• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

ist wat of niet?

Gaat de snorfiets of bromfiets te zacht? Lees hier of stel een vraag over tuning!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
21 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
Gebruikersavatar
slimmedirk
Tomosforummer
Berichten: 101
Lid geworden op: 11 dec 2010 16:54
Locatie: arnhem
Contacteer:
Contacteer slimmedirk
Website
  • Citeer

Berichtdoor slimmedirk » 23 feb 2011 13:27

hoi allemaal.

ik had nog een oud cilindertje liggen met kapotte draad einde dus ik dacht ik ga tjoenen!
Geen poortmap geen berekeningen gewoon uit de losse hand om het bewerken zelf te oefenen.

tis mn eerste keer houd daar aub rekening mee,

ik heb de uitlaatpoort een klein beetje hoger breder en lager gemaakt, ik ben bij het afbramen verschrikkelijk uitgeschoten, daar moet je niet op letten want dat doe ik en het vervolg gewoon met een vijl.

verder was de tunnel van de poort heel nauw, dus die heb ik wat verbreed,

ik heb nog geprobeerd om wat te oefenen op de inlaat, tevergeefs let daar maar niet op.

nu zit ik erover na te denken om de uitlaatpoort op mijn huidige cilindertje wat aan te passen,
zeggen jullie van als je goed je best doet lukt dat wel of blijf van je cilinder af?


hier de fotos:

Afbeelding
Uitgeschoten :lol:


Afbeelding
vernauwing is weg, k vind het zelf toch echt superslecht.


Afbeelding
rechterkant loopt wat meer uit dan de linker, je ziet de inlaat heb ik ook geprobeerd, niet meer doen dus.


Afbeelding
nja hij heeft toch wel de vorm van n rotte aarbei.


Afbeelding


Laat we weten wat je er van vind, denk eraan, eerste keer he.

Mvg Slimmedirk
“Allah is vriendelijk en Hij houdt van vriendelijkheid in alle zaken.”
Omhoog


Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 23 feb 2011 13:32

ik hoop dat je er resultaat mee behaald :)
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
slimmedirk
Tomosforummer
Berichten: 101
Lid geworden op: 11 dec 2010 16:54
Locatie: arnhem
Contacteer:
Contacteer slimmedirk
Website
  • Citeer

Berichtdoor slimmedirk » 23 feb 2011 13:40

kan je dat uitleggen,

hoe vind je het eruit zien,
zal het resultaat hebben,

?
“Allah is vriendelijk en Hij houdt van vriendelijkheid in alle zaken.”
Omhoog

Steefz
Vaste forummer
Berichten: 442
Lid geworden op: 01 okt 2010 12:27
  • Citeer

Berichtdoor Steefz » 23 feb 2011 15:08

of het resultaat heeft kunnen we niet 1,2,3 zien, gewoon erop gooien en uitvinden
Mijn Flexer
Ideeën hoor ik graag
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 23 feb 2011 15:11

Afbeelding
tja beetje hak en sloop werk! normaal is het precies berekend millimeter werk (of 0,1 millimeter zelfs nog)
ik denk dat je dat simpeleweg niet kan doen op een brakke zondag middag en hopen dat er iets goeds uitkomt,maar ik ben wel benieuwd als je gaat testen,
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
klein_opdondertje
Vaste forummer
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 mei 2010 08:32
Locatie: harderwijk
  • Citeer

Berichtdoor klein_opdondertje » 23 feb 2011 16:28

hmm tja,wat wil je dat erover gezegd gaat worden dan?.geen berekeningen geen aftekenen geen dremel met hard metaal frees zo te zien?.best kansloos zou ik zeggen.
Omhoog

Gebruikersavatar
klein_opdondertje
Vaste forummer
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 mei 2010 08:32
Locatie: harderwijk
  • Citeer

Berichtdoor klein_opdondertje » 23 feb 2011 16:30

:) als je het echt wilt,moet je het doen zoals de experts het hier zeggen,na dat je het zo hebt geprobeerd kun je vragen,wat ze er van vinden.niet zo als je het nu gedaan hebt,dit is niet tunen maar poging tot.leer je dus niets van.Maar dappere poging dat dan weer wel.
Omhoog

brombertje
Diehard
Berichten: 1255
Lid geworden op: 16 jan 2011 19:45
Locatie: Duiven
  • Citeer

Berichtdoor brombertje » 23 feb 2011 19:41

Ik vind het ook wel een gewaagde poging. Ik had ook een keer zin om ff met de cilinder te kloten maar heb toen wel een poortmap gemaakt en wat berekend, en dat werkte goed. Mijn cilinder ziet er nu ook niet spectaculair uit voor de eerste keer, maar ik behaal er wel resultaat mee. Het is nu in jouw geval ook gewoon testen wat de cilinder doet. (doe het wel met een oude zuiger met goede veren, in het geval dat het afbramen niet helemaal goed is gelukt en je slijtage of een vastloper krijgt.
Omhoog

Gebruikersavatar
slimmedirk
Tomosforummer
Berichten: 101
Lid geworden op: 11 dec 2010 16:54
Locatie: arnhem
Contacteer:
Contacteer slimmedirk
Website
  • Citeer

Berichtdoor slimmedirk » 23 feb 2011 21:06

joo bedankt jongens.

tis een oud cilindertje die ik anders toch weg had gegooid, aangezien de uitlaat tapeinde kapot zijn heb ik er niks aan,
was gewoon oefenen.
tis allemaal met de dremel gedaan, aangezien ik jammer genoeg geen haakse frees heb.

de bedoeling was om hiermee te oefenen en dan met met dmp cil echt goed te doen, poort map maken, berekenen dan rustig gaan dremelen.

k denk dat ik het wel aandrurf
“Allah is vriendelijk en Hij houdt van vriendelijkheid in alle zaken.”
Omhoog

brombertje
Diehard
Berichten: 1255
Lid geworden op: 16 jan 2011 19:45
Locatie: Duiven
  • Citeer

Berichtdoor brombertje » 24 feb 2011 00:26

Veel succes ermee. Met mijn originele cilinder met de uitlaatpoort uitgedremeld haal ik een winst van ongeveer 5 km/h, en trekt veeeeeel beter.
Omhoog

Gebruikersavatar
slimmedirk
Tomosforummer
Berichten: 101
Lid geworden op: 11 dec 2010 16:54
Locatie: arnhem
Contacteer:
Contacteer slimmedirk
Website
  • Citeer

Berichtdoor slimmedirk » 25 feb 2011 00:13

ik heb het gedaan, mn huidige cil getuned.

wat een powerband heeft dat ding nu zeg, wat een trekkracht.

ik ben blij.
“Allah is vriendelijk en Hij houdt van vriendelijkheid in alle zaken.”
Omhoog

brombertje
Diehard
Berichten: 1255
Lid geworden op: 16 jan 2011 19:45
Locatie: Duiven
  • Citeer

Berichtdoor brombertje » 25 feb 2011 01:26

Dat is goed om te horen. :D Vooral de uitlaatpoort vegroten had bij mij veel effect. Veel sneller optrekken, beter doortrekken en hogere toeren.
Omhoog

Steefz
Vaste forummer
Berichten: 442
Lid geworden op: 01 okt 2010 12:27
  • Citeer

Berichtdoor Steefz » 25 feb 2011 09:45

Je kan diet uitlaat eindjes, er gewoon uit draaien hoor :O, zie alleen dta er 1 is afgebroke
Mijn Flexer
Ideeën hoor ik graag
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 25 feb 2011 11:03

soms zitten die uitlaateindjes wel muurvast,dan moet je ze even warmstoken en gaan ze er zo uit,
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
Jan de Lasser
Diehard
Berichten: 1434
Lid geworden op: 01 apr 2010 21:49
Locatie: Vaassen
  • Citeer

Berichtdoor Jan de Lasser » 25 feb 2011 11:35

en anders uitboren en nieuwe schroefdraad tappen
Neon Tomos:
viewtopic.php?f=68&t=13496

Bouten (en moeren trouwens ook) aandraaien tot 1/4 slag voor de vloeigrens!
En gebruik altijd kopervet

goed gereedschap en slechte vrouwen kosten klauwen met geld!
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 25 feb 2011 12:28

kan ook idd, maar dan moet die wel helemaal afgebroken zijn tot op de vloer,
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
slimmedirk
Tomosforummer
Berichten: 101
Lid geworden op: 11 dec 2010 16:54
Locatie: arnhem
Contacteer:
Contacteer slimmedirk
Website
  • Citeer

Berichtdoor slimmedirk » 25 feb 2011 15:47

k heb ze al geprobeerd eraf te halen
eerst borgen met 2 moeren, en dan draaien, geen beweging in te krijgen.
en ik heb geen tap of gasbrander hier dus dat gaat ook niet lukken.

wat wel raar is nu, in de begin van de powerband kan ik net zo hard rijden op top als boven in de powerband,
bovenin klimt hij natuurlijk sneller in de toeren maar echt meer snelheid heeft hij niet.

de meeste kracht ligt nu onderin, nu vind ik dat wel fijn, maar hij doet gewoon bijna niks bovenin.

hoe kan dat?

setup is:
DMP cil uiltaatpoort uitgedremeld.
bromkop
14/12
techno estoril
lucht en spruit ontgrenst.
polini membraan
bromzuiger
sproeier 58 (is nog iets te klein maar moet ik nog veranderen
TWV 26-26

waar kan dat aan liggen?
“Allah is vriendelijk en Hij houdt van vriendelijkheid in alle zaken.”
Omhoog

Danny E
Tomosforummer
Berichten: 156
Lid geworden op: 24 aug 2009 16:42
  • Citeer

Berichtdoor Danny E » 25 feb 2011 16:34

zoals je zelf zeg sproeier is een optie, maar je hebt ook een lichte vertanding waardoor je dus kans hebt dat je de powerband overschiet en dat ie daarom inkakt op top. verder kun je de uitlaattiming iets omhoog doen, dan verlies je iets onderin maar win je meer toeren (tot een bepaald punt). evne simpel gezegt...
en denk eraan om niet alleen de poort maar het hele kanaal uit te dremelen. op de eerste foto is goed te zien dat je dit niet hebt gedaan. slechts het laatste stukje heb je breder gemaakt maar je moet hem geleidelijk breder maken vanaf de aansluiting van de uitlaat. zelfde geldt voor poorthoogte
Omhoog

brombertje
Diehard
Berichten: 1255
Lid geworden op: 16 jan 2011 19:45
Locatie: Duiven
  • Citeer

Berichtdoor brombertje » 26 feb 2011 03:09

Idd, alleen breder maken geeft meer power. De poort ook iets verhogen maakt de cilinder ook hoogtoeriger. En zoals hierboven, het is wel het beste om de hele poort geleidelijk te laten verlopen. En ik ben van sproeier 58 naar 62 gegaan en dat merkte ik wel. Ik heb nu nog steeds het gevoel alsof ie nog wel ietsje harder wilt.
Omhoog

Gebruikersavatar
slimmedirk
Tomosforummer
Berichten: 101
Lid geworden op: 11 dec 2010 16:54
Locatie: arnhem
Contacteer:
Contacteer slimmedirk
Website
  • Citeer

Berichtdoor slimmedirk » 02 mar 2011 18:33

Idd, alleen breder maken geeft meer power. De poort ook iets verhogen maakt de cilinder ook hoogtoeriger. En zoals hierboven, het is wel het beste om de hele poort geleidelijk te laten verlopen. En ik ben van sproeier 58 naar 62 gegaan en dat merkte ik wel. Ik heb nu nog steeds het gevoel alsof ie nog wel ietsje harder wilt.
ik snap het niet.

ik ben van 58 naar 64 gegaan, nu is de sproeier nog grijs :?

en tis niet zon geweldige setup ofzo.

setup is:
DMP cil uiltaatpoort uitgedremeld.
bromkop
14/12
techno estoril
lucht en spruit ontgrenst.
polini membraan
bromzuiger
sproeier 58 (is nog iets te klein maar moet ik nog veranderen
TWV 26-26

is dat normaal dat de sproeier zo groot moet of doe ik iets helemaal fout?
“Allah is vriendelijk en Hij houdt van vriendelijkheid in alle zaken.”
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
21 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Opvoeren”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.