Bedankt hellbat!!Skoedies.
Bij navraag blijkt, dat er in een bromfiets van Voor 1974 geen typegoedkeuring in hoeft te staan. Daar er toendertijd ook veel werden ingevoerd zonder typegoedkeuring.
Indien bij de schouwing inderdaad wordt vastgesteld dat het om een oldtimer gaat, is er niets aan de hand en zal je gewoon een kenteken krijgen.
Voorwaarde is, dat het bouwjaar op een of andere manier duidelijk gemaakt moet kunnen worden, dit kan op allerhande manieren, zoals een verklaring van de fabrikant, een verwijzing in een folder, bouwjaartabellen, noem het maar op, als je dus een foto hebt uit een tijdschrift van 1970 is dat bij wijze van spreken al genoeg, hiermee kun je aantoonbaar maken dat het om een oldtimer gaat. Verder moet je brommer voldoen aan de constructiesnelheid, en het hele verhaal is voor jouw dan af.
Als ik me niet vergis, heb jij ooit een verklaring of brief gehad van Tomos, waarin je die informatie al had opgevraagd, en als je dus deze brief meeneemt naar de schouwing ( Volgens mij stond hier zelfs een typegoedkeuring op, dat je toen vertelde ) dan geven ze op grond daarvan een kenteken af, en hoef je geen nieuw nummer te laten inslaan.
Voor jouw zal een bezoek aan de schouwer dus voldoende zijn, en hoef je niet naar de RDW.
Groeten en succes Hellbat
Terug naar “Kenteken/keuring & Verzekeringen”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten