ik heb nu sinds ongeveer een maand een Tomos Quadro.
Op de papieren staat dat het een A35 is maar er zaten Quadro stickers op.
Toen ik hem kocht ging hier niet zo hard, hij ging volgens mij niet eens 20 km/u.
Dit hield ik niet zo lang vol en had meteen een paar onderdelen gekocht.
Het gaat om een 70cc Airsal cilinder, DMP hogedrukkop en een Dell'orto 15mm Carburateur.
Dit alles erop gezet, alleen helaas heeft hij het nooit gedaan. Hij bleef alleen aan staan met vol gas.
Heb dit proberen te verhelpen met sproeiers en onsteking. Heb nieuwe contactpuntjes gekocht en goed afgesteld, maar weer geen resultaat.
Mijn bougie werd wel altijd nat van olie leek wel, en had gelezen dat er dan ook iets kon zijn met een keerring of lager.
Ook mijn achtertandwiel en kettingen waren heeeel vies van de olie.
Gister heb ik besloten om mijn blok er af te halen en alles gewoon even uit elkaar. Dit heb ik gedaan, en kwam er achter dat mijn koppeling ook wel aan vervanging toe was (Blokjes waren versleten).
En na wat rond te kijken hier op het forum, kwam ik erachter dat mijn hoofdas heel anders is. Ik heb namelijk maar 1 tandwiel eraan. Voor zover ik weet hebben alle tomos modellen 2 versnellingen, en snap dus niet hoe dit kan. Het vraagtekenveertje had ik er dus ook niet op zitten.
Iemand een idee hoe dit kan?
Heb ook nog wat foto's gemaakt:

Hoop dat iemand weet of dit erg is of dat ik misschien een heel ander blok heb.
En als iemand weet hoe die olie in mijn verbrandingskamer terecht kan komen, kan die dit dan uitleggen?
Met vriendelijke groet,
Jelle