een hoge druk kop,de naam zegt het al.
is een kop waarvan de rand die op je cilinder zit is afgevlakt,hierdoor word de ruimte in je cilinder kleiner en heb je meer druk.
meer druk=meer compressie.
meer compressie=meer trek kracht.
meer trek kracht hoeft niet meer snelheid te zijn.
hou je van lekker fel optrekken veranderd er weinig,misschien loopt ie ietsje harder.
maar je kunt ook bv een andere tandwiel verhouding nemen,door die kop heb je meer trek kracht dus als je een tand kleiner neemt achter loopt ie al gauw 5km sneller.
je kunt ook je bestaande kop afvlakken,heel simpel door schuurpapier op een stuk glas te leggen en dan een draaiende beweging maken met die kop.
je schuurt dan die rand er zelf af,en je maakt van je bestaande kop een hd kop(tip haal er niet teveel af)
maar das je eigen keuze.
wat is het gevolg dan als je er te veel af haald als ik vragen mag?
ik wilde het ook proberen maar ik zou denken dat het niet zo erg is als er veel af gaat, maar corrigeer me als het niet zo is!?
nou als jij een *standaard cilinder hebt dan krijg je dat gewoon niet voor elkaar...of je moet die halve kop eraf draaien...want die *standaard cilinders daar zit echt heeeel veel ruimte tussen.
ach ik heb het laatst ook gedaan omdat ik niks te doen had.
jboy blaat weer eens met dat er veel ruimte zit bij std cil.
Halve kop er af draaien afdraaien is bedoelt voor als je een60 of 70cc cil kit heb gekocht waar je geen kop bij krijgt.
je kan gewoon korrel 80 nemen en dan voordat de rand bijna weg is korrel 400 nemen, want korrel 80 maakt diepe groefen en haalt dus snel die rand weg maar door die diepe groefen gaat tie mischien ook compressie lekken
de kop van een "ei" cilinder op een vierkante cilinder zetten is geen aanrader omdat, je veel minder koeling krijgt daarnaast ziet het er niet uit en je word opeens interesant voor de politie
gewoon een cilinderkop van een brommer tomos er op zetten
dit rijd egt heel veel beter en je brandstof verbruik gaat omlaag
op top ga je gemiddeld een paar km harder en trekkracht word ook beter
is dit je niet genoeg dan kun je de bromkop af gaan vlakken op de manier die hier zonet al werd genoem ( spiegel met schuurpapier )
wel oppassen dat je ruimte tussen de bovenkant van je zuiger en de buitenrand van je cilinderkop niette klein word
ps en snor kop af gaan vlakken heeft weinig zin omdat de vorm van de verbrandingskamer ernstig te wensen over laat