TSP is me ook al voor .Hi,
De cilinder die ik nu heb is al vrij oud en veel koelribben zijn al afgebroken + dat er 1 boutje is afbroken bij de uitlaat.
Dus ik wil een nieuwe cilinder kopen. Het liefst 1 wat meer cilinder inhoud. niet perse om de snelheid meer om de reden dat ik vaak iemand achter op het dan dat mijn tosje het niet zo trekt. dus hier mijn vragen:
- Wat is het verschil tussen airsal & Dmp cilinders en welke levert meer prestatie's op?
+ De meesten vinden Airsal fijner, omdat DMP na meningen sneller vastloopt.
- Moet ik een 70cc bougie nemen?
+ Ja, je moet een hogere hittegraad hebben.
- Ik zie ook vaak mensen met een rode bougie kap als zei 70cc hebben
+ Dat is een champion siliconen dop. Vaak gebruikt om waterdichte bougies te houden, of omdat deze niet storen op digitale fietstellers.
- Maakt het uit als ik een 50 cc kop erop doe, en welke is dan verstandiger; een snorkop of een puch HD kop?
+ Voor de beste prestaties natuurlijk een 70cc kop, maar een puch HD kop voor 50cc hoort ook te werken. Snorkop zou ik niet doen.
- Moet ik een powefilter nemen
+ Hoeft niet, mag wel. Maakt vaak alleen maar meer kabaal.
- Is het verstandiger om wat meer olie bij je benzine te gooien?
+ Een dopje extra olie bij het inrijden doe ik persoonlijk wel. Is niet verplicht, maarja. Heb er zelf een fijner gevoel bij.
- Hoeveel sproeier maten groter is aan te raden. ik weet dat dit moeilijk is om te zeggen maar ik heb geen idee of ik nou 5 of 20 maten groter moet gaan. ik heb nu spr.63
+ Sproeier 68 denk ik zo'n beetje.
Laatste vraag, hoe hard zou ik ongeveer gaan met mijn setup, als het tehard is haal ik ook meteen een wat groter achtertandwiel namelijk
+ Rond de 70 ergens. Neem niet bijvoorbeeld atw 31, dan krijg je overtoeren.
Bijvoorbeeld 26 kun je proberen. Of 24 nog liever.
Ik heb mijn 65cc Airsal op http://www.scooterenmibikeshop.nl gekocht.Ik ben van plan de cililinder ect. te bestellen op euroscooters. is dit een betrouwbare site en lever ze snel?
En hoe moet ik weten wat een hittegraad 7 bougie is en of deze voor tomos is?
En een kop is vrij duur, als ik ook al die cilinder moet kopen, iemand ervaring met een 50cc Puch hd kop op 65cc airsal?
Je kunt dus beter een snorkop monteren dan de Puch hd kop.
Een 50cc puch HD kop wordt wel iets teveel van het goede qua compressie dus dat raad ik eerlijk gezegd af.
Oke dan rijd ik voor nu dan ff met een snor kop,
Zou ik zeg maar wel met de Puch HD kop kunnen rijden als ik bijv 2 kop pakking en 2 voet pakkingen, want zo vergroot ik de ontrbanding kamer toch?
wat een onzin. als je niet weet wat squish is dan moet je niet reageren2 koppakingen en geen 2 voetpakkingen,anders verander je je squish en weet niet of dat gunstig is.
Idd, ik had een 2 mm voetpakking om mijn spoelpoorten 100% open te krijgen, en moest de kop en cilinder afvlakken om weer een kleine squish te krijgen. Zomaar wat roepen over pakkingen helpt niet.wat een onzin. als je niet weet wat squish is dan moet je niet reageren2 koppakingen en geen 2 voetpakkingen,anders verander je je squish en weet niet of dat gunstig is.
Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast