.
Maar volgens mij ben ik hier op het forum dan wel aan het juiste adres, voor als ik 'n vraag mocht hebben.
Alleen het bj is mij 'n raatsel op het kenteken staat, eerste toelating 31-8-'05 en eerste afgifte 22-4-'06 ???
Maar de tomos is ouder.
Ik denk trouwens niet dat hij ouder is dan 10 jaar, gezien het plastiek afdek plaatje van de
ontsteking, onder de kickstarter.
Maar in welk jaar mijn snormos nou echt geboren is? dat is mij dus niet duidelijk!
Hij is nu standaard maar hij mag van mij wel net even iets harder.
Ik denk dat ik er 'n standaard snel uitlaatje, grotere sproeier, en kleiner atw, (hoe snel zal die dan rijden??)
verder vind ik het wel mooi.
Ik bedoel, ik moet er ook nog wel normaal de post mee kunnen lopen.
Ik ga proberen 'n paar fototjes hier neer te planten, want zoveel verstand heb ik niet van computers.

Mvg
hans