Pagina 1 van 2

ist wat of niet?

Geplaatst: 23 feb 2011 13:27
door slimmedirk
hoi allemaal.

ik had nog een oud cilindertje liggen met kapotte draad einde dus ik dacht ik ga tjoenen!
Geen poortmap geen berekeningen gewoon uit de losse hand om het bewerken zelf te oefenen.

tis mn eerste keer houd daar aub rekening mee,

ik heb de uitlaatpoort een klein beetje hoger breder en lager gemaakt, ik ben bij het afbramen verschrikkelijk uitgeschoten, daar moet je niet op letten want dat doe ik en het vervolg gewoon met een vijl.

verder was de tunnel van de poort heel nauw, dus die heb ik wat verbreed,

ik heb nog geprobeerd om wat te oefenen op de inlaat, tevergeefs let daar maar niet op.

nu zit ik erover na te denken om de uitlaatpoort op mijn huidige cilindertje wat aan te passen,
zeggen jullie van als je goed je best doet lukt dat wel of blijf van je cilinder af?


hier de fotos:

Afbeelding
Uitgeschoten :lol:


Afbeelding
vernauwing is weg, k vind het zelf toch echt superslecht.


Afbeelding
rechterkant loopt wat meer uit dan de linker, je ziet de inlaat heb ik ook geprobeerd, niet meer doen dus.


Afbeelding
nja hij heeft toch wel de vorm van n rotte aarbei.


Afbeelding


Laat we weten wat je er van vind, denk eraan, eerste keer he.

Mvg Slimmedirk

Re: ist wat of niet?

Geplaatst: 23 feb 2011 13:32
door drestar
ik hoop dat je er resultaat mee behaald :)

Re: ist wat of niet?

Geplaatst: 23 feb 2011 13:40
door slimmedirk
kan je dat uitleggen,

hoe vind je het eruit zien,
zal het resultaat hebben,

?

Re: ist wat of niet?

Geplaatst: 23 feb 2011 15:08
door Steefz
of het resultaat heeft kunnen we niet 1,2,3 zien, gewoon erop gooien en uitvinden

Re: ist wat of niet?

Geplaatst: 23 feb 2011 15:11
door drestar
Afbeelding
tja beetje hak en sloop werk! normaal is het precies berekend millimeter werk (of 0,1 millimeter zelfs nog)
ik denk dat je dat simpeleweg niet kan doen op een brakke zondag middag en hopen dat er iets goeds uitkomt,maar ik ben wel benieuwd als je gaat testen,

Re: ist wat of niet?

Geplaatst: 23 feb 2011 16:28
door klein_opdondertje
hmm tja,wat wil je dat erover gezegd gaat worden dan?.geen berekeningen geen aftekenen geen dremel met hard metaal frees zo te zien?.best kansloos zou ik zeggen.

Re: ist wat of niet?

Geplaatst: 23 feb 2011 16:30
door klein_opdondertje
:) als je het echt wilt,moet je het doen zoals de experts het hier zeggen,na dat je het zo hebt geprobeerd kun je vragen,wat ze er van vinden.niet zo als je het nu gedaan hebt,dit is niet tunen maar poging tot.leer je dus niets van.Maar dappere poging dat dan weer wel.

Re: ist wat of niet?

Geplaatst: 23 feb 2011 19:41
door brombertje
Ik vind het ook wel een gewaagde poging. Ik had ook een keer zin om ff met de cilinder te kloten maar heb toen wel een poortmap gemaakt en wat berekend, en dat werkte goed. Mijn cilinder ziet er nu ook niet spectaculair uit voor de eerste keer, maar ik behaal er wel resultaat mee. Het is nu in jouw geval ook gewoon testen wat de cilinder doet. (doe het wel met een oude zuiger met goede veren, in het geval dat het afbramen niet helemaal goed is gelukt en je slijtage of een vastloper krijgt.

Re: ist wat of niet?

Geplaatst: 23 feb 2011 21:06
door slimmedirk
joo bedankt jongens.

tis een oud cilindertje die ik anders toch weg had gegooid, aangezien de uitlaat tapeinde kapot zijn heb ik er niks aan,
was gewoon oefenen.
tis allemaal met de dremel gedaan, aangezien ik jammer genoeg geen haakse frees heb.

de bedoeling was om hiermee te oefenen en dan met met dmp cil echt goed te doen, poort map maken, berekenen dan rustig gaan dremelen.

k denk dat ik het wel aandrurf

Re: ist wat of niet?

Geplaatst: 24 feb 2011 00:26
door brombertje
Veel succes ermee. Met mijn originele cilinder met de uitlaatpoort uitgedremeld haal ik een winst van ongeveer 5 km/h, en trekt veeeeeel beter.

Re: ist wat of niet?

Geplaatst: 25 feb 2011 00:13
door slimmedirk
ik heb het gedaan, mn huidige cil getuned.

wat een powerband heeft dat ding nu zeg, wat een trekkracht.

ik ben blij.

Re: ist wat of niet?

Geplaatst: 25 feb 2011 01:26
door brombertje
Dat is goed om te horen. :D Vooral de uitlaatpoort vegroten had bij mij veel effect. Veel sneller optrekken, beter doortrekken en hogere toeren.

Re: ist wat of niet?

Geplaatst: 25 feb 2011 09:45
door Steefz
Je kan diet uitlaat eindjes, er gewoon uit draaien hoor :O, zie alleen dta er 1 is afgebroke

Re: ist wat of niet?

Geplaatst: 25 feb 2011 11:03
door drestar
soms zitten die uitlaateindjes wel muurvast,dan moet je ze even warmstoken en gaan ze er zo uit,

Re: ist wat of niet?

Geplaatst: 25 feb 2011 11:35
door Jan de Lasser
en anders uitboren en nieuwe schroefdraad tappen

Re: ist wat of niet?

Geplaatst: 25 feb 2011 12:28
door drestar
kan ook idd, maar dan moet die wel helemaal afgebroken zijn tot op de vloer,

Re: ist wat of niet?

Geplaatst: 25 feb 2011 15:47
door slimmedirk
k heb ze al geprobeerd eraf te halen
eerst borgen met 2 moeren, en dan draaien, geen beweging in te krijgen.
en ik heb geen tap of gasbrander hier dus dat gaat ook niet lukken.

wat wel raar is nu, in de begin van de powerband kan ik net zo hard rijden op top als boven in de powerband,
bovenin klimt hij natuurlijk sneller in de toeren maar echt meer snelheid heeft hij niet.

de meeste kracht ligt nu onderin, nu vind ik dat wel fijn, maar hij doet gewoon bijna niks bovenin.

hoe kan dat?

setup is:
DMP cil uiltaatpoort uitgedremeld.
bromkop
14/12
techno estoril
lucht en spruit ontgrenst.
polini membraan
bromzuiger
sproeier 58 (is nog iets te klein maar moet ik nog veranderen
TWV 26-26

waar kan dat aan liggen?

Re: ist wat of niet?

Geplaatst: 25 feb 2011 16:34
door Danny E
zoals je zelf zeg sproeier is een optie, maar je hebt ook een lichte vertanding waardoor je dus kans hebt dat je de powerband overschiet en dat ie daarom inkakt op top. verder kun je de uitlaattiming iets omhoog doen, dan verlies je iets onderin maar win je meer toeren (tot een bepaald punt). evne simpel gezegt...
en denk eraan om niet alleen de poort maar het hele kanaal uit te dremelen. op de eerste foto is goed te zien dat je dit niet hebt gedaan. slechts het laatste stukje heb je breder gemaakt maar je moet hem geleidelijk breder maken vanaf de aansluiting van de uitlaat. zelfde geldt voor poorthoogte

Re: ist wat of niet?

Geplaatst: 26 feb 2011 03:09
door brombertje
Idd, alleen breder maken geeft meer power. De poort ook iets verhogen maakt de cilinder ook hoogtoeriger. En zoals hierboven, het is wel het beste om de hele poort geleidelijk te laten verlopen. En ik ben van sproeier 58 naar 62 gegaan en dat merkte ik wel. Ik heb nu nog steeds het gevoel alsof ie nog wel ietsje harder wilt.

Re: ist wat of niet?

Geplaatst: 02 mar 2011 18:33
door slimmedirk
Idd, alleen breder maken geeft meer power. De poort ook iets verhogen maakt de cilinder ook hoogtoeriger. En zoals hierboven, het is wel het beste om de hele poort geleidelijk te laten verlopen. En ik ben van sproeier 58 naar 62 gegaan en dat merkte ik wel. Ik heb nu nog steeds het gevoel alsof ie nog wel ietsje harder wilt.
ik snap het niet.

ik ben van 58 naar 64 gegaan, nu is de sproeier nog grijs :?

en tis niet zon geweldige setup ofzo.

setup is:
DMP cil uiltaatpoort uitgedremeld.
bromkop
14/12
techno estoril
lucht en spruit ontgrenst.
polini membraan
bromzuiger
sproeier 58 (is nog iets te klein maar moet ik nog veranderen
TWV 26-26

is dat normaal dat de sproeier zo groot moet of doe ik iets helemaal fout?