Na anderhalf jaar met een Yamaha Neos geklooit te hebben kan ik nu via-via voor bijna niks een Tomos Revival overnemen. Uit 2004, iets meer dan 8000 gelopen eninclusief kenteken, alle papieren en andere dingen is, dus keuren hoeft niet meer. Dat was ook zo ongeveer het enige positieve aan dit hok...

en dan is er nog een hele waslijst aan dingen die vervangen moeten worden, dus ik zal ook veel in de V&A sectie te vinden geloof ik. Onder andere:
Allereerst en het belangrijkst: Alle roest wegschuren...
Voorvork zit vast, vervangen of reviseren dus
Kickstart zit vast, hopelijk vastgeroest... Ding was gelukkig wel lopend weggezet
Gaskabel geknapt
Kmtelleraandrijving is overleden
Achterspatbord is los, knipperlichten hangen met ductape erbij...
Buddyslot is dood...
Voorspatbord mist
En natuurlijk het gebruikelijke, missende schroefjes, loshangende kapdelen, afstelling, en dat soort gekke dingetjes...
Leuk projectje om de zomer mee door te komen dus

Maargoed, foto's zeggen meer dan duizend woorden, dus bij deze:
Owhja, ze kunnen schokkend zijn voor een ware tomosliefhebber!

UPDATE 09-05
Sow, vanmiddag eindelijk opgehaald, eindelijk beginnen met klussen

Al begonnen met strippen dus, het viel me allemaal best nog wel mee, op 2 tegenstribbelende schroefjes op de rempot na(met een hamer past alles!) ging alles zonder al te veel moeite los. En jah, ergens in het blok lekt ie een beetje, dus voor de zekerheid maar alle vloeistoffen afgetapt, je weet maar nooit...
Wat me heel erg meeviel was het feit dat ie nog loopt, Jawel, hij rijdt zelf nog! Wel op een beunhaas manier, namelijk eerst de schijfrem eraf moeten meppen (letterlijk), en toen de carb open gelegd, touwtje met een knoopje in de gasschuif... en bidden maar

Foto's zeggen meer dan 1000 woorden, dus bij deze:
(Ding is inmiddels al een stuk verder gestript, was alleen te lui om goeie foto's te maken...)
Op de aanhanger
En toen eindelijk in mn tuin
En toen kon ik eindelijk beginnen!
Update 18-05
Sow, Ding is weer een stuk kaler! Voorwiel + aanhang zijn eronder vandaan, stuur is los en het zadel naar de schuur verhuist. Ik heb net de nieuwe gaskabel en standaard zijn besteld, voorvork en achterspatbord zijn binnen, en het zadel is gerepareerd

Van het zadel was de buddyslot ophanging (wat met een staafje in het gat valt zegmaar) aan 1 kant afgebroken, waardoor het hele zaakje niet meer op slot kon. Met een extra bout en een hoop plastic lijm was er uiteindelijk wel nog wat van te maken

Owhja, PicDump:
ff snel geschoten, zal vandeweek wel betere foto's maken.