Heb gister een dashboardje gemaakt, met een aan/uit schakelaartje en een lichtschakelaartje, ook heb ik een nieuwe toeterknop. Nou is het probleem dat hij ineens rond de 30-35 begint te stotteren, terwijl hij eerst met gemak de 75 haalde. Ik heb best wat aan de bedrading gekloot uiteraard, maar alles doet 't verder perfect. Ook start hij met gemak in een kick, en trekt hij zoals normaal op, tot de 30-35, dan gaat 'ie opeens schokken.
Verder is te melden dat mijn tank bijna leeg is, en ik net van plan was om te tanken toen het probleem zich voor begon te doen, heb dus uiteindelijk niet getankt. Bovendien heb ik een week terug wat dingen aan me cilinder aangepast, en heb na het terug monteren een heeel klein beetje extra olie in de tank gegooid, en heb sindsdien niet meer getankt, dus rijd nog steeds op diezelfde lading benzine. Kan het dan ook zijn dat dit nu gewoon door teveel olie komt? Me bougie is alleen niet bepaald vet, en hij rookt niet opvallend erg en start ook gewoon goed.
Ik neem aan dat dit door me dashboard komt, maar heb de zwarte draad van de ontsteking al direct op de bobine aangesloten, en toen bleef het probleem zich voortdoen. Of kan het zijn dat bijv. een verkeerde montage van de lichten/toeter (die het overigens beiden doen) toch invloed kan hebben op het ontstekingsmechanisme, zelfs als de ontsteking direct op de bobine aangesloten is?
Carburateur heb ik er al helemaal afgehaald en schoongemaakt, was verder niks raars te zien. De kleur van m'n bougie is een beetje donkerbruin nu, logisch lijkt me, door een onvolledige verbranding. Ook geen valse lucht, met deo getest. Vliegwiel er ook al afgehaald, ook niks raars te zien, komt zo'n ~50 volt uit de zwarte draad van m'n ontsteking als ik kick. De vonk ziet er ook gewoon goed uit.
Zal zometeen een tekeningetje maken van hoe ik alles aangesloten heb.
Alvast bedankt.