• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

weet iemand mooi setupje

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
14 berichten • Pagina 1 van 1
Gebruikersavatar
Robin
Vastgeroeste forummer
Berichten: 647
Lid geworden op: 01 okt 2005 21:09
Locatie: Nuth

Berichtdoor Robin » 07 dec 2005 21:10

50cc snel is de enigste keuze met een 16/16
Omhoog


JooL
Vaste forummer
Berichten: 433
Lid geworden op: 27 dec 2004 10:53
Locatie: Helvoirt
Contacteer:
Contacteer JooL
Website

Berichtdoor JooL » 07 dec 2005 22:04

Is dat voor de maiscross.

Dan zou ik een 16/16 pakken met een snelle uitlaat dan laat je de cilinder origineel en die kun je tunen. Pak tandwiel 33 of 28 achter, en kijk hoe deze setup schakeld op het maisland.

Schakeld te vroeg dan moet je de koppelingsveer inkorten. doet ie te laat dan moet er een groter achtertandwiel op.

Vergeet niet je onsteking lekker vroeg te zetten.
Afbeelding
Omhoog

Milan
Vaste forummer
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 jun 2005 10:28
Locatie: Bussum
Contacteer:
Contacteer Milan
Website

Berichtdoor Milan » 08 dec 2005 11:04

Ik heb hem verplaatst omdat dit bij tuning hoort.
Suc6 met de setup.

Trouwens als je veel trekkracht hebt, moet je ook vette crossbandjes kopen.
Afbeelding
Omhoog

roelow
Tomosforummer
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:17
Locatie: groenlo

Berichtdoor roelow » 27 dec 2005 15:53

ik dacht zelf aan:
50snel
15/15 mm
homoet uitlaat
maar welke tandwiele zou ik neme??
Omhoog

PraatPaal

Berichtdoor PraatPaal » 27 dec 2005 20:38

wat wil je uitgeven ?

gewoon 50cc *standaard, laten tunen: fluiters erin of vlinder inlassen 8) zuiger laten aanpassen en kop ook

16/16 pakken en een opmaat uitlaat / simoini al wil je lekker optrekken of een Jolly

wil je lower budget :

50cc eurokit af laten werken / zelf arwerken
leuk zuigertje en HC kop van puch
dan een geinig 50cc uitlaatje uitzoeken, gewoon proma of tecno
en een 15.15 of een 16.16

en een geinig membraan uitzoeken
en je vraagtekenveertje onder handen nemen

TWVis kwestie van uitproberen..
Omhoog

Gebruikersavatar
fido
Vaste forummer
Berichten: 392
Lid geworden op: 20 okt 2005 18:33
Locatie: Gendringen

Berichtdoor fido » 27 dec 2005 21:31

Waarom je vraagtekenveertje onder handen nemen? Wat zou je daaraan moeten veranderen dan en waarvoor?
Kapper Knap kapt knap, maar de knecht van kapper Knap kan knapper kappen dan kapper Knap kappen kan...
Omhoog

PraatPaal

Berichtdoor PraatPaal » 27 dec 2005 21:40

korter maken, meer druk erop, is alleen beetje riscant ...
Omhoog

Gebruikersavatar
fido
Vaste forummer
Berichten: 392
Lid geworden op: 20 okt 2005 18:33
Locatie: Gendringen

Berichtdoor fido » 27 dec 2005 21:42

Hah, ik vind ze er nu al strak opgaan. Maar wat is dan het effect als je hem korter maakt??
Kapper Knap kapt knap, maar de knecht van kapper Knap kan knapper kappen dan kapper Knap kappen kan...
Omhoog

roelow
Tomosforummer
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:17
Locatie: groenlo

Berichtdoor roelow » 28 dec 2005 10:50

en welke tandwielen
maar van mijn A3 krijg ik de cilinder er niet af :? kheb er al met een hamer met klosje ertegen aan getikt maar dat wil ook niet
Omhoog

PraatPaal

Berichtdoor PraatPaal » 28 dec 2005 11:25

even met een schroefedraaier langs her carter gaan (platkop schroevedraaier) dach scheurt eventuele vloeibare pakking ...

en anders moet je even de cilinderbouten uit het carter draaien dan een paar tikjes en danschiet de cilinder vaak wel los

en voot TWV zou ik even naar JooL ze post kijken en gewoon even proberen en aanpassen
Omhoog

roelow
Tomosforummer
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:17
Locatie: groenlo

Berichtdoor roelow » 28 dec 2005 11:37

iemand vroeg mij of ik alles in 1 optic wou late
dus doe ik da en mijn vraag is nu
kan iemand mij een foto late zien waar de ring in de spruitstuk zit
zit hij owk bij een A3 ofnie?
Omhoog

roelow
Tomosforummer
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:17
Locatie: groenlo

Berichtdoor roelow » 28 dec 2005 16:21

en hoe draai ik mijn cilinderbouten eruit dan??
Omhoog

PraatPaal

Berichtdoor PraatPaal » 28 dec 2005 16:46

en hoe draai ik mijn cilinderbouten eruit dan??
je kan ook weizigen, 2 posts onder elkaar is niet nodig !


antwoord:

je kan of met de boormachine, ze vastklemmen in het bitdeel en dan linksom eruit draaien. of met een tangentje/waterpomptank, dan wel een doekje ertussen dan beschadig je het draad niet.

is heel makkelijk...

en dat busje in het spruitstuk staat misschien wel in de exploited view. maar weet ik niet zeker.
Omhoog

roelow
Tomosforummer
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:17
Locatie: groenlo

Berichtdoor roelow » 28 dec 2005 16:48

oke dank jullie wel
van mij mag deze geslote worden
Omhoog


Gesloten
  • Afdrukweergave
14 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Archief”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.