Welke model tomos heb je?
Revival
uit welk jaar komt de tomos ?
2005
Is het een snor of een brommer?
Brommer
wanneer ontstond het probleem?
6 weken geleden o.i.d.
Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos?
zelf: Olie vervangen
brommerboer: Carburateur
Cilinder
Uitlaat
Wat is het probleem?
Revival heeft zeer weinig trekkracht.
Hi!
Ik heb een aantal maanden geleden een Revival gekocht uit 2005. Ik ben zelf niet zo handig met sleutelen, maar ik heb mensen in mijn nabije omgeving die dat wel goed kunnen. Echter, we komen er niet uit, en ik hoop dat jullie mij misschien een aantal pointers kunnen geven waar ik dit probleem mee kan verhelpen.
Probleem:
Revival trekt bijna niet op, en duurt een minuut of twee voordat hij doortrekt. Pas bij de 30km/u wilt hij 'm doortrekken naar z'n top, en vanaf dat moment is alles ook weer normaal. Maar tot die tijd duurt het gewoon zeer lang. Ook wilt hij nog afslaan tijdens de eerste 30km/u, bij vol gas. Zonder vol gas slaat hij sowieso af. Ik kan dit alleen voorkomen om snel een aantal keer het gas los te laten, en dan direct weer vol gas te geven.
Ontstaan probleem & proces daarna:
Ik was op de terug weg van een aantal vrienden, en ik merkte dat de revival in hield, en begon een beetje te stotteren. Het kon niet zo zijn dat de tank leeg was, want ik had immers 33km gereden op een volle tank. Desalniettemin naar de reserve tank geswitched, maar dat mocht ook niet baten. De Revival stopte, en na 1x kicken kwam hij weer tot leven, maar bij gas sloeg hij weer af. Daarna helaas geen leven meer.
Ik m'n pa gebeld, en die kwam met een andere bougie aan. Die er in gezet, en hij reed als een zonnetje. Echter de dag er na begon het probleem. De Revival wou niet meer goed starten, en power ontbrak gewoon.
Dit hebben wij gedaan: Andere types bougies geprobeerd - geen effect
Carburateur schoon gemaakt - geen effect
Luchtfilter schoon gemaakt - geen effect
We waren radeloos nadat deze acties geen effect hadden gehad, dus hebben we 'm naar een brommerzaakje in Voorschoten gebracht.
Daar hebben ze een nieuwe carburateur, een nieuwe cilinder, en een nieuwe uitlaat opgezet, maar zonder resultaat. Ze hebben ook contact gehad met Tomos Nederland, en die zeiden dat misschien de grondplaat wel eens de oorzaak kan zijn. Maar ook met een nieuwe grondplaat + ontsteking was er geen verschil. Ze konden het probleem niet ontdekken, dus we hebben 'm maar weer mee genomen. Er was echter wel duidelijk meer trekkracht, maar het was nog steeds om van te huilen.
TD:
Blok: A52
Carburateur: 15/15 del nog iets.
Sproeier: 64 als ik mij goed herinner
Uitlaat: techno chrome ( geloof ik )
Wat kan nou de oorzaak zijn van dit probleem?
Grtz,
MouZe`