Pagina 1 van 1
Kopelingsveren inkorten?
Geplaatst: 29 nov 2011 22:42
door gangster2
Hallo ik had een vraagje ik heb een tomos qaudro uit 99 nu heb ik alkes std behalve 15/15 en bullet en hd kop En atw 22 nu wil ik me kopelingsveren in korten beide 1 cm welk nut heeft dit en merk ik hier veel van ga binnekort ook een 65 cc aanschaffen
[ Post made via Mobile Device ] 
Re: Kopelingsveren inkorten?
Geplaatst: 30 nov 2011 00:13
door Ping
searchfunctie gebruikt
Koppelingsveren inkorten moet je eigenlijk alleen doen als je echt een snelle setup hebt. De koppeling slijt er ook sneller door omdat die met meer toeren aangrijpt. Als je de eerste koppeling aanpast, en lage snelheid 10 km/u ofzo moet rijden om een reden, heb je kans dat telkens de koppeling moet aangrijpen of blijft slippen. 1e koppeling aanpassen omdat je sneller wilt optrekken is leuk als je 2 versnellingen hebt, en de eerste regelmatig kan bijwerken. Je wilt niet dat de enige koppeling die je hebt, snel slijt.
Meestal wordt ook alleen de 2e versnelling aangepast om wat later te schakelen om zo beter in de hogere toeren te rijden.
En pas op met een zuigerstop, als je daar te grof mee omgaat kan je de zuiger, of drijfstang/krukas mee beschadigen.
Ik gebruik nooit een zuigerstop.
Re: Kopelingsveren inkorten?
Geplaatst: 05 dec 2011 18:21
door gangster2
heb en oude koppeling geregeld effe testen

Re: Kopelingsveren inkorten?
Geplaatst: 05 dec 2011 20:50
door stef11444
als je koppeling in de 1ste versnelling heel veel toeren maakt voordat het overschakelt, zijn dan de segmenten van de 1ste of 2de versnelling op?
Re: Kopelingsveren inkorten?
Geplaatst: 30 dec 2011 13:07
door 15melvin15
bedoel je de veren kort van de versnelling die je gebruikt vanaf stilstand dus "0" tot 1e versnelling of de gene die je gebruikt van 1 naar 2e versnellings
Re: Kopelingsveren inkorten?
Geplaatst: 30 dec 2011 13:32
door shadowranger
als je koppeling in de 1ste versnelling heel veel toeren maakt voordat het overschakelt, zijn dan de segmenten van de 1ste of 2de versnelling op?
Geen van beiden, meesal een gevolg van een uitgelubberd/ gebroken vraagtekenveertje, innesteling van de rollen in de kooi of een te strakke veer in de 2e versnellingskoppeling.