Nee, je sproeier is te groot, daarom is je bougie zwart. Normaal zit er in een 14/9 sproeier 50. Helaas, zit niets anders op dan de carburateur eronder vandaan te halen en een andere sproeier monteren.beste, ik heb een tomos s25 met eicilinder.
hij heeft alleen zoon moeite om met mij erop (108 kilo) op 25 km te komen met mijn vriendin van 64 heeft hij er geen enkel probleem mee.
de carb is vervangen door een moderne dellorto 14/9 sha carburateur, met de originele snor sproeier (54 dacht ik). De bougie is alleen pik en pik zwart. omdat het zo irritant is om de carb te open te maken (zit in het frame zo onderhand en die dellorto is eigenlijk net te groot). vraag ik me eerst af of het niet aan iets anders kan liggen?
Klinkt als een gare spanningsregelaar.verder is het ook zo dat met stationair de lampen heel fel branden maar zodra hij op zijn top rijdt flikkeren ze maar een beetje half.
Idd wat Benno0o zegt, gaskabel aanspannen met de stelnippel bij het stuur.verder is de gas reactie zooo super slap vanuit stationair toerental.
Geen van allen, ik heb ook een ei-cilinder en weeg meer dan jij. Ik heb een top van 50 km/uur in brom-configuratie. Ik heb alleen een brom-ei en geen snor-ei. De inlaatpoort/ spruitstuk kan je niet ontgrenzen zoals Tomos 1992 voorstelt, die zijn 9 mm. Er zit geen los busje in zoals nu met die schuine spruitstukken. Enige wat je kan doen is proberen een 2e hands brom-ei op de kop tikken, en een 12 mm spruitstuk. Maar ik denk dat je voordeliger uit bent (en sneller) om een goed A35 blokje met membraancilinder te kopen.is dit nou gewoon gezeur want ik ben geen snor gewent
-is hij te oud en ik te zwaar
-is het de ei cilinder
-is het de ontsteking of simpelweg gewoon de sproeier.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten