Een HD kop heeft wel degelijk nut op een 50 cc! En ik kan je het vertellen want ik heb het ook. Zoals ik al vertelde dat er bij een snorkop een inham in zit zodat die niet genoeg compressie kan opbouwen is die inham bij een hogedruk kop weg. Daar is de verbrandingskamer zo klein mogelijk gemaakt zodat je veel druk hebt op de zuiger als er verbranding plaatsvindt zodat de zuiger harder naar beneden wordt gedrukt en zo trek je dus harder op.
Van een HD kop zal je met jou setup misschien 3 km sneller gaan maar je trekt wel een stuk lekkerder door.
Bij het vervroegen van de ontsteking vervroeg je eigenlijk he tmoment waar de verbranding plaatsvindt. Bij een snor is dit net na de zuiger op het BDP ( bovenste dode punt ) is geweest, dat is het punt waar de zuiger niet meer verder omhoog kan in de cilinder. Bij een brom tomos staat het net voor het BDP. Dit is ideaal want zo crëer je weer de meeste compressie. Dit ontstekings tijdpunt kan je dus verzetten door de grondplaat van de ontsteking te draaien, er zijn hierover verschillende FAQ's geschreven.
Je levert geen snelheid in maar zal ook niet veel harder gaan daardoor misschien 3km ook weer maar je trekt wel harder op.
Over legaal gesproken, een ander uitlaatje erop zetten is ook illegaal
![Razz :P](./images/smilies/puh2.gif)
Als je legaal wilt doen moet je hem 25 laten lopen
Ik hoop dat je er wat aan gehad hebt