50cc snel. maar voor de echte prestaties moet je een 65cc met een 17.5 mm carb nemen ofzow.
je kan je carb ook zelf groter maken.
carburateur groter maken is voor beunhazen
beter koop je 15 of 16 mm
Een 65cc airsal i.c.m. een 14/12 carburateur rijdt prima hoor, leuke bijkomstigheid is dat het verbruik mooi laag blijft.
Controleer even of er nergens valse lucht wordt gezogen, of de ontsteking goed afgesteld staat en daarna of de sproeier de juiste maat is. Als dat allemaal goed is moet het ook netjes stationair blijven draaien.
Fluittoon is waarschijnlijk het gieren van de vertanding in het blok, kun je niks aan doen, hoort nou eenmaal bij deze blokken.
oké dan weet ik dat ook weer! vandaag heb ik een 65cc airsal besteld samen met nog wat andere spullen waaronder een 53 sproeier..nu zit er een 51 in en rijd goed op de originele cilinder.maar ik dacht bij een grotere cilinder hoort een grotere sproeier..zou 53 goed zijn of moet ik voor een 65cc cilinder nog hoger nemen?Kroon oil ATF Universal of Eurol ATF is wat ze meestal bij de bromboer verkopen, je mag er niets anders ingooien dan ATF anders gaat het fout![]()
Nadat je je olie eruit hebt laten lopen, voor het bijvullen, er zit een schroefje in de zijkant van het carterdeksel, draai deze eruit, vul de olie bij via de olietapbout bovenin het carterdeksel, zodra de olie uit het schroefgaatje uit de zijkant begint te lopen, zit er genoeg in. Je tomos moet wel recht staan tijdens het bijvullen.
In het flesje olie van Eurol zit precies genoeg voor de tomos, daarvoor hoef je het schroefje dus niet te gebruiken, en de flesjes van kroon oil gooi ik er ook altijd helemaal in, geen problemen mee gehad, is iets van 5ml te veel ofzo
Ik denk dat je met die 65cc minstens met 64 moet beginnen, ik heb zelf nog nooit een 65cc in combinatie met een 14/12 gebruikt dus ik zou het eigenlijk ook niet weten. maar met 54 zit je zeker te klein.
Ja zeker wel
Ik tank met mijn setup om de 2-4 dagen, ligt er gewoon hoeveel ik hem gebruik, maar mijn setup is wel even veel extremer![]()
Ik heb sproeier 86 in mijn 16mm carburateur.
viewtopic.php?t=8953" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's doen het niet
Ben het met sjeff eens
tf chat: group1408267@groupsim.comStop m'n leuter liever in een gehaktmolen
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 3 gasten