Pagina 1 van 1
membraam
Geplaatst: 24 okt 2005 19:32
door freaky_Tomos
waar zit mijn membraam precies in het spruitstuk of in de cilinder en kan ik hem zien zitten als ik me cilinder eraf haal of me carburateur als tie daar in zit
ik zat hieraan te denken toen ik de link vond bij the faq van het nut van het membraam en dat mijn brommer daarom die knallen uit mijn carburareur geeft.
en zit het in iedere cilinder ??
Geplaatst: 24 okt 2005 21:28
door PraatPaal
je membraam is een plaatje dat tussen je cilinder en spruitstuk in zit ,
is een plaatje met 2 afgesloten gaatjes dmv kleppen die richting de cilinder open gaan bij aanzuiging van het mengsel.
een membraam zit alleen in het vierkante model cilinder en neit de ei cilinders met een spruitstuk op 2 poot spruitstuk
dus heb jij een spruitstuk met 4 boutjes heb je wel een membraam en heb je er een met 2 boutjes heb je geen membraam, als je wel een 4 bouts heb maar er zit miks tussen je cilinder en je spruistuk lijkt het me sowiso al raar dat je brommer loopt ..

Geplaatst: 24 okt 2005 21:35
door freaky_Tomos
ik heb een spruitstuk met 2 boutjes en dus een eicilinder.
maar hij knalt uit mijn luchtfilter achterkant van me cabarateur.
alsof hij de druk niet naar me uitlaat toe perst

waar ligt het dan aan ??
Geplaatst: 24 okt 2005 21:39
door PraatPaal
aan je ontsteking, je uitlaatpoort, je zuigerveren of je carberateur (en luchtfilter)
ontsteking: te laat of veel te vroeg
je uitlaatpoort is te klein of dicht
je zuigerveren zijn slap waardoor mengsel langs je zuiger gaat (en dus door je inlaat naar je carb) je heb geen membraam on tegenstoot tegen te houden.
je carberateur: gasschuif sluit niet (te klein of gaschuifhuis niet goed afgewerkt) of je hebt een open luchtfilter dat meer geluid doorlaat als dat je gewend bent
Geplaatst: 25 okt 2005 15:42
door Robin
Ik wil geen topic kapen maar ik heb wel even een dringende vraag.
Heeft het zin om de orginele membraan te vervangen met een race membraan omdat waarschijnlijk de inlaat dan groter is. Heeft het zin of is het kansloos en alleen maar pas zin bij een snelle cilinder?
Geplaatst: 25 okt 2005 17:26
door PraatPaal
op een niet aangepast cilinder is het vrij kansloos, als je je cilinder wil laten aanpasse, ik heb goed bedrijfje

(daarover inboxe want sales mag niet in topics;))
en bij een snelle membraam cilinder (aisal bijv. krijg je al een adner membraam)
dus membraam zonder reden of aanpassign vervangen is vrij kansloze actie
Geplaatst: 25 okt 2005 17:30
door Robin
Een andere membraan heeft toch een groter inlaat of is dit gewoon hetzelfde als orgineel? Anders zou een andere membraan helemaal geen zin hebben alleen de andere klepjes zouden dan iets zin hebben lijkt me.
Geplaatst: 25 okt 2005 17:32
door PraatPaal
ja maar het membram dat in een oginele cilinder zit heeft genoeg doorlaatvlak voor de *standaard inlaat, het vervangen van de klepjes voor bijv. 0.3 carbon kleppen kost je 30 euro voor dat geld kan je beter een leuk cilidnertje halen/ je std cilinder laten tunen , wnt het vervangen van een membraam moet je pas gaan toen als je echt het uiterste uit het uiterste wilt halen