Pagina 1 van 1

hogedruk kop

Geplaatst: 02 apr 2006 14:57
door TQ Rider
als ik nou een hoge drukkop neem heeft het dan onwijs veel zin of maakt het eigenlijk niet zoveel uit en meot ik hem dat weer opnieuw afstellen?

mvg. Ard

Geplaatst: 02 apr 2006 16:26
door freak
een hoge druk kop,de naam zegt het al.
is een kop waarvan de rand die op je cilinder zit is afgevlakt,hierdoor word de ruimte in je cilinder kleiner en heb je meer druk.
meer druk=meer compressie.
meer compressie=meer trek kracht.
meer trek kracht hoeft niet meer snelheid te zijn.
hou je van lekker fel optrekken veranderd er weinig,misschien loopt ie ietsje harder.
maar je kunt ook bv een andere tandwiel verhouding nemen,door die kop heb je meer trek kracht dus als je een tand kleiner neemt achter loopt ie al gauw 5km sneller.
je kunt ook je bestaande kop afvlakken,heel simpel door schuurpapier op een stuk glas te leggen en dan een draaiende beweging maken met die kop.
je schuurt dan die rand er zelf af,en je maakt van je bestaande kop een hd kop(tip haal er niet teveel af)
maar das je eigen keuze.

Geplaatst: 05 apr 2006 17:51
door tomos_rider
wat is het gevolg dan als je er te veel af haald als ik vragen mag?
ik wilde het ook proberen maar ik zou denken dat het niet zo erg is als er veel af gaat, maar corrigeer me als het niet zo is!?

Geplaatst: 05 apr 2006 18:08
door Rick
dan komt ondere andere je zuiger tegen je bougie. en vermallemoer je je hele blok.

Geplaatst: 05 apr 2006 23:08
door jboy
nou als jij een *standaard cilinder hebt dan krijg je dat gewoon niet voor elkaar...of je moet die halve kop eraf draaien...want die *standaard cilinders daar zit echt heeeel veel ruimte tussen.

Geplaatst: 06 apr 2006 00:25
door Joop56
en met welke dikte schuurpapier moet je dat doen, een 500'tje?

want dat ga ik ook doen denk ik (= meer trekkracht toch ? )

Geplaatst: 06 apr 2006 14:12
door freaky_Tomos
ach ik heb het laatst ook gedaan omdat ik niks te doen had.
jboy blaat weer eens met dat er veel ruimte zit bij std cil.
Halve kop er af draaien :roll: afdraaien is bedoelt voor als je een60 of 70cc cil kit heb gekocht waar je geen kop bij krijgt.
je kan gewoon korrel 80 nemen en dan voordat de rand bijna weg is korrel 400 nemen, want korrel 80 maakt diepe groefen en haalt dus snel die rand weg maar door die diepe groefen gaat tie mischien ook compressie lekken

Geplaatst: 06 apr 2006 16:32
door TQ Rider
als je nou zo'n ei cillinder kop neemt dat is toch ook 50cc is dat verschil met zo'n vierkante en kan je daar ook hoge druk van maken?

Geplaatst: 06 apr 2006 17:23
door cobus
hoge druk is egt goed :P

ik heb een 22 atw en een hogedrukkop van een puch 70 en ook nog eens afgedraaid trekt egt goed :twisted:

zeker een aanrader 8)

Geplaatst: 06 apr 2006 20:02
door kevin
@ tq rider, het is ook 50 cc idd, ik denk wel dat je er een hogedrukkop van kunt maken.
maar wat bedoel je met is dat verschil met zon vierkante?

Geplaatst: 11 apr 2006 10:52
door ex-gast
de kop van een "ei" cilinder op een vierkante cilinder zetten is geen aanrader omdat, je veel minder koeling krijgt daarnaast ziet het er niet uit en je word opeens interesant voor de politie

gewoon een cilinderkop van een brommer tomos er op zetten
dit rijd egt heel veel beter en je brandstof verbruik gaat omlaag
op top ga je gemiddeld een paar km harder en trekkracht word ook beter

is dit je niet genoeg dan kun je de bromkop af gaan vlakken op de manier die hier zonet al werd genoem ( spiegel met schuurpapier )

wel oppassen dat je ruimte tussen de bovenkant van je zuiger en de buitenrand van je cilinderkop niette klein word


ps en snor kop af gaan vlakken heeft weinig zin omdat de vorm van de verbrandingskamer ernstig te wensen over laat