Hallo allemaal! Ik kom er niet meer uit met mijn tomos, dit is wat ik heb gedaan:
70cc erop gezet, sproeier 70 erin.. bougie is zwart.
Toen wezen toeren, deed het goed.
Toen wou ik naar huis rijden, kwam ik een bochtje in en hoorde ik iets
gewoon door getoerd..
Na dit geluid kon ik opeens niet meer top rijden, leek een stoort van stotteren maar het leek eerder of ie steeds vast sloeg (steeds heel kort het bwuaaaap geluid)
Viel ook stationair uit (cili was overigens niet extreem heet, gewoon normaal)
toen dacht ik dat we het probleem hadden gevonden, de grondplaat van de ontsteking was los en de spoelonstekening draaide dus vrij in het vliegwiel
Gevolg, overal losse plastic stukjes en verschroeide plastic
daarna dat plastic weg gehaald, en spoeltje en vliegwiel er weer op gebeunt.
Rijd best fatsoenlijk trekt door tot 63km/h en lijkt dan op top af en toe een keer een vonk over te slaan ofso, als hij stotert (dat soort vast lijken te slaan) en ik houd het gas in dan maakt hij het bwaooop geluid (net of ie uit flikkert).
Ik was in de veronderstelling dat deze onsteking niet goed was (grondplaat kan overigens maar op 1 punt vast worden geschroeft).
Nu heb ik dus een contactpunten onsteking geprobeerd, maar deze geeft dezelfde syptomen.
Begint een soort van stoten te geven bij hoger dan 50 k/m houd ik het gas in bij een lange stoot valt ie bijna uit tot ie weer 20k/m rijd en dan tikt ie em weer er door heen met een schok!
(Ik kan overigens nog gewoon rijden, moet dan gewoon onder de 50km/h blijven.. dus half gas)
(Op welke waardes moet ik mijn contactpunten afstellen voor een 70cc airsal? Of ligt het probleem ergens anders?)
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Alvast bedankt!