Pagina 1 van 1

50cc snor,

Geplaatst: 02 mei 2010 14:03
door michabooij
hallo allemaal!
ik heb nu al een tijdje een a5 blok op me kamer liggen,
en ben nu van plan om het volgende ermee te doen:

- de cilinder aanpassen,
wat ik wil gaan doen met de cilinder:
* de kop vlakken,
* de spoelpoorten aanpassen,
* de inlaat en uitlaat aanpassen,
dit alles wil ik doen met het doel: veel vermogen, hogere toeren en keihard optrekken!

- de koppeling aanpassen,
wat ik wil gaan doen aan de koppeling:
* trekveren passend maken (voor het afstellen),
* andere voering met groeven,
* 2e versnelling lichter maken,
dit alles wil ik doen met het doel: hoger aangrijp toerental, hoger stationair toerental!

- de carburateur aanpassen:
wat ik wil gaan doen met de carburateur:
* uitboren,
* betere doorlaat door het spruitstuk,
* en membraan aanpassen,

dus zoals jullie hieruit opmaken wil ik een blok hebben dat veel vermogen heeft,
redelijk lage top (45 km/h) en uitmuntende acceleratie.

hoe ik het ga aanpakken:
ik begin met de cilinder,
daarna de carburateur, dan rijdend maken dan de koppeling aanpassen.

Re: 50cc snor,

Geplaatst: 02 mei 2010 15:39
door tomostefan
Zeer leuke plannen.
Heb je al een frame?
Wanneer komen er foto's?
Succes ermee!

Re: 50cc snor,

Geplaatst: 03 mei 2010 14:11
door michabooij
ja ik heb nog een frame staan (dit is m'n 2e tomos, de eerste ben ik net mee klaar).
de foto's komen als ik me cilinder los heb gehaald (tapeinde zitten geroest en heb even weinig tijd),

Re: 50cc snor,

Geplaatst: 03 mei 2010 14:35
door tomostefan
Een schep en bijde kanten zetten en dan drukken.
Hielp bij mij ook.

Re: 50cc snor,

Geplaatst: 03 mei 2010 15:43
door michabooij
ja maar hij hangt niet onder de brommer :P
en ik heb geen schep XD

Re: 50cc snor,

Geplaatst: 03 mei 2010 18:28
door PimW
Spoelpoorten in het carter of in de cilinder?

Dan zul je wel mooi gereedschap hebben denk ik.

Heb je al wat timingen op papier of moet je nog beginnen?

Re: 50cc snor,

Geplaatst: 03 mei 2010 18:48
door michabooij
moet nog begginnen, k krijg me cilinder egt niet los!
en gereedschap heb ik genoeg! alleen niet het juiste voor dit!

Re: 50cc snor,

Geplaatst: 03 mei 2010 18:51
door michabooij
en ja ben van plan de timing te veranderen, heb nog wel meer planne, maar eerst die cilinder loshalen.

Re: 50cc snor,

Geplaatst: 03 mei 2010 19:12
door Dr.Tomos
Ik doe dat altijd met wat langere m6 of m8 draadeindjes met een moer en een grote ring.
Dan zet ik die moer onder de koelribben aan de zijkant en als je dan draait dan duwt de moer de cilinder omhoog en dan kan je zo voorzichtig kruislings de cilinder eraf draaien.
Het kan echt wel vastzitten dus ik stop ook altijd iets onder het draadeind zodat het aluminium niet beschadigd.
En veel kruipolie. :)

Re: 50cc snor,

Geplaatst: 03 mei 2010 19:15
door michabooij
je bedoelt een moer tussen cilinder en cilinder kop?

Re: 50cc snor,

Geplaatst: 03 mei 2010 20:49
door Dr.Tomos
Nee je stopt het draadeind tussen de koelribben.
De moer en carrosserie-ring komen onder de cilinder.
Als je dan draait gaat de moer omhoog en kan je dus kracht zetten tussen carter en cilinder precies waar je het wil hebben.
Je moet er wel nog iets onder stoppen anders beschadigd dat draadeind je aluminium.

Re: 50cc snor,

Geplaatst: 03 mei 2010 21:19
door michabooij
uitgekookt!
ga 't binnenkort fixe!

Re: 50cc snor,

Geplaatst: 03 mei 2010 21:20
door Pascal
@ dr tomos; waarom is je carb er af en zit je kraantje op reserve? Of was je tank leeg? :mrgreen:

Re: 50cc snor,

Geplaatst: 03 mei 2010 21:24
door michabooij
das een foto van imand anders wat hij ge fotoshopt heeft XD

Re: 50cc snor,

Geplaatst: 03 mei 2010 21:52
door Dr.Tomos
ja haha ik moest effe snel iets maken in de hoop dat het dan duidelijk was. :)

Re: 50cc snor,

Geplaatst: 03 mei 2010 22:21
door michabooij
en duidelijk is het!

Re: 50cc snor,

Geplaatst: 03 mei 2010 23:01
door Dr.Tomos
Nu nog hopen dat het ook lukt, want ik weet dat het wel eens flink tegen kan vallen.
suc6 man :)