Zal mijzelf even voorstellen,ik ben Tijs,15 jaar.
Mijn doel is om een een leuk race/sprint tomosje te bouwen
Goed,
Qua uiterlijk word er het een en ander veranderd. Er is een buis tussen het frame gelast. Niet omdat ik denk dat deze setup zo heftig zal zijn dat het spul kromtrekt,maar gewoon omdat het er wel gaaf uitziet.
Er zit een chromen EBR kort in. Ik heb zelf een achterbrug gebouwd. Puur omdat ik dat lange,lage idee wil realiseren.
Motorisch word ook een hoop veranderd. Er zit een 70cc cilinder op van het merk DMP. Deze wil ik,later vervangen door iets snellers,misschien zit er een LC blokje aan te komen,maar dat kan ik niet beloven. Koppelingen worden voorzien van leren voeringen,en trekveren. Krukas blijft standaard. Blok is gereviseerd en de spoelkanalen in het carter zijn aangepast voor de cilinder. Er komt tijdelijk een 15mm bing carbje op,dit is puur om het even lopend te krijgen,wat er aangepast moet worden enzo. Uitlaat ben ik niet uit,word waarschijnlijk een omgelast teruglopertje.
Gedaan
Setup
* 70cc DMP
* K-Star HD kop
* Koppelingen aanpassen
* Blok reviseren
* Spoelpoorten in het carter aanpassen
* Dellortho 16 of 17.5mm
* Omgelaste gianelli shot
* 26-28
Uiterlijk
* Stang tussen balhoofd en zadelpen
* Kleur ?
* Zelfbouw achterbrug
* EBR kort
* Andere bandjes
* Cockpitje maken
Toekomst : LC blokje?
UPDATES ONDERAAN
Hoe het begon.
Het frame,zadel vork en blokje er ff ondergehangen om een beetje een idee te krijgen wat het zo'n beetje moet gaan worden

Binnenkort eens beginnen met het bouwen van de achterbrug en spruitstuk
UPDATE 09-05-10
Begonnen met de bouw van de achterbrug. Deze word ietsje langer (ca. 5 cm).
Nu alleen nog de 2 'buitenarmen'. Komt nog een versteviging in (er tussenin zegmaar)
Foto's van het geheel,zoals het er nu bij staat.

Foto van de bevestiging aan het frame

Update 11-05-10
Sleuven gemaakt voor het achterwiel,ziet er al aardig uit! Nu nog een tussenstuk erin lassen en iets vinden om mijn ketting te kunnen spannen,en ophangpunten voor de veervervangers.
Sleuven

Update 15-05-10
Achterbrug afgemaakt,komen nog veervervangers op.
Foto's van het geheel met blok en bandjes

Voorkant

Achterbrug afgelast, met schokbrekers.

Update 16-05-10
Vandaag verder gegaan met het blok,carters gesplitst en de lagers en keerringen verwijderd. Hier komen nieuwe voor in de plaats. Ook ben ik met de spoelpoorten in het carter bezig geweest.Deze heb ik iets groter gemaakt om overeen te komen met de poorten in de cilinder.
Met de cilinder erop

Carterhelften op elkaar

Updeetje 21-06-10
Goed,eigenlijk is dit geen update maar een stand van zaken.
Het blokje is gereviseerd met nieuwe pakkingen,lagers en keerringen.
Nu nog een spruitstukje maken,uitlaat,nieuwe (binnen)band voor,electrische spul aansluiten enzo,cockpitje maken en nog heel veel kleine dingen,denken aan ketting pas maken,koppelingen doen,afstellen. Het uiterlijk ben ik nog vrij weinig mee bezig geweest. Hij word ooit nog wel gespoten,maar dit zal nog wel even duren. Ben voornamelijk bezig het hele zooitje lopend en rijdend te krijgen...
Een foto van de brommer op dit moment

Update 25-06-10
Oke dan.
Ben de afgelopen dagen weer met de brommer bezig geweest.
Alles (zo goed als) spelingloos gemaakt,ketting op maat gemaakt en gespannen,achterrem nagekeken en op orde gemaakt. Voor-binnenband vervangen,bedrading uitgezocht,stuurtje gemonteerd, en nog wat kleine dingetjes
Mijn stuurtje,waarscheinlijk voor tijdelijk. Worden vervangen door een Clip-on stuurtje,of een M stuurtje.

Mn voorvork een beetje opgeleukt met schokbreker veren. Geeft het een beetje een oldschool look.

Totaalplaatje,met stuurtje

27-08-10
Goed,tijdje stil geweest.
Ben ondertussen nog wel rustig met de brommer bezig.
Spruitstuk is af,koppeling af,bedrading done,eigenlijk alles zo'n beetje.
Uitlaat geregeld bij een maat van me,het is een iets verbouwde gianelli shot.
De demper is recht op de expansie gelast want de bocht was afgebroken.
Binnenkort even een busje ATF halen,nog wat kleine dingen doen en dan hoop ik te kunnen starten!
Foto's

Een reactie zou leuk zijn