Ja hij moet zijn blok er helemaal ondervandaan halen omdat je anders je spruitstuk niet kan demonteren want je komt er niet bij met een inbus. Ook heb je inderdaad nog twee breekboutjes er in zitten. Ik heb mijn spruitstuk twee weken geleden ook ontgrenzd, ik moet zeggen dat ik er erg tegenop zag. Het is uiteindelijk toch gelukt, met het moertje achter het buisje en dan een boutje er door heen dat vind ik (is) de beste metode. Verhiten of in de vriezer leggen heeft geen zin, eigen ervaring.Op de reactie dat je het hele blok onder je tomos moet weghalen lijkt mij nogal vaag... aangezien je een buisje uit je spruitstuk moet verwijderen en je spruitstuk zit gewoon op je cilinder vast... Dus enkel je spruitstuk demonteren van je cilinder is voldoend om in staat te zijn je spruitstuk te kunnen ontgrenzen.
lukt mij wel om het spruitstuk eraf te halen zonder het blok eronder vandaan te halen.je moet alleen de bobine van je blok eraf halen en dan kan je er zo langs de zijkant met een inbus sleutel bijJa hij moet zijn blok er helemaal ondervandaan halen omdat je anders je spruitstuk niet kan demonteren want je komt er niet bij met een inbus.
als je er tegen op ziet om je spruitstuk te ontgrensen,kun je ook een nieuw spruitstuk kopen wat niet begrenst is.die kosten ook niet zoveel,een grotere carburateur op een begrenst spruitstuk is natuurlijk niks gedaan.dan haal je nooit het optimale er uitBedankt voor jullie reacties
Maar het heeft dus wel nut om een grotere carburateur te nemen ook al is je spruitstuk begrensd? Dan ga ik er namelijk ook niet aan beginnen
[ Post made via Mobile Device ]
ik vind het eigenlijk al niet te geloven dat je met met deze setup met 14/9 carb.en begrenst spruitstuk al 57km gaat.ik ga met een airsal 65cc,ATW 26,techno circuit uitlaat en 15mm carb.met opgeboord spruitstuk naar 15mm nog maar net 60 als de wind mee zit.en mijn tomos staat goed afgesteld.weet je zeker dat het wel echte km zijn? (is niet verkeerd bedoeld maar volgens mij zijn er een hoop die harder denken te gaan dan het is)Hallo,
Mijn setup van mijn brommer is nu dit:
14/9 carb sproeier 49 + ontgrensd standaard luchtfilter
50 cc std + HD kop
TVW: 26-28
Technigas Next
Begrensd spruitstuk
Met deze setup rij ik tussen de 50-55 ( op een aerox teller ging ik 57 ), alleen wanneer ik volgas rij en mijn top nadert begint ie een heel stuk in te houden en afteremmen met een hoop gepingel uit de cilinder ( trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr )
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten