Pagina 1 van 1
Geplaatst: 07 dec 2005 21:10
door Robin
50cc snel is de enigste keuze met een 16/16
Geplaatst: 07 dec 2005 22:04
door JooL
Is dat voor de maiscross.
Dan zou ik een 16/16 pakken met een snelle uitlaat dan laat je de cilinder origineel en die kun je tunen. Pak tandwiel 33 of 28 achter, en kijk hoe deze setup schakeld op het maisland.
Schakeld te vroeg dan moet je de koppelingsveer inkorten. doet ie te laat dan moet er een groter achtertandwiel op.
Vergeet niet je onsteking lekker vroeg te zetten.
Geplaatst: 08 dec 2005 11:04
door Milan
Ik heb hem verplaatst omdat dit bij tuning hoort.
Suc6 met de setup.
Trouwens als je veel trekkracht hebt, moet je ook vette crossbandjes kopen.
Geplaatst: 27 dec 2005 15:53
door roelow
ik dacht zelf aan:
50snel
15/15 mm
homoet uitlaat
maar welke tandwiele zou ik neme??
Geplaatst: 27 dec 2005 20:38
door PraatPaal
wat wil je uitgeven ?
gewoon 50cc *standaard, laten tunen: fluiters erin of vlinder inlassen

zuiger laten aanpassen en kop ook
16/16 pakken en een opmaat uitlaat / simoini al wil je lekker optrekken of een Jolly
wil je lower budget :
50cc eurokit af laten werken / zelf arwerken
leuk zuigertje en HC kop van puch
dan een geinig 50cc uitlaatje uitzoeken, gewoon proma of tecno
en een 15.15 of een 16.16
en een geinig membraan uitzoeken
en je vraagtekenveertje onder handen nemen
TWVis kwestie van uitproberen..
Geplaatst: 27 dec 2005 21:31
door fido
Waarom je vraagtekenveertje onder handen nemen? Wat zou je daaraan moeten veranderen dan en waarvoor?
Geplaatst: 27 dec 2005 21:40
door PraatPaal
korter maken, meer druk erop, is alleen beetje riscant ...
Geplaatst: 27 dec 2005 21:42
door fido
Hah, ik vind ze er nu al strak opgaan. Maar wat is dan het effect als je hem korter maakt??
Geplaatst: 28 dec 2005 10:50
door roelow
en welke tandwielen
maar van mijn A3 krijg ik de cilinder er niet af

kheb er al met een hamer met klosje ertegen aan getikt maar dat wil ook niet
Geplaatst: 28 dec 2005 11:25
door PraatPaal
even met een schroefedraaier langs her carter gaan (platkop schroevedraaier) dach scheurt eventuele vloeibare pakking ...
en anders moet je even de cilinderbouten uit het carter draaien dan een paar tikjes en danschiet de cilinder vaak wel los
en voot TWV zou ik even naar JooL ze post kijken en gewoon even proberen en aanpassen
Geplaatst: 28 dec 2005 11:37
door roelow
iemand vroeg mij of ik alles in 1 optic wou late
dus doe ik da en mijn vraag is nu
kan iemand mij een foto late zien waar de ring in de spruitstuk zit
zit hij owk bij een A3 ofnie?
Geplaatst: 28 dec 2005 16:21
door roelow
en hoe draai ik mijn cilinderbouten eruit dan??
Geplaatst: 28 dec 2005 16:46
door PraatPaal
en hoe draai ik mijn cilinderbouten eruit dan??
je kan ook weizigen, 2 posts onder elkaar is niet nodig !
antwoord:
je kan of met de boormachine, ze vastklemmen in het bitdeel en dan linksom eruit draaien. of met een tangentje/waterpomptank, dan wel een doekje ertussen dan beschadig je het draad niet.
is heel makkelijk...
en dat busje in het spruitstuk staat misschien wel in de exploited view. maar weet ik niet zeker.
Geplaatst: 28 dec 2005 16:48
door roelow
oke dank jullie wel
van mij mag deze geslote worden