- Welke model tomos heb je?
Tomos Quadro (a35)
Uit welk jaar komt de tomos ?
2001
Is het een snor of een brommer?
brommer
Wanneer ontstond het probleem?
vanaf aankoop
Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos?
Krukaskeerringen+Tecno uitlaat
Wat is het probleem?
Ik heb nog niet zo lang geleden een goedkope tomos gekocht die niet liep om er een beetje aan te knutselen.
Na de krukaskeerringen te hebben vervangen deed hij het weer, maar ging hij slecht van de 1e naar de 2e versnelling. Dus heb ik het vraagtekenveertje vervangen. (Zat er trouwens geeneens een in)..

Ook trok hij slecht, stotterde hij een beetje en was zijn top laag. (ong 35, 40) Ik dacht dat de uitlaat (standaard) misschien verstopt zou zitten, dus heb deze vervangen door een iets snellere (Tecno) uitlaat. Nu trekt hij al een stukkie beter en hij loopt net aan 45, 50 km u. Nu ben ik nog niet tevreden want hij moet harder kunnen met zo een uitlaat (toch?)
Als hij op zijn top rijdt dan hoor je dan hij nog zeker wel iets door kan trekken, maar iets houdt dat tegen helaas. Mijn probleem is dus: Ik kom er maar niet achter waarom mijn brommer totaal geen kracht heeft.
Verder is hij helemaal standaard. Mijn bougie is perfect koffiebruin, mijn cilinder is helemaal in orde, net nieuwe krukaskeerringen, precies genoeg olie in mijn carter, bougie vervangen.. ga zo maar door.
alvast bedankt, groetjes Alex