• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Simplex-Sachs-Union Brommer LEKKE TANK!

Heb je nog andere gemotoriseerde voertuigen? Show ze hier!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
259 berichten
  • Pagina 1 van 13
    • Ga naar pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …
  • 13
  • Volgende
Gebruikersavatar
wurft
Vaste forummer
Berichten: 346
Lid geworden op: 15 feb 2010 12:21
Locatie: Kattuk!
  • Citeer

Berichtdoor wurft » 15 sep 2010 17:18

Ik heb alles ff in in een spoiler gezet omdat het laden van de pagina anders een kwartier duurt :roll:
**Updates Gewoon onderaan deze post**
***************************************************************************
Video's
Spoiler: show

Link


Link


Link


Link


Link


Link


Link


Link


Link
*****************************************************************************************************************************************
Het begin
Spoiler: show
Ik heb de brommer van mijn opa en oma gekregen die op het punt stonden hem naar het grofvuil te brengen ;( ;(
Mijn pa, mijn opa, mijn oma en mijn overgroot opa hebben er nog op gereden.
Dus ik ben al de vierde generatie die er op rijd.
Hij heeft al 27000+ km op de teller :lol:
Afbeelding
Het is een Simplex brommer met een klein handgeschakeld 2 versnellingen, Sachs blokje.
Het bouwjaar is 1958 en hij heeft de laatste 30 jaar stilgestaan in een schuurtje.
Gelukkig heeft de brommer zijn hele leven doorgebracht in Limburg en daarom is er ook weinig slijtage en roest
(zeker voor een 50 jaar oude brommer)
Afbeelding
Afbeelding
(Da's m'n opa)
Afbeelding

Nu was er een probleem: ik en m'n ouders wonen in Katwijk az en mijn opa en oma wonen in Marregraten (zuid zuid Limburg)
en wij hebben geen auto :shock:
Maar we hebben een vriendin van m'n moeder gevraagd en die wou wel met haar stationwagen met mij de brommer gaan halen, zo gezegd, zo gedaan

Afbeelding

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Nu ben ik dus begonnen met losmaken en alle bouten en moeren kwamen zo los :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
Dit is na 3 uurtjes werk :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding

Een paar onderdelen van het blok staan nu in de kruipolie :roll:
En zo staan de zaken er dus voor.
**********************************************************Update:******************************************************************
Eerste update
Spoiler: show
-Frame verder uit elkaar gehaald.
Afbeelding
-Tank van binnen helemaal schoon gemaakt met benzine en steentjes (Wat een gore tering troep kwam er uit die tank)
Afbeelding
-Ik heb een frame nummer ontdekt onder wat modder :lol:
-De uitlaat van binnen schoon gemaakt (Ik ben er achter gekomen dat de demper foetsie is, dus de uitlaat is gewoon een holle buis )
Afbeelding
Misschien moet ik de bocht in de uitlaat vervangen, hij is bijna door geroest, maar lekt nog niet.
Afbeelding
-Helaas schiet het blok niet op, de bougie zit vast, 2 bouten op de kop, de moer van het tandwiel en de moer hier op:
Afbeelding


***********************************************************************UPDATE*******************************************************

Het motor blok heeft flinke vorderingen gemaakt met hulp van :koning: Mr. Horsepower :koning:

Afbeelding
Afbeelding

De zuiger is nog in goede staat en ik heb met de schuifmaat gemeten dat:
binnenwand cilinder: 38mm
zuiger: 37,924mm
Da's maar 0.075mm speling :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

************************************************UPDATE*********************************************

Motorblok is gesplitst.
Afbeelding

Helaas om de koppeling los te krijgen is er een poelietrekker nodig, die zo ver ik weet niet meer bestaat omdat het een aparte maat is :(
Afbeelding
Ik constateer ook dat de tandwielen en ketting van de koppeling versleten zijn, ze moeten vervangen worden.

Nog iets grappigs wat ik ontdekte: de assen zijn wel gelagerd met naaldlagers, maar de "naaldlagers" zijn gewoon losse pinnetjes metaal die tussen de as en het gedraaide gat in de carterhelfdjes zitten.
Dus dat word nog een geklooi om weer terug te krijgen.
**********************************************************************UPDATE************************************************

8 nov 2010

alles is nu uit elkaar, onderdelen zijn bestelt die te vinden zijn en de motor heb ik goed schoon gemaakt met de proxxon .
Spoiler: show
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik heb trouwens een bedrijf gevonden die nieuwe voeringen op remschoenen lijmt.
http://www.remmenservice.nl/

*************************************************UPDATE 20-11-10********************************************************

Montage is gestart en maakt goede vorderingen.
-Alle roestplekken zijn nu met roest-omvormer bewerkt en zijn nu mooi zwart en goed beschermd.
-Binnenkanten spatborden zijn heel dik doch onzichtbaar van buitenaf geverfd met zwarte HAMMERITE.
(een klein stuk frame ook)
-Standaard heb ik nieuwe voetjes onder gelast
-Overal op elke schroef kopervet gebruikt.
-Motor maakt nog geen vorderingen want ik heb nog steeds niet alle onderdelen.
-Fluttige fietsliftje van 10 piek geüpgrade met een 240kg lier :mrgreen: zodat ik lekker aan de brommer kan werken en
makkelijk kan werken op hoogte
Spoiler: show
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
******************************************************************30-12-2010*************************************************************
Nog te doen:

Sierstrips op het plaatmetaal lijmen.
Bedrading aansluiten.
Achterlicht.
Nieuwe ketting en tandwiel (die zijn in die 50 jaar nog nooit vervangen....)
Banden. (die krengen zijn achterlijk duur, 60 euro per band :( :( :( )
Versnellings- gas- en koppelingskabel aansluiten.
Claxon.
De carb is ook nog zo lek als een zeef :lol: :lol:
O ja, en de achter rem.

.....En natuurlijk de keuring....

***************************************************************UPDATE 01-02-2011********************************************
Kabels en alles zijn aangesloten. (niks kabelboom, gewoon draadje voor draadje :P )
elektra doet het ook goed.
carb lekt nog steeds beetje.
nieuwe ketting en nieuw tandwiel zitten er op.

De bougie die ik heb gekocht op Vehikel, is nu al naar de klote, de oude functioneert nog prima... :N

nog te doen:

Bandjes.
remschoenen.
remstang.

En dan is ie keur klaar!!!

**************************************************************update 06-03-2011**********************************************

Remstang is gefixt,
nieuwe remschoenen,
remplaten geverfd,
banden besteld.

Die banden zijn fucking duur!!
Conti KKW10 19/225 € 49,95 2x € 99,90
Binnenband € 6,98 2x € 13,96
Velglint € 1,75 2x € 3,50
Sub-totaal € 117,36
Verzendkosten € 9,95 (verzekerd)
Totaal €127,31
Spoiler: show
Afbeelding
Afbeelding
******************************08-03-2011AF AF AF AF************************************
Zo jonge, alleen nog laten keuren!

Staan de bandjes niet awesome!!
Spoiler: show
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Met luier om :lol:
Afbeelding
Nu alleen nog laten keuren!
Ik heb nagevraagd waar oldtimers aan moeten voldoen:
Voldoende remkracht (nieuwe remschoenen)
Verlichting (nieuwe bedrading)
Niet te veel herrie (gun-gum en pannensponzen)
max 52kmh (onmogelijk :lol: )

Dus dat zit wel snor.

*****************************************************************UPDATE 18-03-2011******************************************
Bij het RDW
Spoiler: show
Afbeelding
Hij is goed gekeurd!!!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Binnen een week ontvang ik de papieren en dan kan ik een kentekenplaat laten maken :mrgreen: :mrgreen:
Het blijkt een Union frame te zijn dus hij staat ook ingeschreven als Union brommer :lol:
En het bouwjaar bleek 1956 ipv '58 :mrgreen:
De top was 46km (Heel koud) Gemiddeld 42 (ook heel koud) en het gewicht was 60kg
Totale kosten :€153,25 :(
En dan nog verzekering en een kenteken plaat...
Ah well, nog ff en dan kan ik rijden er mee.

O ja, Hij is echt uniek, Er bestaat er maar EEN van!! :mrgreen: :mrgreen: :D :D
**********************************************************************BROODJE****************************************************
Nu heb ik zo'n leuke luchthoorn, maar waar laat je zoiets?
En een kettingslot van zo'n brommer, waar laat je dat?
En een passagier?

Ik heb zelf maar een oplossing voor deze problemen gezocht :mrgreen:
Ik heb het metalen frame van het originele broodje verlengt en voorzien van een rand van staal
maar ik had geen metaal om zo'n rand te maken, dus heb ik een stuk U profiel met mijn ruim 15kg zware hak- en breekhamer (Genaamd Mr. Basher) bewerkt tot een stuk plaatstaal en dat heb ik aan het frame vast gelast.
Ik vind het wel grappig om er bij te vermelden dat ik dat stuk U profiel ook van mijn opa heb gekregen net zoals de brommer, het was een onderdeel van zijn oude archief-kast. :lol:

Ik maak er een deksel op en op die deksel komt een stuk schuimrubber met sky (nep leder) er overheen voor het comfort van de bijrijder. Het deksel zet ik vast met een scharnier en met een gewoon hangslot.
Spoiler: show
De rest spreekt wel voor zichzelf.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
*****************************************************************Major update********************************************
Weer een weekje werk en 180 euris verder:
Nieuwe krukas lagers,
nieuwe keer ringen,
nieuwe zuigerstang,
nieuwe uitlaat,
carterkapjes geverfd,
gezandstraalde cilinder/cilinderpetje,
nieuwe condensator,
nieuwe ontstekings spoel,
nieuwe contactpuntjes,
nieuwe bougie kabel,
nieuwe benzine kraan,
nieuwe benzine filter,
nieuw vulstuk voor carb.

Hij lekt nu ook geen olie meer :mrgreen:
Nu alleen nog "sachs" op het linker carterkapje weer rood verven.

Hij loopt nu veel beter en start direct, hij gaat nu ongeveer 45/50.
Spoiler: show

Link


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Planning: Een cilinder er bij kopen en daarvan de spoelpoorten laten uitfrezen, en dan een vette carb er op, zou die wel 60 moeten gaan.
En anders koop ik gewoon nog een motorblok er bij, een iets nieuwe generatie maar die wel compatibele is met dit frame en fok ik die helemaal op, lekker scootertjes van hun sokken rijden, verslagen door een fossiel :twisted:

************************************************************************************************
Nou? :mrgreen:
Afbeelding
Mooi of nie? springt er wel uit nu he!
(je kunt het beste de foto ff vergroten om het goed te kunnen zien)

***************************************************************************************************
Ritje boulevard.
Spoiler: show
Let op 3:35 :(

Link


Andere camera pos.

Link

:mrgreen:
*******************************************************************************************************
Spoelpoorten/uitlaatpoort uitfrezen.
Spoiler: show
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gaat nu ongeveer (wind mee, berg af) 53
Volgende week ga ik cilinder laten honen en een nieuwe zuiger er in zetten,
als ik rij hoor ik de zuigerveren klapperen, oudje is echt versleten na 27500+ km :')

***************************************************************************************************************************
Dat was dus definitief het einde van deze zuiger :')
Gelukkig is de cilinderwand vrijwel onbeschadigd en kan dus makkelijk gehoond worden :D
Spoiler: show
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vrijdag is ie hoogstwaarschijnlijk klaar met honen. :P

***************************************************************************************************************************

Standaard begon helemaal door te buigen en te scheuren, hij bleef ook niet meer staan met standaard en tijdens het rijden schuurde hij over de grond :lol:
Spoiler: show
SCHEUR!
Afbeelding
VERSTEVIG!
Afbeelding
ROND!
Afbeelding
LAS!
Afbeelding
AFWERKING!
Afbeelding
VERSTEVIG!
Afbeelding
BUIS!
Afbeelding
VERF!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu alleen nog een betere veer.
Best mooi toch? :)
***************************************************************22-07-2011*************************************************
Diverse updates
-Echte originele achterlicht.
-Dellorto 16/16 van Alex met zelf gemaakt spruitstuk.
-Kop afgevlakt.
-HD kop gekocht (Moet nog afgevlakt worden).
-Nieuw gas handvat, de oude was helemaal versleten en kaput.
-Cilinder verhoogd door 1,5mm alu plaat als voetpakking te gebruiken om de spoeling te verbeteren om de topsnelheid te verhogen.
Spoiler: show
Foto van 'm pa toen hij 12/13 was :lol:
Afbeelding

Da's dus dit achterlicht dat je ziet op de foto (in ieder geval een vergelijkbare)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rechts is originele afgevlakte kop, links is HD kop, moet nog afgevlakt worden.
HD kop heeft ook plek voor een decompressiehevel, die komt misschien nog.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dellorto 16/16 van Alex.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nieuw handvatje
Afbeelding
Afbeelding
Nu alleen nog zo'n geel plaatje die je op het voorspatbord ziet zitten (deze was van metaal/blik met een ruwe coating van een soort glaskorrels)

**************************************************NAVEN*****************************************************
-Nieuw sachs naven
-Nieuw remstang
-Originele spaken en velg
-HD kop gezandstraald en afgevlakt

Hij remt nu beter dan mijn tomos!
Spoiler: show
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En ik heb ook nog wat leuks kunnen vinden:
Afbeelding
Een originele Sachs bougiesleutel.

Planning:
Een sachs V3 met politiecilinder er onder zetten, gaat ie zo 75 :twisted:

******************************************************************************************************************************
Nee, nog geen V3 :mrgreen:

Wel:
Decompressiehevel geïnstalleerd.
Dat dicht gelaste gat in m'n vliegwiel deksel is er uit geflikkerd :x
Gewaxt met turtle wax.
Ingespoten met wapen-olie.
Kruis van de koplamp afgehaald omdat ik nu echt meer licht nodig heb zo 's ochtends.
Spoiler: show
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dat gat vul ik op met vloeibaar aluminium met twee componenten en daarna schuur en verf ik het weer.
Afbeelding
Te doen:
Uiteindelijke doel is om hem om te bouwen naar een V3 blok.
Het gat in het vliegwieldeksel repareren.
En... de standaard is alweer aan het doorbuigen... :shock: Deze keer steek ik er stukken beton-ijzer in!

*******************************************************************************************************************************
Nou was ineens mijn tank zo lek als een theezeefje :|
Spoiler: show
Gewoon helemaal door gerot, en aangezien er helaas geen reserve tankjes voor zijn :lol:
heb ik maar een tank reparatie set gekocht (weer 40 euris verder)

Afbeelding
Afbeelding

Eerst moest ik ongeveer een halve liter van die marine-clean (dit lost gom en vernis op)
mengen met een halve liter heet water en daarmee gaan schudden in de tank.
Wat een heftig spul joh, er kwam een klein beetje uit de dop naar buiten,
en je ziet de verkleuring in de lak al na een halve seconden inwerking :x
Afbeelding

En zo donker kwam dat spul weer uit mijn tank
Afbeelding

Daarna uitspoelen met warm water en vervolgens de hele fles
metal-ready (dit lost roest op) er in gooien.
Afbeelding

Dat moest toen zo'n 2 uur weken
Daarna weer grondig uitspoelen met water, en omdat de tank HELEMAAL droog moet zijn
voordat ik het seal middel er in mag gooien heb ik hem gewoon effe in de oven gepleurd op 120C :mrgreen:
Afbeelding

En toen kon ik het seal middel er in gieten.
Afbeelding

En nu moet hij 4 dagen drogen, maar ik laat hem voor de zekerheid gewoon een week drogen.
Afbeelding

Nu maar hopen dat het werkt :D
Laatst gewijzigd door wurft op 20 nov 2011 16:16, 71 keer totaal gewijzigd.
Omhoog


poekelen
Admin
Berichten: 2604
Lid geworden op: 25 dec 2004 01:07
Locatie: apeldoorn
Contacteer:
Contacteer poekelen
Website
  • Citeer

Berichtdoor poekelen » 15 sep 2010 17:24

hopelijk is de cilinder van binnen nog goed, anders mag je opzoek gaan naar een nieuwe cilinder of laten honen.
Omhoog

Gebruikersavatar
wurft
Vaste forummer
Berichten: 346
Lid geworden op: 15 feb 2010 12:21
Locatie: Kattuk!
  • Citeer

Berichtdoor wurft » 15 sep 2010 17:31

hij is nog prima, voor het uit elkaar draaien heb ik hem aangeduwd en hem in z'n 1 gezet, de cylinder draaide gewoon en de uitlaat plofte , dus nog prima compressie
Omhoog

Gebruikersavatar
Mr. Horsepower
Diehard
Berichten: 1645
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:25
Locatie: Katwijk City
  • Citeer

Berichtdoor Mr. Horsepower » 15 sep 2010 18:34

Vet man!

(Was jij toevallig die jongen die ik vanmiddag zag, met een fiets achterop zijn fiets.. :P )
In bezit:
*Zip 2000, 4-takt snor
*Honda MT5, Airsal 70, 20mm D'O etc.
*Volkswagen Golf MKII CL '91.
*Tomos A35 [Under Contruction]

Ex:
*Stuk of 15 Tomosjes
*Pitbike 110cc
*Puch Maxi
*3 minibikes
*Gilera Citta
Vast nog wel wat vergeten...
Omhoog

Gebruikersavatar
tamiya
Vastgeroeste forummer
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 mar 2008 16:43
Locatie: Friesland
  • Citeer

Berichtdoor tamiya » 15 sep 2010 18:51

Een heel erg vet ding heb je daar! Alsjeblieft spuit dat ding in de originele kleuren, en verder niet te veel opfokken. Het is een oud beestje, wat met respect behandeld moet worden. Als je hem mooi restaureert, kan ie je zo 500/600 euro opleveren(mits met kenteken).
Tomos (was)is toch wel even wat anders, totdat ze met scooters begonnen.....

Schoolbrommer, Zomer Snorrer & Revival
Zundapp 517-35 GTS 50 van 1975
Omhoog

Gebruikersavatar
Mr. Horsepower
Diehard
Berichten: 1645
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:25
Locatie: Katwijk City
  • Citeer

Berichtdoor Mr. Horsepower » 15 sep 2010 18:56

Met kenteken moet hij dat zeker wel op kunnen brengen, ik denk nog wel 200/300 meer.

Idd de originele kleur zou het mooist zijn. Maarja wie weet wat er allemaal nog meer niet origineel is aan deze brommer.
In bezit:
*Zip 2000, 4-takt snor
*Honda MT5, Airsal 70, 20mm D'O etc.
*Volkswagen Golf MKII CL '91.
*Tomos A35 [Under Contruction]

Ex:
*Stuk of 15 Tomosjes
*Pitbike 110cc
*Puch Maxi
*3 minibikes
*Gilera Citta
Vast nog wel wat vergeten...
Omhoog

Gebruikersavatar
Lev-he
Tomosforummer
Berichten: 86
Lid geworden op: 02 apr 2010 15:00
  • Citeer

Berichtdoor Lev-he » 15 sep 2010 18:57

Als ik jou was zou ik hem zo veel mogelijk in originele staat restaureren, hoewel dat qua onderdelen wel moeilijk zal gaan worden waarschijnelijk. Leuk project! Ik ga het zeker volgen.
Omhoog

Gebruikersavatar
tamiya
Vastgeroeste forummer
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 mar 2008 16:43
Locatie: Friesland
  • Citeer

Berichtdoor tamiya » 15 sep 2010 19:24

Bromfiets encyclopedie en anders via internet zoeken, hoe die er origineel uitzag. Zijn vast meer mensen met zo'n brommer. Kleurencodes zijn ook wel achter te komen.

Als je er een afrag/pimp brommer van wilt maken, koop dan een puchje/tomosje, waar duizenden onderdelen voor te krijgen zijn :wink:
Tomos (was)is toch wel even wat anders, totdat ze met scooters begonnen.....

Schoolbrommer, Zomer Snorrer & Revival
Zundapp 517-35 GTS 50 van 1975
Omhoog

Gebruikersavatar
Jan de Lasser
Diehard
Berichten: 1434
Lid geworden op: 01 apr 2010 21:49
Locatie: Vaassen
  • Citeer

Berichtdoor Jan de Lasser » 15 sep 2010 19:25

Ik kan me alleen maar aansluiten bij al de forummers die zeggen: hou 'm zo origineel mogelijk. :koning:
Hou je dus wel in de gaten <O~
Neon Tomos:
viewtopic.php?f=68&t=13496

Bouten (en moeren trouwens ook) aandraaien tot 1/4 slag voor de vloeigrens!
En gebruik altijd kopervet

goed gereedschap en slechte vrouwen kosten klauwen met geld!
Omhoog

Gebruikersavatar
wurft
Vaste forummer
Berichten: 346
Lid geworden op: 15 feb 2010 12:21
Locatie: Kattuk!
  • Citeer

Berichtdoor wurft » 15 sep 2010 19:27

Vet man!

(Was jij toevallig die jongen die ik vanmiddag zag, met een fiets achterop zijn fiets.. :P )
:lol: Ja hahahaha :lol:
Omhoog

Gebruikersavatar
wurft
Vaste forummer
Berichten: 346
Lid geworden op: 15 feb 2010 12:21
Locatie: Kattuk!
  • Citeer

Berichtdoor wurft » 15 sep 2010 19:29

Het was maar een vaag idee om hem zwart te maken hoor!
Maar het verroeste chroom laat ik zeker opnieuw verchromen.
Omhoog

Gebruikersavatar
Mr. Horsepower
Diehard
Berichten: 1645
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:25
Locatie: Katwijk City
  • Citeer

Berichtdoor Mr. Horsepower » 15 sep 2010 19:36

Vet man!

(Was jij toevallig die jongen die ik vanmiddag zag, met een fiets achterop zijn fiets.. :P )
:lol: Ja hahahaha :lol:
LOL!

Ik reed op die groene Tomos op de Zandtlaanbrug van Rijnsburg naar Katwijk.

Je weet hopelijk wel wat het allemaal kost om het te verchromen? Maar dat is het vast wel waard.

Als je een keer hulp nodig hebt met iets moet je het gewoon ff zeggen. Woon toch dicht bij. ;)
In bezit:
*Zip 2000, 4-takt snor
*Honda MT5, Airsal 70, 20mm D'O etc.
*Volkswagen Golf MKII CL '91.
*Tomos A35 [Under Contruction]

Ex:
*Stuk of 15 Tomosjes
*Pitbike 110cc
*Puch Maxi
*3 minibikes
*Gilera Citta
Vast nog wel wat vergeten...
Omhoog

Gebruikersavatar
Jan de Lasser
Diehard
Berichten: 1434
Lid geworden op: 01 apr 2010 21:49
Locatie: Vaassen
  • Citeer

Berichtdoor Jan de Lasser » 15 sep 2010 19:39

Och, zo'n familiestuk....wie weet sponsoren sommige familieleden?
Neon Tomos:
viewtopic.php?f=68&t=13496

Bouten (en moeren trouwens ook) aandraaien tot 1/4 slag voor de vloeigrens!
En gebruik altijd kopervet

goed gereedschap en slechte vrouwen kosten klauwen met geld!
Omhoog

Gebruikersavatar
cornetjhu
Vaste forummer
Berichten: 287
Lid geworden op: 29 mar 2010 21:22
  • Citeer

Berichtdoor cornetjhu » 15 sep 2010 20:51

mooi ding om op te knappen. maar ik zou het origineel houden! ! dan is ie idd ook meer waard.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
wurft
Vaste forummer
Berichten: 346
Lid geworden op: 15 feb 2010 12:21
Locatie: Kattuk!
  • Citeer

Berichtdoor wurft » 21 sep 2010 21:45

Ja, ik probeer het allemaal zo origineel mogelijk te houden, maar op sommige punten is dat niet mogelijk.
Omhoog

Gebruikersavatar
MichielWolthaus
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
Berichten: 1152
Lid geworden op: 20 mar 2010 17:48
Locatie: Brakel
  • Citeer

Berichtdoor MichielWolthaus » 21 sep 2010 21:57

ik zou het originele stuur behouden,gewoon heel goed poetsen!
vroeger was chroom nog degelijk, dus dat krijg je wel weer mooi.
En met het blok, alle bouten inspuiten met kruipolie, en veel geduld.
Omhoog

Gebruikersavatar
wurft
Vaste forummer
Berichten: 346
Lid geworden op: 15 feb 2010 12:21
Locatie: Kattuk!
  • Citeer

Berichtdoor wurft » 21 sep 2010 23:09

nou, het chroom is toch echt verrot.
Omhoog

Gebruikersavatar
MichielWolthaus
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
Berichten: 1152
Lid geworden op: 20 mar 2010 17:48
Locatie: Brakel
  • Citeer

Berichtdoor MichielWolthaus » 22 sep 2010 18:01

probeer eerst maar te poetsen, met jif en met chroompoets. En anders weer een orgineel stuur erop.
Omhoog

tomostefan
Diehard
Berichten: 1513
Lid geworden op: 06 sep 2009 21:34
Locatie: Bij moeke.
  • Citeer

Berichtdoor tomostefan » 22 sep 2010 18:03

Best te doen hoor, poetsen, ik ben laatst ook 3 uur bezig geweest met me spaak velgen.
Tomos
Zundapp
say "i" spell "map" then say "ness"
Omhoog

Gebruikersavatar
wurft
Vaste forummer
Berichten: 346
Lid geworden op: 15 feb 2010 12:21
Locatie: Kattuk!
  • Citeer

Berichtdoor wurft » 22 sep 2010 18:48

Dan probeer ik het poetsen liever met polma ipv jif

Dan begin ik maar met poetsen -___-
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
259 berichten
  • Pagina 1 van 13
    • Ga naar pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …
  • 13
  • Volgende

Terug naar “Andere voertuigen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.