Tomos Sport'r
15mm Dell'Orto SHA
Powerfilter
Polini 65cc
Uit welk jaar komt de tomos ?2001
Is het een snor of een brommer?Snor
Wanneer ontstond het probleem?26-11-2009
Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos?
Alles goed vast gemonteerd met betrekking tot de uitlaat
Wat is het probleem?
Eergisteren deed de brommer het nog gewoon goed...maar sinds gisteravond vertoonde die rare problemen namelijk hij viel uit...de sproeier die er momenteel in zit is 62 maar is net iets te groot...morgen haal ik een sproeier maat 60 en dan hoop ik dat het is opgelost...ik denk dat het hieraan ligt.
Hij ratelt heel erg zoals te horen in het 1e filmpje...elke keer na ongeveer 1 Kilometer houdt die er mee op en doet het ongeveer voor 10 minuten niet...daarna start die weer en vervolgens herhaalt het patroon zich.
Uitermate irritant ik dacht dat ik een lege tank had maar dat was dus niet zo...moest weer een heel eind lopen voor niks en het is echt gewoon vervelend elke keer...gister liep die nog gewoon goed...vorige keer heb ik er zelfs een bekeuring door gekregen omdat je nu eenmaal opvalt als je brommer niet functioneert en je er zelf naast loopt

De politie kwam gelijk vragen wat er mankeerde en vroegen me gelijk om de juiste documentatie te overhandigen die ik niet kon tonen op dat moment en dus een boete kreeg...eigenlijk onterecht want ik reed niet...probeerde hem alleen te starten.
Ook heb ik weinig olie gebruikt dit keer zou het ook eventueel daar aan kunnen liggen?
Ik had namelijk vorige keer een vetgeslagen bougie omdat ik er teveel olie in had gedaan...daardoor startte die destijds moeilijk maar dat was na een paar keer kicken verholpen...maar nu is dat dus niet het verhaal want ik heb sinds de vorige tankbeurt expres geen olie meer toegevoegd om hem te laten reinigen en weer de juiste verhouding 1:49/50 doen.
SpeedyBert