Begin nu alleen beetje geak te worden, want ik heb weer een nieuw probleem. Ik had dus een bromkop dolgedraait door verkeerde zuigerstop, tijdelijk op een snorkop gereden, vandaag weer een bromkop gekocht en erop gedaan, trok toen valse lucht, dus heb ik hem er een paar keer afgehaald om alles te checken, maar ik moest het gewoon wat strakker aandraaien ) (

) (maar ik heb een beetje aandraai fobie, want alles wat ik strak aandraai draai ik zo'n beetje dol )
Maargoed, dus wel strak aangedraait, gestart, warm laten worden, en schoot als een raket weg. Trok in 1x naar de 45... hoor ik ineens (denk ik ) mn zuigerveren rammelen. Dit is alleen boven de 45km. Al rij ik 1km daaronder is het er totaal niet. Rij ik dan 45 begint het. Het is best luid. Hoe komt dit? Ik heb niks gedaan aan de cilinder oid. Wel heb ik zonder cilinder kop voorzichtig met mn hand de kickstart naar beneden gehaald om evenuele krassen te ontdekken. Ik zal morgen als t niet slecht weer is ff een opname maken.
Ik kwam er trouwens achter dat mijn tomos hetzelfde heeft als:
viewtopic.php?f=31&t=14899
eerste foto. Ik zie duidelijk het spoor dat ie nog nooit boven is geweest. Z'n max is ong een halve cm onder de rand.
Ik heb het onderstaande probleem denk ik opgelost( de spoiler). De kop was te slap aangedraait en hij trok dus toch valse lucht. Dit kan ik morgen pas bevestigen als ie weer 100%^koud is.
Ik heb afgelopen week mijn 14/9 @ 47 vervangen voor 14/12@ 49.
Dit rijdt lekker, maar ik merk dat ie ietsjes inhoud zodra ik mn gas volopen trek als ik bijvoorbeeld 30/40 rij. Hij haalt niet alles eruit wat ie kan. Ook als ie koud is en ik geef volgas is het BWOAAAPP en wil ie uitvallen. Dit doet ie net niet, en na een half minuutje warm lopen werkt ie perfect. Hij blijft ook meteen met dit weer aanstaan koud.
Toch wil ik dat dipje en die start problemen weg hebben.
Eerder deed ik er al sproeier 51 in, dit werkte helemaal niet. Met volgas BWOAAPTE die en viel uit. Verder heb ik met 51 eigelijk niet getest, daarna deed ik er dus 49 in.
Vandaag heb ik 53 geprobeerd, dit leek goed te werken, had een dipje rond de 30-35 maar daarna trok ie in 1x door naar de 50. Tot ik net(paar uur daarna) weer weg wilde rijden en hij weer als een gek aan het BWOAAPEN was. (had de sproeier vervangen met warme motor denk ik) na warmlopen kon ik wel volgas, maar reed ie maar 30 en trok niet goed op.
Als ik een beetje met mn choke ging spelen schoot ie in 1x vooruit. Dus ik heb meteen een valse lucht test gedaan, maar hij heeft geen valse lucht.
Ik heb de neiging om gewoon weer sproeier 47 erin te doen, maar dit is toch echt veeeel te klein
Met sproeier 53 was de bougie na een aantal KM rijden donkerbruin. Koffie met weinig melk.
Sproeier 51 was ie donkergrijs nat met zwart (ik denk dat die sproeier niet spoort)
Met 49 was ie koffiebruin.
Het spruitstuk is nog begrenst. Ik heb geen zin om mn hele blok eraf te halen etc, maar het zou toch ook moeten lukken met begrenst spruitstuk?