Hi,
Mijn huidige cilinder is aan vervanging toe, enkele koelribben zijn afgebroken + dat er 1 uitlaatboutje is gebroken en die krijg ik er niet meer uit.
Aangezien ik een cilinder met meer inhoud wil kopen heb ik daar een paar vragen over.
- Wat is het verschil tussen een airsal & dmp cilinder? En welke levert betere prestaties?
- Ik hoorde wat over dat airal een 65cc is en dmp 70cc?
- Ook hoorde ik iets over een 70cc bougie, is dit verstandig om te nemen
- Ik heb wat mensen gezien met een rode bougie kap en een alu cilinder. Geeft deze meer vonkjes ofzo. En is dit noodzakelijk?
- Is een powerfilter noodzakelijk bij een groter cc?
- Moet er meer olie bij de benzine met een groter cc?
- kan ik een 50cc kop monteren op een grotere cilinder? Zo ja, wat is verstandiger; een puch HD of een snor kop?
- Hoeveel sproeier maten moet ik omhoog, ik weet dat dit moeilijk te zeggen is, maar ik heb geen idee of ik nou 5 of 20 maten omhoog moet, ik heb nu maat 63
Ik heb een budget van +/- 100 euro. Red ik het hiermee?
Laatste vraag, hoe hard zal ik ongeveer gaan met een grotere cilinder?
Als het namelijk te hard is, haal ik ook meteen een groter achter tandwiel
Ik heb nu:
15mm spruitstuk
15/15 carb
Brom ontsteking
Techno circuit/ dmp terug loop. Welke adviseren jullie?
Tandwiel verhouding, 22 achter 26 voor
Alvast bedankt,