Ik reed gister even een stukje op de tomos, krijg ik opeens een raar geluid, klonk iets als: KGGGRRRRRRRRRRRR, dus ik direct remmen (weet niet of hij ook afremde door hetgeen wat gebeurde, maar dat zou ook zeker het geval geweest kunnen zijn). Zodra ik stilstond viel hij direct uit en ik kreeg hem ook niet direct weer aan.
Na 5 minuutjes hebben gewacht een paar keer kicken met volgas open, toen bleef hij lopen alleen hij trok heeeeeeeel langzaam op, eerst wou hij niet harder als 20 en zakte toen weer terug totdat ik het gas losliet en hij direct weer uitviel, Enfin, nog even gewacht, kicken met volgas, toen trok die langzaam naar de 30km per uur toe, vanaf daar ging het als vanouds door naar de 50/55.
Heb inmiddels blokolie vervangen, uitlaat ontkoolt, carb schoongemaakt, andere (oude) bougie erin gedaan en nog niks heeft geholpen. Hij loopt gewoon niet stationair, gaat niet aan zonder flink gas bij te geven en trekt heeeeel langzaam op. Ohja en hij klinkt ook anders, zwaarder maar toch ook rustiger als voorheen. Rijden lukt wel, maar hij is natuurlijk geen doen om na elk bochtje weer zo langzaam op te trekken.
Heb inmiddels de cilinder er ook afliggen, vind hem wel erg smerig aan de binnenkant, ook de zuiger zelf is zwartig aan de buitenkant, dit kan je er echter redelijk makkelijk afvegen.
Ik heb echt geen idee wat er aan de hand is, hopelijk kunnen jullie mij verder helpen!