Ik was gisteren aan het rijden met m'n Tomos, tot hij op een gegeven moment ophield met toeren maken. Hij bleef wel rijden, maar de power viel opeens weg, heel raar. Ondertussen dat m'n Tomos steeds langzamer ging, pakte hij het gas toch weer op en reed gewoon weer vrolijk naar z'n top en de hele tijd netjes verder.
Nu was ik daarna thuis gisteren, en zodra ik stilstond viel de Tomos uit. Hij blijft totaal niet stationair lopen.
Ik heb laatst een keer een andere sproeier erin gezet, waarna ik de stationairschroef nog moest verstellen. Ik dacht dus dat het hierdoor kwam. Ik de stationairschroef verstellen, maar hoe ver open of dicht ik hem ook zette, hij bleef uitvallen.
Kan dit met elkaar te maken hebben? Ik vind het wel heel raar eigenlijk. De Tomos kan nu dus gewoon niet stationair blijven draaien...
Ik heb een Tomos s25 uit 1992.
Er ligt een nieuwer type bromblok op. Er zit een 50 sproeier in de carburateur (was eerst 52).
De carburateur heb ik rechts langs het frame gelegd.
Verder ligt er een Proma uitlaat onder.
Ps.: Soms lijkt hij overtoeren te maken, met een soort getril > kan dat?
Edit : Was vergeten te vermelden dat hij nu bij gas los en langzaam rijden het geluid maakt dat hij uit wil vallen. Tenminste, het is een ander geluid dan dat het normaal hoort te zijn.