• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

membraam

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
8 berichten • Pagina 1 van 1
Gebruikersavatar
freaky_Tomos
Diehard
Berichten: 1623
Lid geworden op: 03 okt 2005 20:49
Locatie: ypenburg/den haag
  • Citeer

Berichtdoor freaky_Tomos » 24 okt 2005 19:32

waar zit mijn membraam precies in het spruitstuk of in de cilinder en kan ik hem zien zitten als ik me cilinder eraf haal of me carburateur als tie daar in zit :roll:
ik zat hieraan te denken toen ik de link vond bij the faq van het nut van het membraam en dat mijn brommer daarom die knallen uit mijn carburareur geeft. :?:

en zit het in iedere cilinder ??
Omhoog


PraatPaal
  • Citeer

Berichtdoor PraatPaal » 24 okt 2005 21:28

je membraam is een plaatje dat tussen je cilinder en spruitstuk in zit ,
is een plaatje met 2 afgesloten gaatjes dmv kleppen die richting de cilinder open gaan bij aanzuiging van het mengsel.
een membraam zit alleen in het vierkante model cilinder en neit de ei cilinders met een spruitstuk op 2 poot spruitstuk

dus heb jij een spruitstuk met 4 boutjes heb je wel een membraam en heb je er een met 2 boutjes heb je geen membraam, als je wel een 4 bouts heb maar er zit miks tussen je cilinder en je spruistuk lijkt het me sowiso al raar dat je brommer loopt .. :? :shock:
Omhoog

Gebruikersavatar
freaky_Tomos
Diehard
Berichten: 1623
Lid geworden op: 03 okt 2005 20:49
Locatie: ypenburg/den haag
  • Citeer

Berichtdoor freaky_Tomos » 24 okt 2005 21:35

ik heb een spruitstuk met 2 boutjes en dus een eicilinder.
maar hij knalt uit mijn luchtfilter achterkant van me cabarateur.
alsof hij de druk niet naar me uitlaat toe perst :roll:
waar ligt het dan aan ??
Omhoog

PraatPaal
  • Citeer

Berichtdoor PraatPaal » 24 okt 2005 21:39

aan je ontsteking, je uitlaatpoort, je zuigerveren of je carberateur (en luchtfilter)

ontsteking: te laat of veel te vroeg

je uitlaatpoort is te klein of dicht

je zuigerveren zijn slap waardoor mengsel langs je zuiger gaat (en dus door je inlaat naar je carb) je heb geen membraam on tegenstoot tegen te houden.

je carberateur: gasschuif sluit niet (te klein of gaschuifhuis niet goed afgewerkt) of je hebt een open luchtfilter dat meer geluid doorlaat als dat je gewend bent
Omhoog

Gebruikersavatar
Robin
Vastgeroeste forummer
Berichten: 647
Lid geworden op: 01 okt 2005 21:09
Locatie: Nuth
  • Citeer

Berichtdoor Robin » 25 okt 2005 15:42

Ik wil geen topic kapen maar ik heb wel even een dringende vraag.
Heeft het zin om de orginele membraan te vervangen met een race membraan omdat waarschijnlijk de inlaat dan groter is. Heeft het zin of is het kansloos en alleen maar pas zin bij een snelle cilinder?
Omhoog

PraatPaal
  • Citeer

Berichtdoor PraatPaal » 25 okt 2005 17:26

op een niet aangepast cilinder is het vrij kansloos, als je je cilinder wil laten aanpasse, ik heb goed bedrijfje ;) (daarover inboxe want sales mag niet in topics;))

en bij een snelle membraam cilinder (aisal bijv. krijg je al een adner membraam)

dus membraam zonder reden of aanpassign vervangen is vrij kansloze actie
Omhoog

Gebruikersavatar
Robin
Vastgeroeste forummer
Berichten: 647
Lid geworden op: 01 okt 2005 21:09
Locatie: Nuth
  • Citeer

Berichtdoor Robin » 25 okt 2005 17:30

Een andere membraan heeft toch een groter inlaat of is dit gewoon hetzelfde als orgineel? Anders zou een andere membraan helemaal geen zin hebben alleen de andere klepjes zouden dan iets zin hebben lijkt me.
Omhoog

PraatPaal
  • Citeer

Berichtdoor PraatPaal » 25 okt 2005 17:32

ja maar het membram dat in een oginele cilinder zit heeft genoeg doorlaatvlak voor de *standaard inlaat, het vervangen van de klepjes voor bijv. 0.3 carbon kleppen kost je 30 euro voor dat geld kan je beter een leuk cilidnertje halen/ je std cilinder laten tunen , wnt het vervangen van een membraam moet je pas gaan toen als je echt het uiterste uit het uiterste wilt halen
Omhoog


Gesloten
  • Afdrukweergave
8 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Archief”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.