Ik heb een Tomos Standard snorfiets, nieuw model. Bijna helemaal standaard, op atw 26 en standaardsnel uitlaat na. Afhankelijk van wind mee of tegen loopt hij ongeveer 36 a 40 km/h op de Tomos-teller.
Maar als ik langere tijd continu volgas heb gereden voel je dat hij gaat inhouden, vaart mindert, en dan plotseling een geluid maakt alsof de benzine op is. Vervolgens slaat hij af. Als ik stilsta start hij na 2/3x kicken wel weer, zodat ik weer kan doorrijden.
Ik heb de bougie al bekeken, deze ziet er volgens mij wel goed uit. Zie foto's. De electrode is mooi bruin, alleen daaromheen is het vettig en roetig.
Er zit nu sproeier 49 in, heb ook 50 geprobeerd, maar toen ging hij nog maar iets over de 30 max. En met sproeier 52 was bij 27 de fut er al uit.
Ook gaf iemand mij de tip om te checken of de bougie wel goed vonkte. Dan moest ik de bougie eruit halen (kabel er aan laten zitten), dan tegen het motorblok houden, en dan kicken. Maar als ik dat doe vonkt hij helemaal niet. Wel merk ik dat ik bij de kickstart ineens veel minder weerstand voel, en klinkt er een soort plofgeluid bij het kicken. Dus die test lukte niet, of ik heb 'm niet goed uitgevoerd.
Dus ik zit nu een beeetje met m'n handen in het haar. Hopelijk zijn er nog mensen met goede tips?