• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

1 versnelling en nog wat problemen

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
3 berichten • Pagina 1 van 1
Gebruikersavatar
Jellert
Tomosforummer
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 dec 2009 12:19
Locatie: Schagen
  • Citeer

Berichtdoor Jellert » 06 feb 2010 12:33

Hallo,

ik heb nu sinds ongeveer een maand een Tomos Quadro.
Op de papieren staat dat het een A35 is maar er zaten Quadro stickers op.

Toen ik hem kocht ging hier niet zo hard, hij ging volgens mij niet eens 20 km/u.
Dit hield ik niet zo lang vol en had meteen een paar onderdelen gekocht.
Het gaat om een 70cc Airsal cilinder, DMP hogedrukkop en een Dell'orto 15mm Carburateur.
Dit alles erop gezet, alleen helaas heeft hij het nooit gedaan. Hij bleef alleen aan staan met vol gas.
Heb dit proberen te verhelpen met sproeiers en onsteking. Heb nieuwe contactpuntjes gekocht en goed afgesteld, maar weer geen resultaat.

Mijn bougie werd wel altijd nat van olie leek wel, en had gelezen dat er dan ook iets kon zijn met een keerring of lager.
Ook mijn achtertandwiel en kettingen waren heeeel vies van de olie.

Gister heb ik besloten om mijn blok er af te halen en alles gewoon even uit elkaar. Dit heb ik gedaan, en kwam er achter dat mijn koppeling ook wel aan vervanging toe was (Blokjes waren versleten).

En na wat rond te kijken hier op het forum, kwam ik erachter dat mijn hoofdas heel anders is. Ik heb namelijk maar 1 tandwiel eraan. Voor zover ik weet hebben alle tomos modellen 2 versnellingen, en snap dus niet hoe dit kan. Het vraagtekenveertje had ik er dus ook niet op zitten.

Iemand een idee hoe dit kan?

Heb ook nog wat foto's gemaakt:
Afbeelding
Afbeelding

Hoop dat iemand weet of dit erg is of dat ik misschien een heel ander blok heb.

En als iemand weet hoe die olie in mijn verbrandingskamer terecht kan komen, kan die dit dan uitleggen?

Met vriendelijke groet,
Jelle
Omhoog


Ricker
Diehard
Berichten: 1468
Lid geworden op: 25 feb 2009 20:15
  • Citeer

Berichtdoor Ricker » 06 feb 2010 13:01

Maak is een foto van je blok. Toen je hem kocht zat er een ei-vormige cilinder op?
Waarschijnlijk heb je gewoon een oud model blok met 1 versnelling.

Over dat je niet vooruitkomt etc, klink als valse lucht. Dus ergens een lek, krijgt dus teveel lucht. Als je dit wil testen moet je als die aan is spuiten met een deo bus bij je cilinder, kop en carb, als de toeren dan omhoog lopen heb je valse lucht. Dat zal t verklaren.
viewtopic.php?f=9&t=10607" onclick="window.open(this.href);return false
-Bromkop
-14/12 (ontgrenst spruit)
-Momenteel std-snel uitlaat
-TWV 26 - 24
-ontgrenst luchtfilter
-sproeier 54
-60kmh (tomos teller)
Omhoog

Gebruikersavatar
Jellert
Tomosforummer
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 dec 2009 12:19
Locatie: Schagen
  • Citeer

Berichtdoor Jellert » 06 feb 2010 13:07

Maak is een foto van je blok. Toen je hem kocht zat er een ei-vormige cilinder op?
Waarschijnlijk heb je gewoon een oud model blok met 1 versnelling.

Over dat je niet vooruitkomt etc, klink als valse lucht. Dus ergens een lek, krijgt dus teveel lucht. Als je dit wil testen moet je als die aan is spuiten met een deo bus bij je cilinder, kop en carb, als de toeren dan omhoog lopen heb je valse lucht. Dat zal t verklaren.
Toen ik hem kocht zat er gewoon een vierkant vormige cilinder op.
Valse lucht heb ik nooit echt goed op gecontroleerd. Maar als ik mijn vinger in het spruitstuk stopte bij het kicken voelde je hem wel hard zuigen.

Toen m'n blok eraf was kon ik het spruitstuk nog wel een halve slag vaster draaien ongeveer (zonder veel kracht), dus misschien dat hij daar evengoed valse lucht zoog.

Hier onder heb ik wat foto's van hoe het er nu bij ligt:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
3 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 5 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.