De naam is Hezz, 20 lentes jong, en sinds kort eigenaar van een tomos snor a35(s25) snor uitvoering.
Het dingetje was in redelijk afgetrapte staat, al liep hij wel netjes enz. Ik ben verder een n00b wat betreft brommers en sleutelen, maar gelukkig heb ik wat mensen in mijn kringen die er wel wat van begrijpen en mij verder hebben geholpen. Toch ben ik nu aanbeland in een positie waar tot nu toe niemand me heeft kunnen helpen.
Ik maak jullie even bekend in het geheel:
Ik wilde het tosje gewoon netjes opknappen, niet goor hard laten rijden of wat dan ook. Stap 1: Het lompe bullit uitlaatje eronderuit schroeven en vervangen door een standaard of een standaard-snel pijpje. Zo gezegd zo gedaan, niet dus. Boutjes braken af. Liters WD40 later, en die krengen zaten nog in de cilinder vast. Dat ding was in redelijk slechte staat, dus ik heb besloten om de cilinder maar te vervangen.
Ik heb dit niet zelf gedaan, maar laten doen en toegekeken terwijl een vriend van mij dit deed. Ik toen een standaard pijpje eronder geschroefd en voila, ding liep weer netjes, alleen wat trager dan met het bullit uitlaatje. Niet heel erg, maar ik heb toch besloten om de ontsteking op brom te zetten. Ik wat topicjes hier gelezen hoe dat moest, vraagjes gesteld aan mn vrienden en zo kon ik aan de slag. Echter 1 ding: Ik lees overal "GEBRUIK EEN ZUIGERSTOP!". Nu zei een vriend van mij, ach, klem er een imbus maat 5 tussen, werkt ook perfect. Ik ben dus voor de imbus gegaan.

Kreeg het vliegwiel er netjes af, ontsteking omgezet, alles er weer op en kicken maar. 1x kicken was lopen, maar deze keer kwam er een kei- en keihard getik van m'n tosje af. Het leek net alsof er een losse bout rondstuiterde tussen de koelvinnen van de cilinder zegmaar. Stukje gereden, stationairschroef iets omhoog gedraaid, maar niks hielp. De brommer begon alleen maar oorverdovender te ratelen naarmate de toeren toenamen.
Nu ben ik schijtbang dat ik de cilinder verpest heb door het gebruik van een imbus, maar dit lijkt me heel sterk aangezien m'n tosje gewoon perfect rijdt, trekt, en what-not!
Ik hoop dat jullie even de tijd nemen om mijn ellen-lange verhaal te lezen, en zo mij eventueel tot een oplossing te helpen!
Alvast bedankt!!