maar ik ben nu echt radeloos, na ongeveer een halfuur kicken en 3 longen verder van al dat aanlopen,, heeft die het lef nog niet gehad om maar iets te doen, hij pakt niet aan, ook geen plofje helemaal niks.
het gaat trouwens om een tomos funtastic uit 2007. hij heeft een tijdje stil gestaan ongeveer 5 maand. daarvoor was het altijd kicken en rijden. hij heeft 70cc airsal cilinder, 15/15cabr. en natuurlijk een dikke uitlaat

maar het volgende heb ik al gecontroleerd:
- Bougie, vonkt goed.
- Nieuwe bougiedop.
- Nieuwe pakkingset, heb alles vervangen (tot twee keer toe).
- Cabr. ook schoon gemaakt, meerdere malen met de compressor er door heen gejaagd.
- Stationeerschroef in alle posities gehad, maar dat moet niet veel uitmaken, omdat die niet eens aan gaat.
- Benzine toevoer is goed, en membraam ook.
- En de cilinder en zuigerveren zijn ook in prima staat.
- Er komt brandstof in de cilinder, nu weet ik alleen niet of dat teveel of te weinig kan zijn...
- Ook rem reiniger heeft niet geholpen
Enige wat er eigenlijk mis is met de tomos is, dat de vlotter soms overstroomt (dat schijnt wel normaal te zijn) en het vraagteken-veertje moet vervangen worden, want hij schakelde (vroeger) niet fijn over van zijn één naar de twee. Maar daarom moet die nog wel kunnen starten lijkt mij.
Ik ga morgen eens proberen om hem zonder mengsmering aan te krijgen (voor een paar seconden dan), alleen op benzine maar het lijkt me stug dat dat iets gaat veranderen.
Ik sta voor een raadsel...