Ik heb nu echt geen flauw idee of ik nu een contactpunt of elektrische ontsteking heb. Het heeft de streepjes van een elektrische, maar lijkt ook erg op een contactpunt ontsteking.
Help

Dit zit standaard op mijn brommer, er is nog nooit iemand bij de ontsteking geweest. En het klopt dat je 1 zichtbare en 1 geïsoleerde spoel ziet. Dus ik zou deze ontsteking als elektrische kunnen afstellen door te draaien?BigBaconn,
Op jouw foto zie ik nergens contaktpunten, niet eens bevestigingsschroefgaten voor een groepje contaktpunten.
Als je van deze plaat verder niets gedemonteerd hebt, kan het volgens mij met contaktpunten-ontsteking niets te maken hebben. Ik zie een zichtbare spoel en een geisoleerde spoel. ???
Ga maar niet uit van contaktpunten-ontsteking. groeten Hubert
Hoezo gaat afstellen moeilijk worden? En ik heb de eerste positie gemarkeerd. En hoe merk ik trouwens wanneer de ontsteking goed staat?Dit is niet de electronische ontsteking waar op dit forum elke keer mee geschermd wordt (4-spoels en dicht klein vliegwiel). Dit is de tussenoplossing van Iskra, de zogenaamde puntloze ontsteking (niet electronisch). Hier hoort als ik het goed heb het grote open vliegwiel bij en de "gewone" ijzeren bobine.
Afstellen is niet gemakkelijk met dit type. Teken, voordat je gaat verstellen, eerst de huidige positie af, anders loopt je motor straks helemaal niet meer.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten