Hallo,
ben net nieuw, een paar minuutjes

Ik heb al een paar topics gelezen, en ik dacht dat het wel eens tijd werd om mijn tomos er ook op te zetten. Heb hem half maart gekocht, een weekje nadat ik mijn bromfietsrijbewijs gehaald heb. Rijdt nu dus ongeveer anderhalve maand erop. Er zit helaas geen snelheidsmeter op, maar ik schat dat (wanneer ik geen wind tegen heb) rond de 40 km/h rij. Wat techniek ben ik echt een leek, heb vandaag voor het eerst de kappen eraf gehaald. Ff gekeken naar de vertanding, TWV 26 TWA 28. Volgens mij een standaard-snel uitlaatje, alles nog door de vorige eigenaar gedaan, heb er zelf niks aan gedaan. Net nieuwe ketting en tandwielen, die waren versleten, ff bij de fietsenmaker gedaan, inclusief beurtje met olie verversen, remmen doorspuiten, nieuw achterbuitenbandje, band wat naar achteren gezet om ketting strakker te zetten. Volgens mij zit er een A5 blok op, zou het niet weten zag het erop staan. Als iemand wat tips heeft om hem sneller te maken, ik hoor het graag, andere reacties mag natuurlijk ook altijd.
UPDATE: gister nieuwe tandwiel gekocht, een 22 voor achter. Die 26 laat ik voor zitten, kijken of mijn top wat sneller is
UPDATE: tandwiel 22 achter zit erop. Alleen het klemmetje voor de ketting is afgebroken, dus morgen ff naar fietsenmaker. Kan nu nog niet vol gas rijden, want dan is er kans dat de ketting is losschiet
UPDATE: inmiddels al weer tijdje klaar bij de fietsenmaker, en hij loopt prima. Ik ga van de zomer een andere uitlaat kopen, op het moment geen geld genoeg

Nu dus nog ff zo blijven rijden.
UPDATE 01/08/:
Tecnigas nextje binnen

net uitgepakt, ff kijken

de demper

demper erop gezet

nog best een karwei, en kost veel kracht :O

weet iemand wat ik met deze onderdelen moet doen?
Beter één vogel in de hand, dan schijten op een natte krant.