[ Post made via Mobile Device ]

Koppelingsveren inkorten moet je eigenlijk alleen doen als je echt een snelle setup hebt. De koppeling slijt er ook sneller door omdat die met meer toeren aangrijpt. Als je de eerste koppeling aanpast, en lage snelheid 10 km/u ofzo moet rijden om een reden, heb je kans dat telkens de koppeling moet aangrijpen of blijft slippen. 1e koppeling aanpassen omdat je sneller wilt optrekken is leuk als je 2 versnellingen hebt, en de eerste regelmatig kan bijwerken. Je wilt niet dat de enige koppeling die je hebt, snel slijt.
Meestal wordt ook alleen de 2e versnelling aangepast om wat later te schakelen om zo beter in de hogere toeren te rijden.
En pas op met een zuigerstop, als je daar te grof mee omgaat kan je de zuiger, of drijfstang/krukas mee beschadigen.
Ik gebruik nooit een zuigerstop.
Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Geen van beiden, meesal een gevolg van een uitgelubberd/ gebroken vraagtekenveertje, innesteling van de rollen in de kooi of een te strakke veer in de 2e versnellingskoppeling.als je koppeling in de 1ste versnelling heel veel toeren maakt voordat het overschakelt, zijn dan de segmenten van de 1ste of 2de versnelling op?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten