Ik heb er ook een HD kop opzitten, snellere uitlaat en een 15/15 carb (zonder ontgrensd spruitstuk) en rijd zo'n 45km/uHeb je een nog helemaal standaard tomos?
Zoja, dan denk ik dat tandwiel 22 hem wat te zwaar word. Hij kan dus niet genoeg kracht opbrengen om over te schakelen.
Zou dus weer groter tandwiel doen, of andere uitlaat/carb/zuiger,
Snelheid is niet echt het probleem het gaat me erom dat hij slecht optrekt en heel lang in zijn 1 blijft hangen en dat is nogal vervelend. Maar dat is dus op te lossen door er wat blokolie uit laten lopen en ontsteking op bromstand te zetten?ik heb hetzelfde 15/15, hd kop, 50cc origineel, snelle uitlaat, alleen wel ontgrenst spruitstuk, en rij een heel stuk harder, heb tandwiel 24 achterop liggen - want 22 trok die inderdaad te langzaam- en trekt goed, en rijd ongeveer 70.. (en dat met origineel filter
) anders je koppelingsveren inkorten? misschien toch je spruitstuk ontgrenzen?
Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Oke, ik ga mn ontsteking nu eerst zo snel mogelijk op bromstand zetten en als dat geen, of te weinig helpt zet ik er een groter atw op. Bedanktbegin eerst maar eens met spruitstuk ontgrensen,
ik denk dat je met deze tandwiel gewoon kracht tekort komt.
Dat verklaart ook het laat schakelen.
Ik heb zelf de laatste weken ook beetje bij beetje aan 2 standaard snorretjes gesleuteld ,
en heb stap voor stap de verschillen meegemaakt.
Mede door alle topics te lezen heb ik keuzes gemaakt en nieuwe dingen uitgeprobeerd.
Ik had er eerst een blok onder die aan revisie toe was , meer herrie dan prestatie en je verwacht dat die het elk moment kan begeven.Leuk net blokje opgekocht die er nog onder hing waardoor ik er eerst een proefrit mee kon maken, en die er ter plekke onderuit gehaald werd voor me.
Ik rij nu met een opgeboorde 14/9 onbegrenst spruitstuk die bij de snelle membraam uitgedremeld is,
54 sproeier die ik nog ga vervangen met een grotere om te kijken wat die ermee doet.
ik ben van 31 naar 33 gegaan en toen naar 28 ,met 33 trekken als een beest en met 28 hoge top maar moest je een aanloop nemen om van je plek te komen .
Bromkop geregeld en eropgezet , en trekt nu helemaal lekker en lekker op zijn top 45+.
Nadeel is dat het blok niet meer stil is , maar door de hogere compressie echt is gaan stampen.
Ik rij overigens met een standaard uitlaat met een snelle bocht.
Standaard looks dus![]()
Op zijn top moet ik gas terug nemen omdat hij dan ergens tekort komt ,ik vermoed sproeier dus vd week ff bougiekleur bekijken en ff evt met div sproeiers uittesten.
Ik hoef geen 70 te gaan , maar wel lekker optrekken en 45+ is opzich hard zat , maar met gas voluit wil ik gewoon dat hij dan ook netjes loopt..
ff? xD. Dan moet mn hele blok en spruitstuk eraf. En aangezien ik een 15/15 carb heb rij ik meteen veel harder?en ff die spruitstukbegrenser eruit halen
ff? xD. Dan moet mn hele blok en spruitstuk eraf. En aangezien ik een 15/15 carb heb rij ik meteen veel harder?en ff die spruitstukbegrenser eruit halen
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Ziet er inderdaad veel makkelijker uit dat die moeilijke howto's, ookal heb ik geen idee hoe dat tapsetje werkt en waar je het kunt kopen (en hoe duur het is)?ff? xD. Dan moet mn hele blok en spruitstuk eraf. En aangezien ik een 15/15 carb heb rij ik meteen veel harder?en ff die spruitstukbegrenser eruit halen
Tenzij je zoals ik een tapset hebt liggen![]()
Dan is het nog geen 5 minuten werk![]()
Kijk maar hier maar even :
viewtopic.php?f=52&t=16330
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten