tja, het hele idee is duidelijk... wat Lasser inderdaad zegt is dat het sneller slijt. Misschien kunnen jullie als ervaren tomos beuners ongeveer voorspellen of mijn blok dan naar de hel gaat of niet:
Ik rij 's maandags een uur in totaal (ongeveer 60 km total) verder elke dag 2 km heen en terug, voor naar busstation en terug naar huis. En als het mooi weer is (zoals vandaag) ook die 60 km totaal. Ik word bijna 18 dus ik zal ook niet meer zo heel vaak op mijn tomos rijden als ik ga studeren in Amsterdam. Maargoed tot die tijd wil ik nog wel graag ff gassen, want ik heb zo weinig van de snelheid van een opgevoerde tomos kunnen genieten. En gewoon mijn vriend bijhouden die 70 rijd op zijn scooter. Verkeer wat je voorbij raast waarbij je een leuk zwart wolkje daarna boven je hoofd hebt hangen. Zo'n sjonnie die met z'n 3 weken oude aeroxje van zn pappie voorbij de middelbare school jankt. Rot zoemers die je dus om je oren vliegen.
Daarom wil ik gewoon lekker hun voorbij janken, met de gedachte van hun dat het gewoon zo'n afgeragde goedkope Tomos is. En dan gewoon lekker het gas opentrekken dat ze dan die mooie 2-takt horen gaan bwoaaap, jullie weten wel
Geld heb ik zat, net mn loon binnen gekregen

en dan kan ik weer mn zuur verdiende geld uitgeven aan die 65cc. Politie hier zijn watjes, volgens mij hebben ze geneens een rollerbank

Komen alleen af en toe een slang in je keelgat stoppen om je alcohol gehalte in je bloed te meten. Duss ja dat is ook geen probleem..
Goed om jullie reacties te lezen, maarja heb zo'n irritante brommerboer in het dorp zitten die volgens mij geen ene droogkloot begrijpt van die tomos. Hij verkocht mij ook die DMP 50cc cilinder terwijl ik een 50cc snelle cilinder wou kopen van Airsal. Ik zo vragen bij hem waardoor die niet harder dan 50 gaat. hij zo nou.... dat weet ik niet zo 1,2,3. Maargoed weer wat geleerd..
Monteren lukt goed, heb vorige week zaterdag de cilinder eraf gehaald, en met succes er weer opgezet. Ben je toch wel weer een uur of 3 mee zoet om alles eraf te halen, denk aan uitlaat, carburateur, spruitstuk waar je met zo'n klein inbussleuteltje moet zitten priegelen om die inbusboutjes eruit te halen. En dan kan je eindelijk die cilinder eraf halen. Eerst was het nog een beetje moeilijk weer die zuigerveertjes weer op de goede plek te zetten maar ze bleven goed zitten. Was wel trots op mijzelf omdat ik nog wel een beetje een noob ben wat betreft tomos/brommers in het algemeen. Nu ik wat meer eraan sleutel, en de hulp van een vriend/collega is het aardig gelukt om nu zelf dingetjes te veranderen aan de tossie.
Graag meer reacties of ik die 65cc moet gaan halen of niet, nu jullie deze info ook weten.
Groet,