Ik heb last van een raar probleem, maar zou niet weten wat.
tot 2 dagen geleden (1 dag voordat hier de sneeuw verdween)reed mijn tomos normaal in de middag, maar 's avonds deed deze heel raar. Hij viel uit zichzelf uit en ik dacht dat benzine of iets dergelijks gewoon op was. Later die avond toen ik mijn tomos weer startte , kon die alleen op de choke gestart worden. Als die op de choke staat geeft die automatisch gas zonder dat ik wat doe. al geef ik gas doet die wel weer normaal maar hij doet na een kleine tijd weer hetzelfde. Al haal ik hem van de choke af loopt die nog heel even en al houd ik geen gas valt hij uit. Ik heb zojuist mijn carb even uit elkaar gehaald en sproeier schoongemaakt etc. Nogsteeds hetzelfde effect. hiervoor liep hij gewoon perfect, ik had alleen soms het probleem dat al kick ik dat hij een soort van doorslipt naar beneden, en al kick ik op nieuw dat hij wel normaal kickt. Het is een tomos uit 2010, nieuwe type.
setup:
50cc std
14/12
Technigas R next
standaard luchtfilter
Puch HD kop
tandwiel 24
sproeier 54
Heeft een van jullie misschien een idee wat hier aan de hand kan zijn? Ik zou echt niet weten wat er fout zou zitten. alles ziet er nog goed uit maar aan mijn ontsteking begin ik zelf liever niet.
mvg,
Koos
edit:
Ik heb mijn tomos naar de scooterzaak bij mij in de beurt toegebracht en alle keerringen en lagers van me blok zijn vervangen en nog is het niet opgelost.. dit geintje heeft me al €75,- gekost en dan heb ik nog niks.. ben wanhopig.